54 روز از سال 96 گذشت و طی این مدت، هوا 50 روز سالم و پاک بوده است. بدین ترتیب هوای تهران در 92درصد روزهای امسال با کیفیت بوده است.
کد خبر: ۴۲۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 13 May 2017
بر اساس پیش‌بینی‌ها، هفته پیش رو با هوای سالم آغاز می‌شود و ناپایداری‌های جوی شرایط را برای شرایط استاندارد هوا در پنجاهمین روز فراهم می‌کند.

 پیش از این تا 22 اردیبهشت(دیروز) هوای تهران 9 روز پاک و 40 روز سالم بود که به استناد پیش‌بینی سامانه کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(شنبه) نیز هوا سالم خواهد بود تا شمار روزهایی که تهرانی‌ها در آن هوای با کیفیت تنفس کرده‌اند به عدد 50 برسد.

نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز جاری (شنبه) است که در برخی ساعات وزش باد شدید با بزرگی بین 11 تا 15 متربرثانیه از سمت نواحی غربی- جنوب غربی و بارش پراکنده باران انتظار می رود. با تداوم این شرایط درابتدای هفته،‌

همچنین وزش باد شدید و بارش باران در برخی ساعات ابتدایی صبح امروز پیش بینی می شود و به تدریج در طول روز از میزان ناپایداری جوی و سرعت باد کاسته خواهد شد. برای روز یکشنبه نیز برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار و وزش باد مؤثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) در برخی ساعات انتظار می رود. همچنین پارامتر دما طی دو روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت. براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای شهر تهران در روز جاری در شرایط سالم خواهد بود و انتظار می‌رود با وجود احتمال افزایش نسبی غلظت ذرات معلق در اثر وزش باد شدید، شرایط کیفی هوای سالم تا روز شنبه در اکثر مناطق شهر تهران کم و بیش برقرار باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار