روزانه به طور متوسط بالغ بر ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو از روی پل بزرگراه طبقاتی صدر عبور می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 09 May 2017
اطلاعات ترافیکی بزرگراه طبقاتی صدر که در فروردین ماه سال ۹۶ گردآوری شده است، نشان می‌دهد حجم تردد روزانه وسائل نقلیه روی بزرگراه طبقاتی صدر در مسیر حرکت شرق به غرب به طور متوسط ۶۰هزار وسیله نقلیه بوده که این آمار در مسیر حرکت غرب به شرق به ۵۳هزار وسیله نقلیه می‌رسد؛ به عبارت دیگر روزانه بالغ بر ۱۱۰هزار خودرو و ماهانه حدود ۳میلیون و ۴۰۰هزار خودرو از این پل برای رسیدن به مقاصد مورد نظر استفاده می‌کنند.

میزان تردد ماهانه در بزرگراه طبقاتی صدر چنانچه با تعداد خودروهای عبوری در تراز صفر این بزرگراه جمع بسته شود، حاکی از تردد ماهانه ۶ میلیون خودرو در این شریان حیاتی شبکه معابر بزرگراهی است. حال این پرسش مطرح می‌شود که اگر پروژه عظیم بزرگراه طبقاتی صدر در دوره شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی و ظرف مدت ۲۶ ماه آماده بهره‌برداری نشده بود، امروز وضعیت تردد در بزرگراه صدر به چه صورت بود؟

این در حالی است که امروز شاهد امکان تخلیه سریع‌تر ترافیک تراز همسطح و همچنین پل بزرگراه صدر از طریق تونل شمالی نیایش هستیم. همچنین امکان ورود خودروها از پل صدر به تراز همسطح این بزرگراه وجود داشته و علاوه بر آن بخش قابل توجهی از آمار تردد روزانه هر دو تراز صفر و مثبت یک بزرگراه صدر نیز مربوط به ورود خودروها از تونل جنوبی نیایش است. تقاطع بزرگراه مدرس با بزرگراه صدر از دیگر مبادی ورود جریان ترافیک به این معبر بزرگراهی محسوب می‌شود.

بنابر گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از شهریورماه سال ۱۳۹۰ فعالیت‌های متعددی صورت گرفت تا پروژه احداث بزرگراه طبقاتی صدر به ثمر بنشیند. از ساخت ۶ کیلومتر تونل مشترک تأسیسات شهری ظرف مدت زمان ۶ ماه گرفته تا برچیدن ۷۷ دکل برق فشار قوی از بزرگراه صدر، حفاری و بتن‌ریزی شمع‌ها و شفت‌ها، احداث سرشمع‌ها و ستون‌ها، ساخت کارخانه شماره ۲ سگمنت‌سازی (قطعات پیش ساخته بتنی)، شکل گیری سرستون‌ها و عرشه پل اصلی و پل‌های رمپی این پروژه، همه و همه با تکیه کامل بر توانمندی‌های داخلی محقق شد.
منبع: مهر
برچسب ها: پل صدر ، تردد ، خودرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار