رئیس انجمن رادیولوژی ایران، گفت: بسیاری از مراکز رادیولوژی توان خرید تجهیزات جدید را ندارند.
کد خبر: ۴۲۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 13 May 2017
دکتر جلال جلال‌شکوهی اظهار داشت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل پیش روی رادیولوژیست‌ها مسئله تعرفه‌هاست که این موضوع برای سایر پزشکان و افرادی که در حوزه علم پزشکی فعالیت می‌کنند، دغدغه‌ساز شده است.

وی افزود: هر رشته‌ای نیاز به یک مدیریت و یک اقتصاد دارد تا بتوان آن را پیش برد و اگر به این مسئله توجه نکنیم، ممکن است نتوان آن را ادامه داد. به طور مثال در حوزه رادیولوژی نیز اگر هزینه‌ها نسبت به درآمد بیشتر باشد، سبب بروز مشکلات اقتصادی و مدیریتی در این حوزه خواهیم شد.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به ضرورت اصلاح و رشد واقعی تعرفه‌ها، ادامه داد: بسیاری از مراکز جامع رادیولوژی نیاز دارند که دستگاه‌های جدید خریداری کرده تا خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند ولی به دلیل مشکلات اقتصادی اکنون این شرایط برایشان مهیا نیست. به طور مثال قیمت یک دستگاه MRI، حدود ۴.۵ میلیارد تومان است و هر مرکزی توان خرید آن را ندارد.

جلال‌شکوهی اضافه کرد: زمانی هم که درخواست وام می‌شود این وام تا حدود ۱.۵ میلیارد تومان آن هم در قبال وثیقه ملکی بوده لذا این مسئله مراکز رادیولوژی را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: از طرفی به موضوع تعرفه‌ها باید توجه داشت چرا که اگر تعرفه واقعی نباشد، بر روی کیفیت کار و کمیت ارائه خدمات اثر خواهد گذاشت. لذا دوستان در این حوزه باید واقعیت‌ها را در نظر گیرند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ رادیولوژیست فعال در کشور داریم، گفت: این آمار طی دو سال آینده بیشتر خواهد شد ولی با این وجود در برخی از نقاط در کشور با کمبود رادیولوژیست مواجه هستیم و مناسب نبودن تعرفه‌ها به ویژه در بخش دولتی سبب شده از شدت علاقه در این رشته کاسته شود.

جلال‌شکوهی با بیان اینکه طی ۴ دهه گذشته رشدهای علمی خوبی در حوزه رادیولوژی داشته‌ایم، گفت: ولی با انقلاب تصویری که در آینده نیز با تشخیص پزشکی در راه است لازم بوده که تجهیزات به روزرسانی شود و  حمایت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار