یک عضوی لیست خدمت گفت: برای کاهش چالش‌های تهران باید خدمات در پایتخت ۲۴ ساعته شود.
کد خبر: ۴۲۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 14 May 2017
پرویز سروری که به همراه مهدی اقراریان و سوده نجفی، دو کاندیدای انتخابات شورای شهر در خبرگزاری مهر حضور یافته بود، با بیان اینکه چالش‌هایی در تهران وجود دارد که زیبایی‌های آن دیده نمی‌شود، گفت: آلودگی هوا، ترافیک و اتلاف وقت شهروندان تهرانی در ترافیک باعث شده مردم تهران آن آرامشی که باید در شهر نداشته باشند.

وی افزود: اگر تهران در زمستان با تابستان مقایسه شود می‌بینیم که در زمستان ترافیک‌ها سنگین‌تر از تابستان است آن هم به دلیل بلندتر شدن روزها در فصل تابستان است که مردم فعالیت‌های خود را در بستر زمانی بیشتری انجام می‌دهند. بنابراین برای آنکه در زمستان ترافیک کمتر شود پیشنهاد کرده‌ایم که برخی ادارات که ارتباطات خاصی ندارند، خدمات شان به بعد از ساعت ۴ منتقل شود و برخی خدمات شهری مانند دفاتر ثبت یا پیشخوان‌های دولت شبانه‌روزی شود و مردم به راحتی ۹ شب که شهر خلوت شده و دیگر از ترافیک و آلودگی خبری نیست از خدمات این نهادها استفاده کند.

سروری با تأکید بر اینکه تهران باید به سمت هوشمند شدن پیش رود، گفت: تمام فعالیت‌هایی که قابلیت الکترونیکی شدن دارند باید به صورت الکترونیکی انجام شوند اما برخی که این قابلیت را ندارند باید در طول زمان توزیع شوند نباید روز و شب ما با هم کاملاً متفاوت باشد.

در ادامه اقراریان توضیح داد: برخی از فعالیت‌ها را نمی‌توان غیرحضوری انجام داد مانند استفاده از رستوران که ۱۲ شب به بعد کاملاً مراکز غذایی بسته می‌شود. در حالی که می‌توان با برنامه‌ریزی برخی کیوسک‌های سیار را برای ارائه خدمات در شهر ایجاد کرد.

این عضو جوان لیست خدمت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارائه خدمت بیشتر به شهروندان تهرانی گفت: پیشنهاد ما برپایی دفاتر اعضای شورا در مناطق ۲۲ گانه تهران است تا هر شهروندی برای حل مشکلش به خیابان بهشت نیاید، بر این اساس معتقدیم اعضای شورا باید افزایش پیدا کنند و ۲۱ نفر برای رصد و حل مشکلات تهران کافی نیست.

پرویز سروری نیز در این رابطه توضح داد: در لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارائه شده و به نظر می‌رسد رای نیز بیاورد اعضای شورای شهر تهران به ۳۵ نفر افزایش خواهد یافت.

وی توضیح داد: دلیل کاهش اعضای شورا به شورای برخی از شهرستان‌ها بازمی‌گشت که به جای اینکه کمک کننده شهر باشند، باری بر دوش شهر شدند.

سروری افزود: ما باید ابتدا فرهنگ خدمت دهی در شورا را ارتقا دهیم و سپس زیرساخت‌ها را برای افزایش اعضا آماده کنیم.

لزوم فرهنگسازی برای ارتقای امنیت

در ادامه این نشست سوده نجفی در رابطه با برنامه‌هایی که اعضای شورای شهر پنجم برای ارتقا ایمنی در شهر به خصوص ایمنی زنان دارند گفت: تصمیم‌گیر اصلی در حوزه امنیت مدیریت شهری نیست ولی باید با فرهنگ سازی و افزایش اطلاعات شهروندان، زنان را نسبت به این وضعیت موجود آگاه کنیم و با رایزنی با مراکز نظامی و قضایی تلاش برای افزایش ایمنی انجام دهیم.

پرویز سروری نیز در این رابطه توضیح داد: یکی از مشکلات جدی در پایتخت بحث این است معتادینی که در مراکز عمومی مانند پارک‌ها که خانواده‌ها حضور دارند ایجاد ناامنی می‌کنند. در این رابطه باید تلاش کنیم نیروی‌های انتظامی تقویت شوند. متأسفانه هیچ تناسبی بین سرانه‌های امنیتی و ترکیب جمعیتی در پایتخت وجود ندارد و پلیس برای پر کردن این خلأ شبانه‌روزی تلاش می‌کند در حالی که باید نیروی انسانی تجهیزات افزایش پیدا کرده و شاهد افزایش کلانتری‌ها در محلات شلوغ و پهناور باشیم.

پیشنهاد وی برای افزایش امنیت در محلات مردمی کردن امنیت است، یعنی با آموزش‌های لازم به شهروندان و جذب پلیس افتخاری و همراه پلیس، خلاهای موجود پر شود.

انتخابات شوراها انتخابات اجتماعی است ولی قربانی سیاست شده‌ است

پرویز سروری در خصوص همزمانی انتخابات شورای شهر با انتخابات ریاست جمهوری گفت: شخصاً در این رابطه برنامه‌هایی داشتم به دلیل اینکه شائبه سیاسی نشود بعد از انتخابات این دوره پیگیری می‌کنم، چرا انتخابات شوراها باید سراسری باشد؟ در این مدت این همزمانی سبب شده این انتخابات اجتماعی در فضایی هیجانی قربانی سیاست شود. در حالی که انتخابات شوراها یک انتخابات اجتماعی است که باید به دور از فضاهای هیجانی در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: باید با مجلس رایزنی شود که این انتخابات غیرسراسری به صورت استانی و در طول مدت زمان سه‌ماهه در سراسر کشور برگزار شود. اما برگزاری همزمان آن باعث دیده نشدن آن و تصمیمات هیجانی و سیاسی می‌شود که خسارت آن را مردم و شوراها می‌بینند.

سروری افزود: در حال حاضر آنقدر فضای انتخابات ریاست جمهوری داغ است که اخبار شوراها دیده نمی‌شود در حالی که حق نیست اینطور شوراها در حاشیه قرار گیرند.

وی در خصوص اینکه فکر می‌کنیم چقدر شهروندان تهرانی به لیست خدمت اعتماد خواهند کرد، گفت: تلاش کرده‌ایم لیستی منطقی، قابل دفاع و بر اساس نیازهای پایتخت تهیه کنیم که بیشترین رضایت مندی و اعتماد مردم را در پی داشته باشد و امیدواریم ۲۹ اردیبهشت این لیست با همه ظرفیت رای بیاورد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار