قائم مقام شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری های گیاهی و آفات ۱۲ هزار متر نوار زرد حشره گیر در جنوب تهران نصب شد
کد خبر: ۴۲۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 16 May 2017
ابوالفضل حیدری با تاکید بر اهمیت حفظ فضای سبز شهری در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و آغاز فعالیت آفات و شیوع بیماری های گیاهی، طرح های ویژه های به منظور حفظ و نگهداشت درختان و فضای سبز شهری آغاز شده است.

حیدری با اشاره به اینکه طرح های مبارزه با آفات با رویکرد زیست محیطی اجرا می شود، افزود: با جایگزین روش های مکانیکی، استفاده از سموم شیمیایی در منطقه ۲۰ به حداقل رسیده است و همچنین پایش های روزانه و مستمر کارشناسان برای شناسایی کانون های آلوده انجام می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آبشویی درختان، کارت های جذب حشرات در کانون های آلوده مورد استفاده قرار گرفته و همچنین تاکنون ۱۲ هزار متر نوار زرد رنگ حشره گیر نیز بر روی درختان و درختچه ها نصب شده و آفات درختان به ویژه «سفید بالک» ها به خوبی تحت کنترل است.

حیدری گفت: درختان توت و زیتون بیشترین آسیب را از آفت سفید بالک ها می بینند که تمهیدات گیاه پزشکی لازم برای این درختان از فصول گذشته آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: طرح مبارزه مکانیکی با آفات در تمامی بوستان ها و فضاهای سبز محورهای عبوری از جمله شهید رجایی، فدائیان اسلام، شهید کریمی، شهید آوینی انجام شده است و تا پایان فصل گرما نظارت های میدانی کارشناسان حوزه فضای سبز ادامه خواهد داشت.

قائم مقام شهردار منطقه ۲۰ تهران یادآور شد: مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ نیز آمادگی پاسخگویی به شهروندان در خصوص دفع آفات گیاهان خانگی و آپارتمانی را دارد و علاقه مندان برای بهره مندی از این امکان می توانند با شماره های ۳۳۳۹۴۹۳۹ و ۳۳۷۴۲۸۲۱ تماس بگیرند.
منبع: مهر
برچسب ها: تهران ، حشره
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار