رییس حوزه انتخابیه شهرستان پردیس گفت: ۲۰ صندوق آزمایشی رای گیری الکترونیک در پردیس مستقر شده است.
کد خبر: ۴۱۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 07 May 2017
مرتضی حیدری، در حاشیه آغاز رای‌گیری نمادین و در شهرهای بومهن و پردیس که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی، امام جمعه پردیس برگزار شد، اظهار داشت: به تدریج به ۲۹ اردیبهشت‌ماه نزدیک می شویم، اما تفاوت این دوره انتخابات با ادوار گذشته شکل رای‌گیری است.

وی گفت: به لطف خدا و همت مسئولین انفورماتیک وزارت کشور با تدارک دیدن دستگاه‌های رای‌گیری در پی اخذ آرا به صورت الکترونیکی هستند، انتخابات ۲۵ فرآیند دارد و فرآیندهای مختلف در دوره‌های گذشته الکترونیکی شده بود که احراز هیات از جمله آن بود.

فرماندار پردیس ادامه داد: در این دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر همچنان احراز هیات را به صورت الکترونیکی برای هر دو انتخابات خواهیم داشت که کار را راحت‌، مطمئن و سرعت اخذ رای را بالا خواهد برد.

وی اضافه کرد: اخذ رای در انتخابات این دوره شوراهای اسلامی شهر به صورت کاملا الکترونیکی خواهد بود اما در ریاست جمهوری مانند سالهای گذشته رای گیری به صورت دستی و سنتی دریافت می شود، این روند رای‌گیری را  نسبت به ادوار گذشته حدود ۵۰ درصد سریع تر و آسان تر می کند اما در مقابل ما با کاری جدید و متفاوت با رای‌گیری سالهای گذشته مواجه هستیم.



فرماندار پردیس گفت: به دلیل اینکه این کار جدید و برای اولین بار در کشور انجام می شود، بیش از یک هفته است که در اقصی نقاط شهرهای بومهن و پردیس که انتخابات شوراهای اسلامی این دو شهر به صورت الکترونیکی برگزار می شود طرح اخذ رای نمادین را اجرا کردیم.

وی افزود: در طی این طرح کاربرهای صندوق‌های الکترونیک با حضور در مناطق پر تردد شهرها مانند مساجد و ادارات به صورت آموزشی و نمادین اقدام به اخذ رای کردند، این طرح با استقبال بالای شهروندان همراه بود زیرا این نوع رای‌گیری برای شهروندان جذاب، جالب و شیوه‌ای جدید است و اطمینان به صحت رای‌گیری در ذهن شهروندان بسیار بالا رفته و قطعی‌تر شده است.

فرماندار پردیس اضافه کرد: این شیوه رای‌گیری خدای‌ناکرده  از تخلفات و یا تقلب‌های احتمالی را بسیار کاهش و امنیت در رای‌گیری را به صورت کاملا ایمن بالا خواهد برد.

وی ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، در خصوص حفظ حق‌الناس در انتخابات، اظهار کرد: در این انتخابات این نوع رای‌گیری می تواند تاثیر بسزایی در حفظ حق‌الناس داشته باشد.

حیدری گفت: این طرح روزهای اخیر باعث آشنایی شهروندان و نمازگزاران و همچنین تسلط کافی کاربران به این سیستم شده تا در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه با آمادگی کامل به استقبال از رای‌دهندگان بروند، در حال حاضر باری این طرح ۲۰ صندوق آزمایشی در ۱۰ نقطه از شهرهای بومهن و پردیس مستقر شده و به صورت آزمایشی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای بومهن و پردیس در ۷۴ شعبه صندوق‌های اخذ رای الکترونیک استفاده خواهد شد که در هر شعبه ۲ صندوق با کاربر مستقر خواهند شد.

حیدری اضافه کرد: در شهرستان پردیس تعداد ۱۰۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۷۴ شعبه در شهرها و باقی صندوق‌ها در بخش‌ جاجرود و روستاهای شهرستان که رای‌گیری شوراها به صورت دستی انجام میشود، مستقر می شوند.

فرماندار پردیس اظهار کرد: برابر قانون انتخابات شوراهایی که دارای پنج، هفت و ۹ نفر شورای شهر هستند الکترونیکی برگزار می شود و رای گیری در شوراهای روستاها و شهرهای کوچک به صورتی سنتی خواهد بود.

وی گفت: در روز انتخابات در برخی شعب که بیش از هزار رای در دوره‌های گذشته اخذ شده پیش بینی‌های لازم صورت گرفته که با میانگین هر صندوق ۲۰۰ رای تا پنج صندوق با کاربر در این شعب مستقر شود تا شهروندان با سرعت بالا آرای خود را به صندوق‌ها بیاندازند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار