عضو لیست خدمت شورای شهر تهران گفت: تهران جهان‌شهری است که به تمامی اتفاقات پیرامون و فراپیرامونی خود واکنش نشان می‌دهد و باید از این پتانسیل استفاده کرد.
کد خبر: ۴۲۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 14 May 2017
سوده نجفی یکی از نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران که در لیست خدمت حضور دارند، با بیان اینکه باید میان زنان شورا برای ارائه خدمات بیشتر به زنان تهرانی اتحاد و همدلی ایجاد شود، گفت: در حال حاضر ما در تهران با مشکلات و معضلات اجتماعی از قبیل افزایش طلاق، مجردگرایی و افزایش سن ازدواج که به تجدد قطعی زنان رسیده است و زندگی‌های مجردی خارج از شرع و عُرف روبرو هستیم.

وی ادامه داد: خانم‌هایی که در شورا حضور دارند، باید با اتحاد به فکر حمایت از موضوعات خانواده‌محوری باشند. باید تلاش کنیم برنامه‌هایی که در حوزه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست وجود دارد را اجرایی کنیم. ما اگر بتوانیم محیط‌های خوبی را برای زنان ایجاد کنیم تا آرامش بیشتری داشته باشند، آنها حتماً در ایفای نقش تربیتی خود موفق‌تر خواهند بود.

این عضو لیست خدمت افزود: نگاه ما به زن در یک شهر اسلامی باید با کشورهای اروپایی متفاوت باشد. احیای کرامت خانم‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی ماست؛ اینکه به زن نقش مردانه دهیم و آنها را در مشاغلی فعال کنیم که بُعد مردانه آن بیشتر است، موفقیت ما نیست. ما باید تلاش کنیم به همراه نهادهای اصلی، زنان را به جایگاه اصلی خود بازگردانده و برای تکریم آنها برنامه‌ریزی کنیم.

سوده نجفی، یکی از کمک‌هایی که مدیریت شهری در کنار سایر نهادها می‌تواند به جوانان کند، تسهیل در امر ازدواج دانست و گفت: وام‌های ازدواج، کارآفرینی و تلاش برای تحکیم ازدواج از طریق برنامه‌هایی که در خانه‌های سلامت انجام می‌شود، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

تهران ابرشهر نیست، جهان‌شهر است

در ادامه این نشست مهدی اقراریان یکی دیگر از اعضای لیست خدمت با بیان اینکه امروز دیگر تهران فقط ابرشهر نیست بلکه یک جهان شهر است، گفت: تهران مبدأ تحولات و تغییرات مهمی در دنیا بوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها به عنوان پایتخت، بلکه به عنوان یک مرکز خبری مهم مورد توجه دنیا قرار داشته که تاکنون از این توانمندی‌های بالا به اندازه کافی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه تهران و شهروندان تهرانی نسبت به اتفاقاتی که در دنیا رخ می‌دهد، واکنش نشان می‌دهند، تصریح کرد: وقتی حادثه پاریس اتفاق می‌افتد و همدردی شهروندان تهرانی را می‌بینیم یا اتفاقات دمشق و بغداد باعث واکنش مردم تهران می‌شود، نشان می‌دهد شهروندان تهرانی دغدغه‌های جهانی دارند.

اقراریان با بیان اینکه تمرکز نخبگان، تهران را نسبت به سایر شهرها متمایز کرده است، گفت: تهران نسبت به حوادث پیرامونی و فراپیرامونی، کُنش‌های انسان‌مدارانه دارد که آن را به یک جهان‌شهر تبدیل کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های لیست خدمت در حوزه جوانان گفت: ایجاد بانک ایده شهری و استفاده از ایده‌ها و فکرهای نو، یکی از برنامه‌های نمایندگان پارلمان شهری تهران برای اداره بهتر پایتخت است. ایجاد شبکه مطالعات راهبردی شهر تهران و تشکیل بانک ایده شهری، راهی برای استفاده از نخبگان دانشگاهی در شهر است.

به گفته اقراریان، این طرح‌ها بدون ایجاد بار اضافی در تهران اجرایی می‌شود و باید از ظرفیت فضای مجازی برای تحقق این ایده‌ها استفاده کرد.

اینکه شهردار نباید به ریاست‌جمهوری فکر کند، مبنای سیاسی دارد

در ادامه این نشست، پرویز سروری در پاسخ به پرسشی در رابطه با اینکه آیا لیست خدمت شهرداری را معرفی خواهد کرد که تمایل به رئیس‌جمهور شدن نداشته باشد، گفت: این نگاه، یک نگاه سیاسی است نباید شهردار تهران به ریاست جمهوری فکر کند؛ این اتفاق می‌تواند ظرفیت خوبی برای تهران باشد. در بیشتر کشورهای دنیا این اتفاق افتاده که شهرداری به ریاست جمهوری برسد؛ این به دلیل بزرگی و عظمت تهران است که معادل چند وزارتخانه، بودجه و ظرفیت دارد.

وی افزود: چرا از این زاویه به موضوع نگاه نمی‌کنیم که شهرداری که قصد رئیس‌جمهور شدن دارد، از صد درصد ظرفیت خود برای پیشرفت کشور استفاده می‌کند و تلاش می‌کند کم‌اشتباه و موفق ظاهر شود.

سروری افزود: ما نمی‌توانیم حق کسی را در این رابطه بگیریم و برخلاف قانون است که چنین محدودیتی را ایجاد کنیم؛ اما می‌شود این موضوع را به یک فرصت تبدیل کرد. می‌بینیم که تهران در این سال‌ها به دلیل همین نگاه، چه پیشرفت‌هایی داشته است و همیشه شهر تهران رو به رشد بوده؛ هر چند که دولت‌ها در این رابطه همکاری با مدیریت شهری نداشته‌اند. اما به دلیل آنکه شهردار تهران در تراز ریاست جمهوری بوده، روند رو به رشد پایتخت متوقف نشده و همچنان فعالیت‌ها ادامه داشته است.

بی‌مهری دولت به مردم تهران

عضو لیست خمدت افزود: اینکه شهردار تهران نباید کاندیدای ریاست جمهوری باشد، یک تحلیل شتابزده و سیاسی است که بیشتر رقبا آن را مطرح می‌کنند و تلاش می‌کنند عملکرد موفق شهرداری را سیاه‌نمایی کرده؛ این نوع انتقادها از روی دلسوزی نبوده و خواهیم دید که ادامه پیدا نمی‌کند. خوشبختانه در این سال‌ها این اتفاق به رفاه و پیشرفت روز به روز تهران ختم شده است و امیدواریم شهردار تهران همیشه فردی ملی، توانمند و قدرتمند باشد زیرا به اندازه چند وزارتخانه بزرگ، پتانسیل و ظرفیت دارد.

سروری افزود: من اصراری ندارم که حتماً شهردار تهران کاندیدای ریاست جمهوری باشد، اما منع آن و نقد آن را هم کارشناسی نمی‌دانم و به نظرم بی‌مِهری دولت‌ها، بی‌مهری به مدیریت شهری نیست؛ بی‌مهری به مردم تهران است که می‌خواهند در اوج ناجوانمردی، رقیب را از خط خارج کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار