مهرعلیزاده در جمع مردم خاک سفید عنوان کرد:
تابناک تهران- عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: "مشارکت بیشتر مردم در انتخابات، نتیجه را به خواست عمومی نزدیک تر می کند."
کد خبر: ۴۱۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 07 May 2017
 محسن مهرعلیزاده که در جمع مردم منطقه خاک سفید تهران حضور یافته بود با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در روزهای آتی گفت: "تجربه نشان داده است که هر بار انتخابات با مشارکت اکثریت افراد جامعه همراه باشد، نتیجه به خواست عمومی نزدیک‌تر  است. 

مهرعلیزاده با بیان این موضوع که ایران در  بهترین موقعیت سوق الجیشی  قرار دارد، افزود: "بیش از 47 درصد جمعیت کشور ما را جوانان و افراد کمتر از 40 سال تشکیل می دهند و با وجود این همه امکانات طبیعی، باید دارای اقتصاد برتری در جهان می بودیم اما سالها با هدر رفت فرصت ها و منابع مالی مواجه شدیم و نتوانستیم مسیر دلخواه را در پیش بگیریم تا اینکه مردم در سال92، به تفکری رای دادند که خواهان ارتقای وضعیت زندگی آنان باشد."

وی با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم در 4 سال گذشته، بیان داشت: "دولت تدبیر و امید در حدود 3 سال با رهنمودهای مقام معظم رهبری برای برجام زحمت کشید و در نتیجه؛ تحریم های مرتبط بابرنامه هسته ای از قبیل تحریم های نفتی، حمل و نقل، بیمه و بانک برداشته شد و اگر دستاوردهای چهار ساله دولت حفظ شود، در دوره بعدی تکمیل خواهد شد بنابراین باید انتخاب  هوشیارانه در سال 92 را در سال96 نیز تداوم بخشیم."

 مهرعلیزاده ضمن بیان اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا در قانون اساسی به اصل یکصدم  قانون اساسی اشاره کرد و گفت: "شوراهای شهر و روستا تشکیل شده است که مشارکت مردم در مسائل اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، بهداشت و دیگر مسائل مطروحه در جامعه را فراهم کند.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با تاکید بر اینکه اصل شورا بر مبنای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش استوار است تصریح کرد: "باید مشارکت عملی مردم را باور داشت و به تصمیماتی که اتخاذ می شود پایبند بود؛ نه اینکه به صورت تصنعی، شورایاری تشکیل داد و به صورت تصنعی، خانه فرهنگ و خانه بهداشت را به آن ها سپرد که نفس این کار نیز  باعث تفرقه بین مردم می‌شود بلکه باید به صورت عینی و واقعی، اختیاراتی هم به شورایاری ها داد."

 مهرعلیزاده با اشاره به وظایف خطیر مدیریت شهری اظهار داشت: "شهرداری باید با کمک اعضای شورایاری محله، برای هر بخش از شهر و مشکلات آن برنامه ریزی کند. به طور مثال، بافت های فرسوده یا شهرسازی استاندارد، موضوعاتی هستند که حتما باید به آنها با دقت پرداخت. علاوه بر مسائل شهری، مسائل اجتماعی نیز بخش مهمی از وظایف شهرداری را تشکیل می دهد. آیا شهرداری در مورد معضل اعتیاد و ترک آن و کمک به درمان وظیفه ندارد؟ آیا در خصوص زنان خود سرپرست که مشکلاتی برای خود و جامعه ایجاد می‌کنند مسئولیتی ندارد؟"

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت انتخاب صحیح و دقیق اعضای شورای شهر تصریح کرد: اگر انتخابات شوراهای شهر و روستا در مسیر صحیح برگزار شود وافراد توانمند، به درستی انتخاب شوند و منتخبین شورا، وامدار و مؤید شهردار نباشند آنگاه می‌توانند به درستی به انجام وظایف خود اقدام کنند. انتخاب درست هم شامل افرادی می شود که در وهله اول، طمع کار نباشند و در وهله دیگر، توانمند و عملگرا باشند بنابراین برای انتخاب  انسان های پاک دست و سالم، باید دقت کافی را مبذول داشت.
 
مهرعلیزاده افزود: انتخابات شورای شهر به ویژه در این دوره مهم است لذا باید افرادی را انتخاب کنیم که مسائل مردم را بدانند، وظیفه خود را بشناسند و پاکدست باشند. همچنین باید در مسائل شهری و مدیریتی، کارشناس باشند و توان جذب سرمایه گذاران را داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار