معاون وزیر بهداشت به تفاوت‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی دانشجویان دیروز با امروز پرداخت.
کد خبر: ۴۲۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 13 May 2017
محمد رضا فراهانی، در تشریح تفاوت‌های دانشجویان دیروز با امروز؛ اظهار داشت:‌ دانشجویان نسل ما دغدغه‌های اجتماعی و احساس مسئولیت اجتماعی در آنها غلیظ تر و خالص تر و قوی تر بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: بنده احساس می‌کنم نسلی که ما بودیم نسل سوخته بود، البته با عشق و اختیار و انتخاب خودمان. نسل ما حاضر بود برای نسل‌های آینده و کشور و اعتقادات خود همه چیز خودش را بگذارد و با آبرو و جان و مال و همه سرمایه ورود می‌کرد و احساس مسئولیت اجتماعی بسیار قوی و پررنگ بود.

فراهانی تصریح کرد: من فکر می‌کنم تحت تاثیر مواجهه فرهنگی و بحث اومانیسم و نهیلیسم و بحث‌های انسان گرایانه و فردمحور در دنیا این تاثیرات بر فرهنگ ما و جوانان ما نیز گذاشته شده است، البته بخشی به خودشان فکر می‌کنند که خودشان باید از این مواهب و شرایط این جامعه و زندگی‌شان استفاده کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: شاید هم ما اشتباه می‌کردیم. نسل ما خیلی به خودمان فکر نمی‌کردیم ولی نسل موجود همیشه حقوق خودش را مطرح می‌کند و اینکه باید به یک چیزهایی برسد.

فراهانی اظهار داشت:‌ در خیلی از جمع‌های دانشجویی نیز این مسئله را مطرح کردم که ما (دانشجویان قدیمی) با ایده آل‌هایمان در حوزه‌های فرهنگی - اقتصادی و علمی؛ تلاش کردیم برای اینکه تمدن ایرانی اسلامی را دوباره احیا کنیم همانند آن دهه‌هایی که تمدن ایران بر اوج بود و یکی از 4 تمدن بزرگ به حساب می‌آمد، تا تمدن ایرانی اسلامی دوباره پیشرفت کند و در دنیا خودش را نشان دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراین حتماً چند نسل باید ایثارگری کند تا به این موفقیت‌ها برسیم، و حال احساسم این است که این مسئله کمی در دانشجویان کنونی کمرنگ شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار