تابناک تهران - زهره آشتیانی در گفت و گو با تابناک تهران درباره لیست منتشر شده اصلاح طلبان گفت: "لیست ارائه شده توسط شورای عالی اصلاح طلبان نیاز به راستی آزمایی دارد، تا برای این لیست حجت قابل قبول ارایه نشود برای مردم قابل قبول نخواهد بود."
کد خبر: ۴۲۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 10 May 2017
شب گذشته لیست ۲۱ نفره «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» برای شورای شهر تهران نهایی شد.

اسامی اعضای لیست عبارتند از: "احمد مسجدی‌جامعی، شهربانو امانی، بهاره آروین، ناهید خداکرمی، مجید فراهانی، حسن رسولی، حجت نظری، ابراهیم امینی، خلیل‌آبادی، الهام فخاری، زهرا صدراعظم نوری، آرش میلانی، محمدجواد حق‌شناس، محمد سالاری، افشین حبیب‌زاده، 
زهرا نژادبهرام، علی اعطاء، محسن هاشمی‌رفسنجانی، محمد علیخانی، محمود میرلوحی، سیدمعروف صمدی."

اما صبح امروز لیست جدیدی منتشر شد که از جایگزینی مرتضی الویری به جای سیدمعروف صمدی خبر می‌دهد.
برای لیست اصلاح طلبان حجت قابل قبول می خواهیم
زهره آشتیانی، عضو شورای مرکزی ارداره ملت، در گفت و گوی اختصاصی با تابناک تهران درباره لیست اصلاح طلبان گفت: "انتشار لیست نهایی کاندیداهای مورد تأیید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است."

وی ادامه داد: "لیست ارائه شده توسط شورای عالی اصلاح طلبان نیاز به راستی آزمایی دارد. نه فقط من که امروز بیشتر جوانان اصلاح طلب این سوال را دارند که این افراد با چه مکانیزمی انتخاب شده اند. این مکانیزم آیا از دید همه اصلاح طلبان قابل قبول است؟"

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین افزود: "متاسفانه شورای عالی اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده که مردم به صورت کورکورانه به لیست منتشر شده از سوی آنها رای خواهد داد در حالی که مردم بویژه جریان اصلاحات هوشمندانه رفتار می کند. تا برای این لیست حجت قابل قبول ارائه نشود برای مردم قابل قبول نخواهد بود."

وی با اشاره شفاف شدن مکانیزم انتخابات اظهار کرد: "نمی خواهم مصداقی صحبت کنم و یا خدای ناکرده افراد حاضر در لیست را زیر سوال ببرم اما مکانیزم انتخاب باید شفاف شود. بسیاری از افراد وجود دارند که از نظر شخصیت و جایگاه اجتماعی، بسیار بهتر از افراد حاضر در لیست است. بنابراین کنار گذاشتن این افراد باید دلیل قابل قبولی داشته باشد."

آشتیانی با اشاره به برخی افراد که در لیست قرار ندارند تصریح کرد: "چرا شخصیت هایی همچون لیلا ارشد، حسین راغفر،‌ دانشور، مومنی، حکیمی پور،‌ حقانی و ... خارج از لیست هستند؟ یعنی عملکرد و شاخص ها نشان می دهد که عملکرد آقای سالاری در شورای چهارم بهتر از دانشور، حکیمی پور و حقانی است؟ اینها نیاز به راستی آزمایی دارد."

وی با انتقاد از رفتار پدرخواندگی در میان اصلاح طلبان بیان داشت: "رفتار پدر خواندگی برای جریان اصلاحات پاسخگوی نیاز جامعه نیست. اصلاحات از حضور در صحنه و نتیجه نگرفتن خسته است. شورای عالی باید پیش از این لیست درباره لیست مجلس شورای اسلامی و روش گزینش افراد توضیح می داد تا مکانیزم ان راستی آزمایی می شد. این بار هم با همان روش فعالیت کرده اند."

عضو شورای مرکزی ارداره ملت، ادامه داد: "ما اعتماد مردمی را داریم و باید به این اعتماد بیفزاییم. اگر قرار باشد به مردم اطلاعات صحیح ندهیم و نظر آنها را در تصمیماتمان اعمال نکنیم، این اعتماد از دست رفته و ترمیم آن سالها زمان می برد."

آشتیانی در پایان گفت: "اصلاح طلبان باید پس از راستی آزمایی روش گزینش افراد؛ لیست را به طور شفاف و بر اساس راستی آزمایی اعمال شده منتشر کننده تا پایگاه رای اصلاحات همچون گذشته با قدرت پشت لیست قرار گیرند."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار