معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری طی دهه اخیر با رشد چند برابری زیرساخت های ورزشی گام های بزرگی در راستای همگانی کردن ورزش در بین شهروندان برداشته است.
کد خبر: ۴۲۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 17 May 2017
مجتبی عبدالهی با بیان اینکه در دوره ۱۲ ساله مدیریت شهری یکی از حوزه های بسیار موفق ورزش و بویژه ترویج ورزش همگانی بوده است، افزود: بزرگترین اتفاقی که برای تغییر رویکرد شهروندان نسبت به ورزش داشته ایم زیر ساخت ها بوده است. در این حوزه با سند چشم اندازی که مدیریت شهری داشته، اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی تامین زیرساخت های ورزشی را باعث تغییر رویکرد شهروندان نسبت به ورزش دانست و افزود: هم اکنون ۱۰۴ مجموعه ورزشی آبی در سطح شهر تهران وجود دارد که  ۸۳ مجموعه آن طی دهه اخیر راه اندازی شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین تا قبل از سال ۸۴ در تهران  فقط ۵۸ مجموعه ورزشی غیرآبی وجود داشت اما در دوره مدیریت شهری اخیر ۱۸۵ مجموعه جدید احداث شد و به رقم ۲۴۳ رسید.

وی پیشرفت ورزش بانوان در این دوره را قابل ملاحظه دانست و عنوان کرد: هم اکنون ۵۶ مجموعه ورزشی الزهرا مجموعه ورزشی مخصوص بانوان داریم. البته دیگر مجموعه های ورزشی نیز یک روز در میان در اختیار بانوان هستند که بدون هیچ دغدغه ای به راحتی می توانند در مجموع از ۷۶ مجموعه ورزشی استفاده کنند.

عبدالهی با اعلام اینکه تا ده سال گذشته هیچگونه مجموعه ورزشی اختصاصی برای بانوان وجود نداشت، افزود: طی دوره مدیریتی دکتر قالیباف ۱۴ مجموعه ورزشی ویژه بانوان در نقاط مختلف پایتخت راه اندازی شد.

وی با اشاره به تلاش برای تغییر رویکرد شهرداری تهران از سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی، اعلام کرد: تا سال ۸۴ فقط دو زورخانه در تهران وجود داشت اما طی دوازده سال مدیریت شهری اخیر در راستای حمایت از ورزش باستانی و ملی ۲۰ زورخانه جدید راه اندازی شد و به تعداد مناطق پایتخت رسید.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با یادآوری اینکه تا سال ۸۴ فقط ۲۰ زمین چمن مصنوعی در کلانشهر تهران وجود داشت؛ افزود: با حمایت از ترویج ورزش همگانی۵۴۰ زمین مصنوعی جدید، ۲۰۳ زمین ورزشی روباز و دو استادیوم ورزشی جدید برای بهره مندی نوجوانان و جوانان تهرانی طی ده اخیر در نقاط مختلف پایتخت ایجاد شد.

نصب بیش از ۳ هزار ست بدنسازی جدید در بوستان های تهران

وی افزود: تا سال ۸۴ فقط ۲۹۱ ست بدنسازی در بوستان های تهران وجود داشت اما برای دسترسی عموم شهروندان به امکانات ورزشی ۳۱۳۲ ست جدید در بوستان ها نصب شد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در بوستان های تهران ۳۰ عدد فوتبال دستی تا سال ۸۴ ، نصب شده بود اما طی دهه اخیر این رقم رشد چشمگیری داشت و هم اکنون  ۱۶۵۴ فوتبال دستی در بوستان ها برای استفاده شهروندان وجود دارد.

وی یادآور شد: تا سال ۸۴ ، ۵۴۰ میز تنیس روی میز در بوستان های تهران وجود داشت که هم اکنون ۴ برابر رشد داشته و به رقم ۲۷۱۰ رسیده است. همچنین تعداد میز شطرنج در بوستان های تهران از ۳۴۰ در سال ۸۴ با رشد ده برابری به ۳۲۱۴ عدد در سال ۹۶ رسید.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین،  نصب ۵۲ دیواره اسکواش از سوی شهرداری تهران در بوستان های تهران، نصب ۶۲۳ تور والیبال و بدمینتون جدید و ۴۹۳ حلقه بسکتبال خیابانی، راه اندازی ۴۵ پیست اسکیت، ۳۲۰۰ جاده تندرستی، ایجاد ۱۴۴۰ مسیرپیاده وری پارکی، ایجاد ۵ پیست دوچرخه سواری جدید، ۲۶۰ ایستگاه دوچرخه، ۱۴ زمین بازی ورزش مهیج، ۱۶۵۱ زمین بازی کودکان، ۴ مرکز بازی های رایانه ای، ۳۵۴ خانه ورزش محله، ۲۲ مرکز سنجش و مشاوره ورزشی، ۸۳۴ ایستگاه فعالیت بدنی آقایان و ۱۱۱۸ ایستگاه فعالیت بدنی بانوان، از جمله اقدامات شهرداری تهران در راستای حمایت از ورزش برشمرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار