رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با بیان اینکه تا روز دوشنبه نتایج انتخابات شوراها در شهرستان تهران اعلام می‌شود گفت:‌ نود درصد نتایج انتخابات شوراها در استان تهران به جز شهر تهران مشخص شده است که بعد از تائید هیأت نظارت از طریق فرمانداری ها اعلام می‌شود.
کد خبر: ۴۲۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 20 May 2017
علیرضا رحیمی اظهار کرد: با پایان شمارش آرای صندوق های ریاست جمهوری کار شمارش آرای صندوق های شوراها در شهرستان و استان تهران آغاز شده است .

وی افزود: در شهرستان تهران بیش از سه میلیون و نیم تعرفه رای مصرف شده و تعداد کاندیداها نیز بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است، طبیعتا این حجم بالای استقبال مردم در کنار تعداد زیاد کاندیداها شمارش آرا را زمان بر خواهد کرد، پیش بینی می‌شود نتایج نهایی تا روز دوشنبه به اطلاع مردم برسد.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران درباره نتایج سایر شهرهای استان تهران گفت: استان تهران دارای شانزده شهر و ۳۳ بخش است که ۹۰ درصد نتایج انتخابات شوراها در استان تهران مشخص شده که بعد از تائید هیأت های نظارت به صورت رسمی از سوی فرمانداری ها اعلام می‌شود پیش بینی می‌شود حداکثر تا فردا نتایج  انتخابات شوراها در استان تهران به جز شهرستان تهران مشخص شود.

رحیمی ادامه داد: با وجودی که شمارش آرا در ۹۰ درصد صندوق های استان تهران به جز شهرستان تهران به پایان رسیده است اما به دلیل عدم تائید هیأت های نظارت هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که به محض تائید هیأت نظارت نتایج به اطلاع مردم خواهد رسید. البته در چند مورد در بخش و شهر استان تهران نیاز به بررسی بیشتر بود که نهایتا هیأت نظارت و هیأت اجرایی بعد از بررسی گزارش نظرشان را اعلام خواهند کرد.

وی درباره مهلت شکایت کاندیداها به نتیجه انتخابات بعد از اعلام آن گفت: کاندیداها طبق قانون سه روز مهلت طرح شکایت به نتایج انتخابات به فرمانداری‌ها دارد . بعد ازآن فرمانداری ها شکایات واصله را به هیأت مشترک اجرایی و نظارت شهرستان تحویل می‌دهند. این هیأت مشترک نیز باید ظرف ده روز به بررسی شکایات پرداخته و طبق قانون نظرش را برای تعیین تکلیف نهایی اعلام کند.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران درباره وظیفه هیأت نظارت استان گفت:‌ هیأت نظارت استان وظیفه نظارت بر روند شمارش و تجمیع آرا در تمامی شهرها و بخش های استان را دارد تا اگر احیانا موارد اختلاف نظری وجود داشته باشد آن را بررسی و پیگیری کند.

رحیمی همچنین با اشاره به تجربه موفق برگزاری انتخابات الکترونیک شوراها در کل کشور در استان تهران گفت: با وجودی که برگزاری انتخابات الکترونیک تجربه ای نسبتا موفقی بود اما به دلیل برخی اختلالات جزئی نیاز به آسیب شناسی و رفع دغدغه ها وجود دارد. قطعا بدون برطرف کردن این دغدغه ها و نواقص نمی توان انتخابات الکترونیک را در کلان شهرها اجرایی کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار