تابناک تهران - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با تابناک تهران گفت: " طرح انتقال فرودگاه مهرآباد مدتهاست مطرح شده اما باید در گام اول زیرساخت های لازم برای این انتقال در اطراف شهر مهیا شود بعد انتقال فروگاه صورت گیرد."
کد خبر: ۴۱۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 07 May 2017
سال‌هاست که فرودگاه مهرآباد با افزایش ترافیک پروازی مواجه است و ظرفیت این فرودگاه حتی از حد نصاب خود نیز افزایش یافته است.

‌کمبود مکان برای پارکینگ هواپیما‌ها‌ و ترافیک سحرگاهی و بامداد فرودگاه مهرآباد، خود گواهی بر به حد نصاب رسیدن ترافیک این فرودگاه است؛ در حال حاضر ترافیک‌ پروازی فرودگاه مهرآباد به ویژه در پروازهای بامداد و صبحگاهی بسیار‌ زیاد است.
برای انتقال فرودگاه مهرآباد زیرساخت ها باید مهیا شود
از سوی دیگر افزایش تقاضای سفر‌های داخلی در پایتخت، مهرآباد را به عنوان پرترددترین فرودگاه کشور مطرح کرده است اما این فرودگاه امروز دیگر ظرفیتی برای گسترش ندارد.

در حالی که ناوگان هوایی کشور در حال پوست‌اندازی و نوسازی است و این روزها مدام خبر از انعقاد پیش‌قرارداد‌های مختلف برای خرید هواپیماشنیده می‌شود، به نظر می‌رسد مهرآباد در سال‌‌های آتی و با توسعه و نوسازی ناوگان ایرلاین‌‌های داخلی، دیگر ظرفیتی برای خدمات‌دهی به پروازهای جدید نداشته باشد چراکه طبق گفته مسئولان شرکت فرودگاه‌های کشور،‌ ظرفیت‌ فرودگاه مهرآباد امروز در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد.

‌قطعاً وجود چنین فرودگاهی در ابرشهر تهران ضروری به نظر می‌رسد اما با افزایش تقاضا و‌ گسترش پهنه‌ شهرنشینی به نظر می‌رسد موضوع انتقال بخشی از پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه‌های نزدیک نظیر فرودگاه امام خمینی (ره) و حتی فرودگاه پیام، در آینده نزدیک، ضروری خواهد بود.

سال گذشته بود که بود که مسئولان شهرداری تهران طرح انتقال فرودگاه مهرآباد را به دلیل ایجاد مشکلات برای محله‌های اطراف فرودگاه و درخواست‌های مکرر ساکنان محله‌های اطراف آن مطرح کردند.

البته از سال 93موضوع انتقال مهرآباد به بیرون شهر تهران مطرح شده است، اما همواره مسئولان و کارشناسان می‌گویند انتقالی به این گستردگی نیازمند یک مطالعه همه جانبه است و باید ماه‌ها روی آن متمرکز شویم.

رضا تقی پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره انتقال فرودگاه مهرآباد گفت: "این طرح مدتهاست مطرح شده اما باید در گام اول زیرساخت های لازم برای این انتقال در اطراف شهر مهیا شود بعد انتقال فروگاه صورت گیرد."

وی ادامه داد: "اجرای این طرح مستلزم مطالعه همه جانبه است، البته شورا در گذشته این طرح را به دولت ارائه کرده و در حقیقت حرکت اول از سوی آنها باید انجام شود."

سخنگوی شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: "یکی از مهم ترین دلایل طرح این پیشنهاد کاهش آلودگی صوتی در منطقه مربوط به فرودگاه است که آرامش شهروندان را مختل کرده است."

 تقی پور در پایان نیز تأکید کرد: "طرح انتقال فرودگاه مهرآباد از منطقه مسکونی بارها در صحن شورا مطرح شده، مسلماٌ طرح خوبی است، اما اجرای آن در قدم اول به مطالعات کارشناسی و فراهم کردن زیرساخت های مناسب و در قدم  دوم نیازمند همکاری میان تمام ارگان های مربوطه است."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
با سلام خدمت رسانه تابناک، خواهشا به مسئولین انتقال بدهید پروازهای داخلی مهرآباد را چرا به فرودگاه امام منتقل نمیکنند، حداقل پروازهای پرتردد صبحگاهی را انتقال بدهند، صدای هواپیماها از اول صبح خیلی آزاردهنده هست! اصلا آرامش نداریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار