کد خبر: ۴۲۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹ 15 May 2017
در مناظره ی سوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری موضوع برگزاری مناظره میان حجت الاسلام روحانی و محمود احمدی نژاد بار دیگر مطرح شد. اولین بار زمانی بود که رئیسی پس از مناظره دوم پیشنهاد داد یک بار برای همیشه مناظره ای میان مسئولان دولت دهم و یازدهم برگزار شود.

این مسئله به این دلیل مطرح شد، که در نطق های انتخاباتی امسال، مکرراً انتقادات نامزدها به عملکرد دولت با به میان کشیدن عملکرد دولت قبل و لفظ ویرانه تحویل گرفتن روحانی رفع و رجوع شده است.

در جریان مناظره سوم، روحانی برای امتناع از مناظره با احمدی نژاد بحث مناظره با خود رئیسی را مطرح کرد و علت آن را حضور نزدیکان احمدی نژاد در ستاد ابراهیمی رئیسی عنوان کرد.

پس از آن، رئیسی برای مناظره با حسن روحانی اعلام آمادگی کرد و گفت: بنده اعلام می‌کنم مناظره بگذارند تا من بعنوان نماینده قشر کارگر، زنان بی‌سرپرست و بسیاری که حرف دارند اما بلندگو ندارند، با آقای روحانی مناظره کنم، من مانند آقایان روزنامه ندارم که تا حرفی زده شد تیتر کنند؛ خودم حرف خودم را می‌زنم.

روحانی آماده مناظره دو به دو با قالیباف و رییسی است
در پاسخ به صحبتهای سید ابراهیم رئیسی، سخنگوی ستاد حسن روحانی محمدعلی وکیلی اعلام کرد: روحانی آماده مناظره دو به دو با قالیباف و رییسی است.

سخنگوی ستاد حسن روحانی صبح نشست خبری خود با اشاره به مناظره روز گذشته تأکید کرد: آقای روحانی آماده مناظره دو به دو با هر کدام از آقایان قالیباف و رئیسی است و نمایندگان ستاد آقای روحانی از مدت‌ها پیش برای مناظره‌ با نمایندگان رقبا اعلام آمادگی کردند.

نامه نماینده رئیسی به صدا و سیما برای برگزاری مناظره بین «رئیسی» و «روحانی»
نماینده حجت‌الاسلام رئیسی در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی درخواست برگزاری مناظره بین حجت‌الاسلام رئیسی و حسن روحانی را مطرح کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر علی عسگری
ریاست محترم سازمان صدا و سیما
برادر گرامی جناب آقای دکتر سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی رئیس محترم کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات

احتراماً با توجه به برگزاری مناظره سوم و عدم پاسخگویی به سؤالات و مطالبات واقعی مردم عزیز و طرح مطالب خلاف واقع در این مناظره، از کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات و رسانه ملی درخواست داریم مناظره‌ای با حضور جناب آقای سیدابراهیم رئیسی و جناب آقای حسن روحانی برگزار شود تا در فضای شفاف صریح و بدون واسطه مباحث لازم طرح و امکان شناخت تصمیم‌گیری را برای مردم عزیز ایران فراهم نماید.

این مهم می‌تواند تأثیر بسزایی در فرایند آشنایی بیش از پیش ملت ایران با آرا و نظرات نامزدهای ریاست جمهوری داشته باشد تا با شناخت دقیق‌تری بتوانند آرای خود را به صندوق‌های رأی بیندازند و فضاسازی‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌های غیراخلاقی صورت گرفته را در افکار عمومی جبران نماید.

واکنش معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری به مناظره رئیسی
پس از انتشار درخواست ستاد رییسی برای مناظره با رییس‌جمهور، معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری از این مسئله استقبال کرد.

دقایقی پس از انتشار درخواست ستاد حجت‌الاسلام رییسی برای انجام مناظره با حجت‌الاسلام رییسی در صداوسیما، حمید ابوطالبی معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری در توئیتر خود نوشت:

« دوستان عزیز:عالی‌است، ولی این نامه عدم انجام مناظره است؛ زیراصداوسیما آن را ناقض اصل بی‌طرفی می‌داند. پیشنهاد دکتر روحانی مناظره در حضور رسانه‌ها بود.»
 
رئیس ستاد قالیباف: آماده مناظره با روحانی هستیم
 محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف برای مناظره قالیباف و روحانی اعلام آمادگی کرد. محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در صفحه توئیتر خود نوشت: آقای روحانی در مناظره دیروز حرف‌هایی زد که بایستی به افکارعمومی پاسخ دهد: مناظره دو طرفه! ما آماده‌ایم هر جا و هر زمان.

*******************
 
حواشی این مناظره تنها به پیشنهاد رئیسی برای مناظره ختم نمی شود. با توجه به افشاگری هایی که در مناظره ی سوم توسط سه تن از نامزدها انجام شد، محمد باقر قالیباف اقدام به شکایت از اسحاق جهانگیری دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمود.
همچنین محمد علی نجفی حامی روحانی خواستار پاسخگویی به تهمت های قالیباف شد.
 
قالیباف: اظهارات بی‌سند جهانگیری را پیگیری قضایی می‌کنم
 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اگر از قاچاق کالا و ارز که همان 25 میلیارد دلار است جلوگیری کنیم می‌توانیم شغل ایجاد کنیم، گفت: اظهارات خلاف بدون سند جهانگیری در مناظره روز گذشته را پیگیری قضایی می‌کنم.

قالیباف همچنین درباره سخنان روز گذشته آقای جهانگیری درباره واگذاری املاک، توضیح داد: بنا نیست در مناظرات حرف‌هایی زده شود که سندیت ندارد. این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتاً این تخلف آشکار و دروغ بزرگی بوده و این حرف‌ها غیرمنطقی است، نه سندی ارائه دادند و از طرفی خلاف نظر دادستان کل صحبت کردند.
 
نجفی خواستار پاسخگویی به تهمت های قالیباف شد
محمدعلی نجفی رئیس ستاد فرهنگیان حامی حسن روحانی در نامه ای به رئیس صدا و سیما خواستار حضور در شبکه یک سیما برای پاسخگویی به تهمتی که محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به وی زده است، شد.نجفی در این نامه به علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما بیان کرده است: از آنجا که در مناظره روز جمعه - 22 اردیبهشت 1396- سیمای جمهوری اسلامی ایران، محمدباقر قالیباف موضوع به طور کامل نادرستی را به اینجانب نسبت داده است، تقاضا دارم براساس موازین شرعی و قانونی زمانی را در شبکه یک سیما در اختیار اینجانب قرار دهید تا برای آگاه ساختن مردم بزرگوار ایران به تهمتی که به اینجانب زده شده است، پاسخ دهم.

باید منتظر ماند و دید حواشی مناظره ی سوم میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و موضع گیری های نامزدها به کجا می انجامد.     
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار