تابناک تهران - محمد حیدری، فعال رسانه ای در گفت و گو با تابناک تهران گفت: "قطعاٌ در این دوره بزرگان اصلاحات به دنبال وارد کردن جوانان به عرصه های سیاسی از جمله شوراها هستند، به همین دلیل سهمیه ای برای جوانان در نظر گرفته شده و برنامه ریزی ها بر این است تا 5 یا 6 نفر از جوانان فارغ از زن یا مرد بودن آنها در لیست حضور داشته باشند."
کد خبر: ۴۲۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 08 May 2017
جوانانی که همواره در صف اول تحرک و پویایی در جامعه هستند و با فشار برخی از افراد همیشه در صحنه به صف آخر رانده می‎شوند. نکته‎ای که می‎بایست بزرگان اصلاحات به آن توجه وافر داشته باشند و خطر موجود را بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار دهند.
 
نسل جوان نسلی است که گاه با خودخواهی برخی قدرت طلبان در حال سوختن است و متأسفانه تا چند سال آینده جریان اصلاح طلب را با مشکل جدی رو به رو می کند. زیرا با عدم تربیت نسل جوان دیگر اصلاح‌طلبان مدیران کارکشته و با تجربه‌ای را در دهه های بعدی نخواهد داشت و این نه شروع یک بحران، بلکه یک فاجعه است.
 حضور 5 یا 6 نفر از جوانان در لیست شورای شهر اصلاح طلبان
چندی است جامعه شناسان دریافته اند که یک شکاف نسلی عمیق در ایرانِ کنونی رخ داده است. خصوصا میان سیاسیون و مدیران، این شکاف نسلی، بسیار عمیق تر است. به طور خاص، میان جوانان اول انقلاب و جوانان امروز، این شکاف بسیار مشهود است.
 
تفاوت ماهیتی، میان فرصت های این دو نسل وجود دارد. یکی در سقف فرصت بود و دیگری در برهوتِ بی فرصتی. میانگین سن ارباب و اصحاب قدرت در آن سال ها نسبت به اکنون تفاوت چشمگیری دارد.
 
شورای شهر می تواند فرصتی برای جبران خلا فرآیند انتقال قدرت باشد. امکان حضور جوانان در این عرصه می تواند، هم باعث بازسازی اعتماد بنفسِ از دست رفته این نسل شود و هم باعث شود تجربه ای برای این نسل اندوخته شود. به علت ساختار قدرت در ایران، هزینه های خطا در این حوزه نیز از سایر عرصه های قدرت کمتر است.
 
معنای این سخن البته این نیست که شوراهای شهر تبدیل به محل کارآموزی جوانان گردد چرا که آسیب های این حوزه بعضا جبران ناپذیر است اما می تواند با عنایت به مقدورات و ملاحظاتِ قدرت، نقطه عزیمت خوبی برای ترمیم این شکاف به حساب آید.
 
محمد حیدری، فعال رسانه ای، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره حضور جوانان در لیست اصلاح طلبان گفت: "قطعاً در این دوره بزرگان اصلاحات به دنبال وارد کردن جوانان به عرصه های سیاسی از جمله شوراها هستند، به همین دلیل سهمیه ای برای جوانان در نظر گرفته شده و برنامه ریزی ها بر این است تا 5 یا 6 نفر از جوانان فارغ از زن یا مرد بودن آنها در لیست حضور داشته باشند."
 
وی ادامه داد: "این شروع بسیار خوبی است، و اگر این تعداد از جوانان در لیست 21 نفره قرار بگیرند تقریباً سهم جوانان اعطا شده است.
هرچند هنوز هم جا دارد که تعداد بیشتری در لیست حضور داشته باشند."
 
حیدری همچنین افزود: "حضور جوانان در لیست اصلاح طلبان از مهم ترین مسائل و دغدغه هاست، و این موضوع نیازمند توجه بیشتری از طرف بزرگان اصلاحات است."
 
وی درباره سن جوانان اصلاح طلب تصریح کرد: "با این اوصاف واضح است که نسل جوان اصلاحات در حال عبور ازمیانگین سنی جوانی و ورود به آستانه میان سالگی است، اما هیچ گونه تجربه و آزمون خطای مدیریتی ندارد."
 
وی ادامه داد: "اگر اوضاع بر همین منوال بگذرد نمی شود در سال های آتی از جوانان در پست های  مدیریتی استفاده کرد."
 
حیدری بیان داشت: "به همین دلایل است که شرایط اجتماع در این دوره نیازمند نگاه ویژه به جوانان است. باید یک نوع سرمایه گذاری بر روی این نسل انجام شود تا در آینده سود و بهره ی خوبی داشته باشیم."
 
وی با اشاره به  اینکه مهم ترین صحنه حضور جوانان در شهرداری است گفت: " البته اصل کار در شهرداری خواهد بود، که انشالله بعد از حضور یکی از اصلاح طلبان در شهرداری، بیشترین استفاده از جوانان در بدنه مدیریت شهری صورت خواهد گرفت."
 
محمد حیدری تأکید کرد: "در حقیقت هدف اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو باید دغدغه ی حضور جوانان در بدنه مدیریت شهری و تغییر نگاه دولت برای استفاده از جوانان باشد." 
 
وی درباره سرلیستی اصلاح طلبان اظهار کرد: "سرلیستی اصلاح طلبان باید دارای یک سری شاخص ها باشد، و مسلماٌ شخصی انتخاب خواهد شد که دارای بیشترین امتیازها در بین کاندیداها باشد."
 
این فعال رسانه ادامه داد: "در حال حاضر افرادی که در گذشته تجربه ای چه در پست های مدیریتی و چه در شورا داشته اند،  همچون  محسن مهرعلیزاده و احمد مسجد جامعی شایستگی  هاي لازم برای دریافت عنوان سرلیستی را دارند."
 
وی افزود:البته محسن هاشمی که در سالهاي گذشته تجربه مدیریتی داشته هم از شانسهاي سرليستي محسوب مي شود اماشانس اصلی برای سرلیستی بیشتر به مهرعليزاده و مسجد جامعی تعلق دارد."
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار