معاون اجتماعی ناجا، با اشاره به راه اندازی و فعال سازی مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها و مراکز انتظامی، گفت: تقویت این مراکز از اولویت های اصلی معاونت اجتماعی است.
کد خبر: ۴۲۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 14 May 2017
سردارسعیدمنتظرالمهدی در بیستمین گردهمایی معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی ناجا، اظهارداشت: باید افرادی که در مراکز مشاوره فعالیت می کنند دارای سلامت جسمی، اخلاقی، روحی و معنوی باشند. به دنبال این هستیم که تعداد مراکز مشاوره را به یک هزار مرکز برسانیم.

وی افزود: اولویت و اولیت حوزه اجتماعی پلیس درسال ۹۶ افزایش مقبولیت، محبوبیت، مرجعیت ومنزلت اجتماعی پلیس است که این ۴ مولفه مترادف و مکمل در انجام بهینه مأموریت و در جذب و جلب سرمایه های اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

منتظرالمهدی اظهارکرد: سرمایه های اجتماعی اساسا مردم هستند که درابعاد مختلف می توانند یاری گر و همراه پلیس باشند، طبیعتا بدون سرمایه اجتماعی مأموریت های پلیس ره به جایی نخواهد برد.

وی افزود: مولفه های بسیاری درافزایش مقبولیت، محبوبیت، مرجعیت و منزلت اجتماعی پلیس اثرگذاراست که اصلی ترین و شاخص ترین مولفه، نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد است، بنابراین باید در بکارگیری نیروهای زبده و توانمند، بسیار دقت و تمرکز صورت بگیرد.

معاون اجتماعی ناجا تأکید کرد: باید برای مرجعیت سازمان برنامه ریزی صورت بگیرد چرا که با کسب مرجعیت به اهداف مورد نظر زودتر دست می یابیم.

منتظرالمهدی درادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش همگانی ادامه داد: آموزش همگانی با رویکرد هوشیارسازی و افزایش تاب آوری جوانان و نوجوانان در مقاطع مختلف حائز اهمیت است، البته توجه به مقوله آموزش همگانی در تمام مقاطع سنی حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: باید در کنار تمامی اقدامات، هنر همراه سازی شرکای اجتماعی را نیز داشته باشیم، امنیت به خودی خود ایجاد نمی شود و مقوله امنیت دیگر برمبنای 'دولت' و 'پلیس محور' نیست بلکه پلیس در بسط و گسترش آن اثرگذار است. در هر حال اگر امنیت در جامعه نباشد تحقق دیگر اهداف ممکن و میسر نیست.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه با اشاره به نقش و کارکرد رسانه ها ادامه داد: باید از ظرفیت رسانه ها برای تحقق و پیشبرد اهداف بهره مطلوب ببریم چرا که امروز رسانه به عنوان یک قدرت مهم و قوه چهارم مطرح است. البته باید گفت در صورت عدم شناخت کافی از رسانه و قدرت آن این ابزار می تواند چون یک لبه تیز، برنده باشد.

سردار منتظر المهدی با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی گفت: وضعیت قابل قبولی در حوزه فعالیت های اجتماعی داریم اما ایده آل نیست ، بنابراین باید تلاش کنیم که به نقطه مطلوب دست یابیم.

وی در پایان با تقدیر از معاونان اجتماعی استان ها و پلیس های تخصصی ادامه داد: موفقیت ها نتیجه تلاش و مشارکت همه کارکنان در معاونت اجتماعی است و امید است بتوانیم با توکل بر خداوند و تلاش مضاعف به نتایج بهتری دست یابیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار