در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و نیز پس از آخرین مناظره نامزدهای این انتخابات، مردم شهرستان های استان تهران از نظر خود در مورد این مناظره و نیز مطالبه از دولت آینده می گویند.
کد خبر: ۴۲۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 13 May 2017
کمتر از یک هفته تا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران باقی مانده و این روزها سخنان انتخاباتی در اقصی نقاط کشور و استان تهران، بیشترین زمان را گرفته است و هرجا می بینیم و می نگریم حرف از انتخابات است.

علاوه بر فضای کوچه و خیابان و بازار، دانشگاه ها و مدارس و به طور کلی فضای حقیقی، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سخن غالب، سخن از انتخابات است، هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم، مشاهده می کنیم که در چندین کانال و یا گروه تلگرامی عضو شده ایم، « حامیان ...» ، « گروه ....» و اسامی از این قبیل، هر روز این اسامی را در گوشی های موبایل خود مشاهده می کنیم.

اما موضوعی که نقل از محافل مجازی و حقیقی این روزها است، آخرین مناظره پخش شده تلویزیونی که در واقع آخرین مناظره انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری است، می باشد، به همین دلیل، با چند سوال بین مردم شهرستان های استان تهران رفتیم.

سوال اول نظر آن ها در مورد آخرین مناظره است، سوال دوم مطالبه اصلی مردم شهرستان های استان تهران با جمعیت بیش از ۵ میلیون نفری است.

دیپلماسی خارجی مطالبه اصلی از دولت آینده

ترانه احمدی که ۲۸ سال داشته و در لواسان زندگی می کند، در گفتگو با خبرنگار مهر مناظره سوم را مفید دانست و اظهار داشت: مناظره خوبی بود، بحث های جدی مطرح شد و نامزدهای انتخاباتی از مواضع خود به خوبی دفاع کردند.

وی دیپلماسی خارجی را مهمترین مطالبه از رییس جمهور و دولت آینده دانست و گفت: ما دوست نداریم که با دنیا در حال قهر و خشم باشیم و اعتقاد دارم در نظام اسلامی به بهترین شکل می توان در عین حفظ عزت و کرامت کشور با تمام دنیا به جز رژیم صهیونیستی رابطه داشت.

بیکاری اصلی ترین معضل جامعه و ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است

مژگان محمدی، شهروند ۳۳ ساله پیشوایی، در خصوص مناظره سوم به خبرنگار مهر گفت: کاندیدای مورد نظر من در مناظره سوم مثل همیشه خوش درخشید و نشان داد تنها مدیری که می تواند کشتی اقتصاد کشور را به حرکتی مقتدر وا دارد، ایشان است.

وی ادامه داد: من اشتغال را مهمترین مطالبه خود و مردم این منطقه می دانم، امروز بیکاری اصلی ترین معضل جامعه و ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است و باید با برنامه ریزی صحیح در کشور شغل ایجاد کرد.

مواضع اقتصادی نامزدهای انتخاباتی در مناظره سوم به طور شفاف مطرح شد

اسماعیل توانا که شاغل و ساکن قرچک است، اما از بیان شغل خود اجتناب کرد، مهمترین مطالبه مردم این منطقه را اشتغال دانست و گفت: با راه اندازی شهرک صنعتی قرچک شغل های زیادی در این شهرستان ایجاد می شود و من از این موضوع رضایت کامل دارم.

وی گفت: مناظره سوم، خیلی خوب بود و مواضع اقتصادی نامزدهای انتخاباتی به طور شفاف مطرح شد، سخنان نامزدهای انتخاباتی بسیار روشنگرانه و خوب بود و از مواضع خود به خوبی و با شجاعت دفاع کردند.

دولت فعلی هیچ گاه دغدغه اقتصاد مردمی را نداشته و ندارد

احمد اصلانی که ۶۱ سال سن داشته و در پاکدشت زندگی می کند، در خصوص چگونگی مناظره سوم نامزدهای انتخاباتی به خبرنگار مهر گفت: برخی از نامزدهای انتخاباتی سعی کردند با خواندن انشاء از پرداختن به دغدغه اصلی مردم که همانا مشکلات اقتصادی است طفره بروند، دغدغه اصلی مردم کسب و کار و اشتغال است.

وی گفت: دولت هیچ گاه دغدغه اقتصاد مردمی را نداشته و ندارد و تنها سیاسی کاری می کند.

توان خرید مایحتاج زندگی خود را دارم

الهه مولایی، خانم کهنسال ۶۶ ساله ساکن فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تورم در کشور در گذشته بالا بود، اما در حال حاضر تورم حدود ۱۰ درصد و پایدار و مناسب است، در مناظره سوم هم برنامه ای برای مهار تورم از نامزدهای انتخاباتی عزیز ندیدم.

وی گفت: اشتغال را نمی دانم، اما همین قدر می دانم که توان خرید مایحتاج زندگی خود را دارم و از این اوضاع راضی هستم و تقاضای ادامه همین وضعیت را دارم.

امیدوارم هرکس رییس جمهور شود برای مردم و کشور دل بسوزاند

محمد موسوی، شهروند آبسرد، از توابع شهرستان دماوند گفت: برخی شیوه ها امروز جواب نمی دهد، چرا که برای اداره کشور برنامه می خواهیم، عمل می خواهیم، شعار دیگر بس است و در مناظره سوم برنامه دار بودن برخی کاندیداها مشخص بود.

وی که ۲۴ سال سن دارد، ادامه داد: امیدوارم هرکس رییس جمهور شود برای مردم و کشور دل بسوزاند، ما نیازمند مدیران خوب هستیم، مطالبه اصلی مردم ما، امروز تولید و اشتغال است، اشتغال سبب جریان یافتن پول بین اقشار آسیب پذیر جامعه خواهد شد.

مطالبه اصلی مردم ما، مساله فرهنگی است

احمد کویری، که ۲۶ سال سن داشته و ساکن شهرستان پردیس است، به خبرنگار مهر گفت: مناظره سوم را نپسندیدم، بیشتر حس یاس و نا امیدی و تخریب نظام مطرح بود تا معرفی خود و بیان مواضع، این طرز مناظره فکر نمی کنم در شان نظام مقدس اسلامی باشد، بیشتر در مناظرات توبیخ دستاوردهای نظام را دیدم تا معرفی خود و بسیار ناراحت هستم.

وی اضافه کرد: در انتخابات به افرادی رای دهیم که هم ارزشی و هم اخلاق مدار و به دور از تهمت و تخریب دیگران باشند، امروز مطالبه اصلی مردم ما، مساله فرهنگی است، این فرهنگ ملت ما است که ایران را چندین هزار سال سربلند نگاه داشته است.

ایجاد کسب و کار مهمترین مطالبه عمومی است

عبدالله اصغرزاده که ۴۱ سال سن دارد و در اسلامشهر زندگی کرده و شاغل تهران است، در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از برخی از نامزدها برای سربریدن اخلاق، در مناظره سوم، افزود: متاسفانه دروغگویی و تهمت زنی یک شیوه رایج در انتخابات شده است.

وی گفت: ایجاد کسب و کار، در جامعه و کمک به قشر ضعیف و جوانان جویای شغل مهمترین مطالبه عمومی است، من هر روز صبح زود به تهران می روم و آخر شب بر می گردم اما هنوز توانایی چرخاندن زندگی خود را ندارم و اقتصاد کشور را دچار مشکل می دانم.

شغل همراه با عزت و عظمت می خواهیم

مراد عباسی، که ۳۱ سال سن داشته و در شهریار زندگی می کند، گفت: در مناظره سوم سعی کردند که در دل مردم ترس ایجاد کنند و از این ترس ماهی گیری کنند، سعی کردند مردم را از برخی دلسوزان بترسانند، در حالی که این بی انصافی است.

وی اضافه کرد: ما شغل می خواهیم اما نه شغلی که با ذلت و بردگی برای ملت ایجاد شود و باید شغل ایجاد شود اما شغل باید در کنار عزت و عظمت مردم باشد.

مطالبه اصلی مردم ایجاد اعتدال در کشور است

پسر جوان ۲۲ ساله ای که ساکن شهرستان قدس در غرب استان تهران است و نخواست نام وی فاش شود، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برجام بیشترین تاثیر در زندگی داشته و دارد و کشور در آرامش اقتصادی به سر می برد، مناظره امروز نیز عالی و مناسب بود.

به هر ترتیب ۲۹ اردیبهشت ماه، بیش از ۶۵ درصد مردم واجد شرایط شهرستان های استان تهران در انتخابات ریاست جمهوری و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرده و حماسه ای دیگر رقم خواهند زد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار