از سرمایه گذاری در بخش بهبود فضای کسب و کار حمایت می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان؛ نقش بخش خصوصی را دربهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار مهم بیان کرد و از آمادگی استان در حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری دراین حوزه خبر داد.
کد خبر: ۴۲۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 14 May 2017
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان؛ نقش بخش خصوصی را دربهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار مهم بیان کرد و از آمادگی استان در حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری دراین حوزه خبر داد.

 حسینقلی قوانلو روز یکشنبه درهمایش بهبود فضای کسب و کار در جمع فعالان اقتصادی شرق گلستان، گفت: برای سرمایه گذاران دربخش تولید و بهبود فضای کسب و کار در این استان در کمتر از یک روز مجوز موافقت اصولی صادر می شود.
وی با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار است، افزود: متاسفانه درسال های گذشته به دلیل سیاست های نادرست، موتور اقتصادی کشور دچار مشکل شده بود و هم اینک در مسیر رشد قرار گرفته است.
قوانلو اضافه کرد: امروز درسایه سیاست های دولت یازدهم تورم تک رقمی شده و آرامش و اطمینان در بازار حاکم است و این فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کرده است، ضمن اینکه دولت نیز با ایجاد زیرساخت ها، حمایت های لازم را از سرمایه گذاری دراین بخش انجام می دهد.
وی تصریح کرد: امروز منطقه ویژه اقتصادی اترک و شهرک صنعتی گنبدکاووس و شهرک های صنعتی مراوه تپه، کلاله و گالیکش واقع در شرق گلستان، آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین با تسلیت حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر که درآن 43 معدنچی جان خود را از دست دادند، گفت: در این حادثه غم انگیز، 100 تا 150 نفر از نیروهای متخصص معدن از اقصی نقاط کشور برای نجات جان همنوعان به گلستان آمدند.
قوانلو، بسیج عمومی امکانات برای نجات حادثه دیدگان، حضور دو وزیر و برخی مقامات ارشد مدیریت بحران کشور، پیام های تسلیت رهبری و ریاست جمهوری، حضور رئیس جمهوری دربین خانواده های داغدار و شنیدن سخنان آنان و کارگران را از نکات مثبت این حادثه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: چنین حوادثی که تعداد جان باختگان آن در تاریخ فعالیت 150 سال معادن در کشور بیشترین بود، هرگز رخ ندهد.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین همایش بااشاره به درپیش بودن انتخابات 29 اردیبهشت و با تاکید بر حضور حداکثری در این عرصه مهم سیاسی، به ظرفیت های گنبدکاووس در تولید و صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: 50 درصد صادرات گلستان از گنبدکاووس انجام می شود.
عبدالقدیر کریمی ابراز امیدواری کرد: با تصویب منطقه آزاد تجاری 'اینچه برون' در مجلس شورای اسلامی، رشد و توسعه اقتصادی استان و شرق آن به مرکزیت گنبدکاووس تسریع شود. 
وی همچنین از آمادگی گنبدکاووس برای جلب سرمایه گذاری در حوزه تولید و بهبود فضای کسب و کار خبر داد و افزود: این شهرستان ظرفیت های زیادی درحوزه های مختلف ازجمله بخش کشاورزی برای سرمایه گذاری دارد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز بامهم دانستن نقش بخش خصوصی درتولید ثروت، گفت: هنوز در نظر برخی تولید ثروت توسط بخش خصوصی ضد ارزش است که بایستی این تابو شکسته شود زیرا تولید ثروت لازمه رشد و توسعه است. 
ارازجان شمالی اظهارداشت: درهمه کشورهای توسعه یافته جهان و اطراف ما، دولت به بخش خصوصی در تولید ثروت نگاه ویژه ای دارد و از شرکت های هلدیلینگ و تولیدی حمایت می کند. 
وی بابیان اینکه بخش خصوصی آمادگی لازم برای همکاری با دولت در تولید ثروت را دارد، اضافه کرد: بخش خصوصی از دولت صدقه نمی خواهد بلکه تنها حمایت می خواهد تا بتواند بدون دغدغه به تولید ثروت حلال بپردازد. 
وی با قدردانی از حمایت های دولت یازدهم از بخش خصوصی، تصریح کرد: این حمایت ها از دانه اکنون به نهال تبدیل شده و نیازمند حمایت بیشتر برای تبدیل شدن به درخت است.
شمالی یادآور شد: کشور ما ظرفیت و منابع فراوان، واحدهای تولیدی، جوانان نخبه و موقعیت جغرافیایی ممتازی برای تولید ثروت دارد که باید بخش خصوصی فعال تر دراین حوزه وارد شود. 
وی گفت: همه باید با استفاده از منابع موجود تولید ثروت را یاد بگیریم زیرا از محل تولید ثروت دولت می تواند مالیات بگیرد و برای خود درامد کسب نماید. 
شمالی اضافه کرد: هر قراردادی که بخش خصوصی با کشورهای خارجی می بندد به عنوان فتح یک سنگر درحوزه اقتصادی و رشد و توسعه است. 
به گفته وی؛ باید ساختارهای اقتصادی کشور را به سمت ایجاد شرکت های هلدینگ سوق دهیم و با حمایت و تقویت بخش خصوصی زمینه تولید ثروت و اشتغال را فراهم نماییم. 
به گزارش ایرنا، در این مراسم یک کارشناس حوزه بازاریابی نیز مطالبی درخصوص اهمیت بازاریابی و تبلیغات در فروش محصول ارائه کرد. 
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و با داشتن گمرک و بازارچه مرزی، با کشور ترکمنستان مرز مشترک دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار