تابناک تهران - فرماندار پردیس در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران گفت: " بزرگترین دلیل حضور افغان ها و ترک ها پروژه های عمرانی مسکن مهر است؛ که متأسفانه در شروع کار باوجود هزاران جوان و نیروی کاری که بیکار بودند این پروژه ها به پیمانکاران افغان ها و ترک ها سپرده شد."
کد خبر: ۴۲۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 16 May 2017
وجود اتباع خارجي، بروز برخي تناقضات فرهنگي، كاهش فرصت‌هاي اشتغال، خروج ارز از كشور و بسياري ديگر از معضلات اجتماعي، فرهنگي و... ناشي از حضور اتباع بيگانه همواره مردم و گاهي مسئولان نقاط مختلف كشور را با چالشي جدي مواجه ساخته است.
پروژه های مسکن مهر باعث افزایش مهاجرت افغان ها به بومهن شد /  پیمانکاران ترک کارگران افغان می خواهند
به نظر مي‌رسد اين روزها شهروندان شهر بومهن در پردیس  تا حد بسياري از اقدامات و روش زندگي اين ميهمانان ناخوانده به ستوه آمده‌اند. وقتی در شهر قدم میزنی می توانی یک لحظه حس کنی در یکی از شهرهای افغانستان در حال تردد هستید.

مرتضی حیدری، فرماندار پردیس، در گفت و گو با تابناک تهران درباره حضور اتباع خارجی در بومهن گفت: "در شهر بومهن ما شاهد حضور بسیاری از اتباع افغان و ترک های کشور ترکیه هستیم، پدیده ای که این روزها چهره ی شهر را تغییر داده است."

وی درباره دلیل این افزایش مهاجرت به این شهرستان اظهار کرد: "بزرگترین دلیل حضور افغان ها و ترک های کشور ترکیه پروژه های عمرانی مسکن مهر است؛ که متأسفانه در شروع کار باوجود هزاران جوان و نیروی کاری که بیکار بودند این پروژه ها به پیمانکاران افغان ها و ترک ها سپرده شد."

حیدری همچنین  افزود: "در نتیجه کارگران افغان و ترک به سمت پردیس مهاجرت کردند و به دلیل مشکلات مالی به حاشیه نشینی روی آوردند، و در مناطقی همچون مهرآباد، کمرد، جاجرود، روستاهای اطراف وگروه کثیری هم در بومهن ساکن شدند."

وی با ابراز نگرانی از گسترش حاشیه نشینی در پردیس تصریح کرد: "این کارگران مسلماٌ وضعیت مالی مناسبی ندارند و همین موضوع باعث گسترش حاشیه نشینی و به هم ریختگی چهره شهر شده است."

فرماندار پردیس ادامه داد: "در حال حاضر نیروی انتظامی مطابق با قانون طرد اتباع بیگانه از کشور اقدام می کند، اما هنوز هم موفق به ریشه کن کردن و یا حتی کاهش این مشکل نشده است."

وی با اشاره به دلایل عدم موفقیت طرد اتباع خارجی از ایران نیز بیان داشت: "مهم ترین دلیل عدم موفقیت در طرد این اتباع همین پروژه های مسکن مهر است، که پیمانکاران هم ترک ها و هم متأسفانه ایرانیان با مراجعه به فرمانداری و... اصرار به استفاده از اتباع بیگانه برای ساخت و ساز می کنند. چراکه این نیروها با هزینه بسیار کمتر و بدون درخواست بیمه کار می کنند."

حیدری درباره دیگر مشکلات شهرستان پردیس که باعث مهاجرت بی رویه افغان ها شده گفت: "یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر پردیس، واگذاری این واحدها به تمام شهرستانی هاست، چرا که این روزها بسیاری از هموطنان از شهرهایی همچون اردبیل، تبریز، زاهدان و.... دیگر از واحدهای مسکن مهر پردیس خریداری کردند."

فرماندار پردیس در پایان تأکید کرد: "این حجم درخواست مسکن و ساخت وساز زیاد در پردیس باعث هجوم کارگران علی الخصوص افغان ها به این منطقه شده است."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار