تابناک تهران - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با تابناک تهران گفت: "برای اجرای طرح نصب کارتخوان بر روی تاکسی ها در ابتدا باید همکاری یکپارچه و هماهنگی میان شهرداری و تمام بانک ها صورت گیرد. چراکه نمی شود تنها با همکاری یک بانک این طرح را عملیاتی کرد."
کد خبر: ۴۲۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 08 May 2017
دوره استفاده از اسکناس و سکه کم‌کم به‌سر آمده؛ پای پرداخت کرایه به صورت الکترونیک به تاکسی‌های شهر هم باز شده و کم‌کم باید غزل خداحافظی را برای پول خردها و اسکناس‌های رنگ‌و‌رو رفته خواند.
 
اتفاقی که یک هدف بیشتر ندارد: یکپارچه‌سازی حمل‌و‌نقل عمومی، فعلا در تهران و بعدها در تمام شهرهای کشورمان. موضوعی که گرچه تا چندسال پیش رویایی دور از ذهن بود اما مدتی است که رنگ واقعیت گرفته و با الکترونیکی شدن پرداخت کرایه‌ها در مترو و اتوبوسرانی، حالا نوبت به تاکسی‌های سطح شهر رسیده است که با مجهز شدن به دستگاه‌های الکترونیک پرداخت کرایه، به این سیستم بپیوندند.
 
به این ترتیب با بهره‌ برداری از این سیستم الکترونیک همه شهروندان می‌توانند کرایه جابه‌جایی‌شان در سطح شهر را به وسیله کارت های الکترونیکی اعم از کارت بلیط و کارت شتاب بانکی پرداخت کنند. طرحی که هدف نهایی‌اش افزایش رضایت مندی عمومی از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش انگیزه در شهروندان در استفاده از این وسایل در سفرهای درون شهری است.   
 لزوم همکاری تمام بانک ها برای نصب کارتخوان بر روی تاکسی ها
مهرماه سال ۹۴ بود که رضا قاضی، معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان تاکسیرانی از نصب دستگاه های کارتخوان روی ۱۰۰دستگاه تاکسی در تهران خبر داد.
 
از همان سال موضوع تجهیز تاکسی‌ها به دستگاه‌های کارتخوان مطرح شده اما برخی مشکلات از جمله قطع آنتن کارتخوان‌ها در برخی مکان‌ها مانع از نصب این دستگاه‌ها شده است.
 
احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، درباره اجرای این طرح گفت: "برای اجرای طرح نصب کارتخوان بر روی تاکسی ها در ابتدا باید همکاری یکپارچه و هماهنگی میان شهرداری و تمام بانک ها صورت گیرد. چراکه نمی شود تنها با همکاری یک بانک این طرح را عملیاتی کرد."
 
وی ادامه داد: "اگر قرار باشد تنها یک بانک مجری این طرح باشد، هم اجرای آن بسیار زمان بر است و هم مشکلات زیادی را در خلال کار و استفاده شهروندان ایجاد خواهد کرد."
 
دنیامالی با اشاره به مشکل بزرگ شهروندان و تاکسی داران اظهار کرد: "پرداخت کرایه تاکسی ها خصوصاٌ با وجود قیمت های خرد، یکی از بزرگترین مشکلات شهروندان و تاکسی داران است، که نصب دستگاه کارت خوان راه حل این موضوع خواهد بود."
 
وی همچنین افزود: "مجهز نبودن تاکسی ها به کارت خوان در این سالهایی که زندگی ها به صورت آنلاین شده اتفاق خوبی نیست و باید هرچه سریعتر این مشکل حل شود."
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انجام اقدامات لازم برای اجرای این طرح در سطح شهر توسط اعضای شورا تصریح کرد: "در شورای شهر به شهردار تهران ابلاغ شده که  رایزنی های لازم  برای همکاری همه جانبه میان تمام بانک ها را انجام دهند تا هرچه سریعتر دستگاه های کارت خوان بر روی تاکسی ها نصب شوند."
 
دنیامالی در پایان تأکید کرد: "بعد از نصب دستگاه های پز بر روی تاکسی ها، استفاده از کارت های سیتی بانک نیز امکان پذیر است."  
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار