تابناک تهران - محمد جواد حق شناس در گفت و گو با تابناک تهران درباره تبلیغات کاغذی نامزدهای انتخاباتی درسطح شهر گفت: "اعضای شورای شهر وظیفه حفظ استانداردهای زیبایی و پاکی شهر را بر عهده دارند، اما جمع آوری 50 تن پسماند تبلیغات در پایتخت نشانگر بی توجهی برخی از این افراد به مسئله محیط زیست است."
کد خبر: ۴۲۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 21 May 2017
انتخابات هم گذشت، چهره شهر هم تا حدودی پاک شد، اما داغی بر دل دوستداران محیط زیست ماند. دردناک ترین قسمت انتخابات تبلیغات کاغذی نامزدهایی بود که می خواهند با ورود به شورای شهر, یک شهر آرمانی و زیبا را به ما هدیه دهند، اما اینگونه تیشه به ریشه زیبایی شهر زدند.

بعد از انتخابات بیشترین زحمت ممکن را رفته گران زحمتکش بر عهده گرفتند و تمام تبلیغات نا به جای کسانی که ادعای کمک رسانی به ملت را دارند به دوش کشیدند. تنها در پایتخت 50 تن پسماند تبلیغات کاندیداها جمع آوری شد.
50تن پسماند تبلیغات نامزدها در پایتخت /  برخی نامزدها دغدغه های زیست محیطی ندارند
با اینکه قبل از شروع انتخابات شورای شهر کمپین های متعددی با موضوع تبلیغات نه به تبلیغات کاغذی راه اندازی شد اما برخی نامزدها هیچ توجه ای به این موضوع نشان ندادند . مسئله اصلی این است که چرا با وجود تحول در ابزارهای ارتباطی و تبلیغی باز هم شاهد شهرهایی پر از کاغذ و عکس و پوستر بودیم؟

منصور باقرصاد، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، با اشاره به آخرین آمار پسماندهای جمع آوری شده تبلیغاتی در شهر تهران، گفت: "حدود 50 تن پسماند حاصل از تبلیغات کاندیداها در شهر تهران جمع آوری شده است."

وی افزود: "با فعالیت 5 هزار نیروی پارکبان در سطح شهر تهران پسماندها ظرف کمتر از 12 ساعت از سطح خیابان ها جمع آوری شدند و شهر به چهره اصلی خود بازگشت."

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار کرد: "عمده پسماندها کاغذ بودند، به همین دلیل این پسماندها به اداره های بازیافت سازمان مدیریت پسماند منتقل شدند."

باقرصاد ادامه داد: "مقداری از پسماندها که روکش یووی داشتند و همچنین بنرهایی که قابلیت بازیافت نداشتند به کارخانه ریجکت سوز منتقل شدند تا از آن‌ها برق تولید شود."

محمد جواد حق شناس، کاندیدای شورای شهر پنجم که جزء اولین نفرات کمپین "نه، به تبلیغات کاغذی" بود، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران گفت: "واقعا شنیدن آمار 50 تن پسماند تبلیغات نامزدهای انتخابات باعث تأسف و تفکر است."

وی ادامه داد: "چرا در دورانی که فضاهای مجازی باعث سرعت بخشیدن روند تبلیغات و کاهش هزینه های مازاد شده، نامزدهایی که شعار زیبایی و آبادانی شهر را فریاد می زنند، خود بزرگترین عامل کثیفی و زشتی چهره شهر می شوند؟؟"

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین افزود: "اعضای شورای شهر وظیفه حفظ استانداردهای زیبایی و پاکی شهر را بر عهده دارند، اما این حجم از تبلیغات نشانگر بی توجهی برخی از این افراد به مسئله محیط زیست است."

وی درباره آسیب های تبلیغات کاغذی به شهر بیان داشت: "تبلیغات کاغذی، در ابتدا چهره زشت و کثیفی به شهر می دهد و آرامش بصری شهروندان را از بین می برد، از طرفی هم باعث ضایع شدن حقوق شهروندی می شود چراکه تمام دیوارها و ... که پوسترها بر روی آنها چسبانده می شود صاحبان خصوصی دارند، و در مهم ترین قسمت از بین بردن و امحای این حجم از پسماند مشکلاتی را برای محیط زیست به وجود خواهد آورد. با توجه به این مسائل زیبنده نامزدها نیست که به خاطر تبلیغات باعث مشکلاتی از این قبیل شوند."

حق شناس در پایان گفت: "خوشبختانه در این دوره از انتخابات با وجود بالا رفتن سطح آکاهی مردم، استقبال آنها از لیست های جناح های مختلف و همچنین وجود کمپین "نه، به تبلیغات کاغذی" بسیاری از نامزدها بدون هیچگونه تبلیغات کاغذی موفق به کسب آراء بالایی شدند که امیدواریم این موضوع به انتخابات های ادوار بعدی هم برسد تا در سال های آینده شاهد کاهش این نوع تبلیغات نباشیم."







50تن پسماند تبلیغات نامزدها در پایتخت /  رخی نامزدها دغدغه های زیست محیطی ندارند
تابناک  تهران    -    محمد جواد حق شناس در گفت و گو با تابناک تهران درباره تبلیغات کاغذی نامزدهای انتخاباتی درسطح شهر گفت: "اعضای شورای شهر وظیفه حفظ استانداردهای زیبایی و پاکی شهر را بر عهده دارند، اما جمع آوری 50 تن پسماند تبلیغات در پایتخت نشانگر بی توجهی برخی از این افراد به مسئله محیط زیست است."

انتخابات هم گذشت، چهره شهر هم تا حدودی پاک شد، اما داغی بر دل دوستداران محیط زیست ماند. دردناک ترین قسمت انتخابات تبلیغات کاغذی نامزدهایی بود که می خواهند با ورود به شورای شهر, یک شهر آرمانی و زیبا را به ما هدیه دهند، اما اینگونه تیشه به ریشه زیبایی شهر زدند.
بعد از انتخابات بیشترین زحمت ممکن را رفته گران زحمتکش بر عهده گرفتند و تمام تبلیغات نا به جای کسانی که ادعای کمک رسانی به ملت را دارند به دوش کشیدند. تنها در پایتخت 50 تن پسماند تبلیغات کاندیداها جمع آوری شد.
با اینکه قبل از شروع انتخابات شورای شهر کمپین های متعددی با موضوع تبلیغات نه به تبلیغات کاغذی راه اندازی شد اما برخی نامزدها هیچ توجه ای به این موضوع نشان ندادند . مسئله اصلی این است که چرا با وجود تحول در ابزارهای ارتباطی و تبلیغی باز هم شاهد شهرهایی پر از کاغذ و عکس و پوستر بودیم؟
منصور باقرصاد، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، با اشاره به آخرین آمار پسماندهای جمع آوری شده تبلیغاتی در شهر تهران، گفت: "حدود 50 تن پسماند حاصل از تبلیغات کاندیداها در شهر تهران جمع آوری شده است."
وی افزود: "با فعالیت 5 هزار نیروی پارکبان در سطح شهر تهران پسماندها ظرف کمتر از 12 ساعت از سطح خیابان ها جمع آوری شدند و شهر به چهره اصلی خود بازگشت."
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار کرد: "عمده پسماندها کاغذ بودند، به همین دلیل این پسماندها به اداره های بازیافت سازمان مدیریت پسماند منتقل شدند."

باقرصاد ادامه داد: "مقداری از پسماندها که روکش یووی داشتند و همچنین بنرهایی که قابلیت بازیافت نداشتند به کارخانه ریجکت سوز منتقل شدند تا از آن‌ها برق تولید شود."
محمد جواد حق شناس، کاندیدای شورای شهر پنجم که جزء اولین نفرات کمپین "نه، به تبلیغات کاغذی" بود، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران گفت: "واقعا شنیدن آمار 50 تن پسماند تبلیغات نامزدهای انتخابات باعث تأسف و تفکر است."
وی ادامه داد: "چرا در دورانی که فضاهای مجازی باعث سرعت بخشیدن روند تبلیغات و کاهش هزینه های مازاد شده، نامزدهایی که شعار زیبایی و آبادانی شهر را فریاد می زنند، خود بزرگترین عامل کثیفی و زشتی چهره شهر می شوند؟؟"
عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین افزود: "اعضای شورای شهر وظیفه حفظ استانداردهای زیبایی و پاکی شهر را بر عهده دارند، اما این حجم از تبلیغات نشانگر بی توجهی برخی از این افراد به مسئله محیط زیست است."
وی درباره آسیب های تبلیغات کاغذی به شهر بیان داشت: "تبلیغات کاغذی، در ابتدا چهره زشت و کثیفی به شهر می دهد و آرامش بصری شهروندان را از بین می برد، از طرفی هم باعث ضایع شدن حقوق شهروندی می شود چراکه تمام دیوارها و ... که پوسترها بر روی آنها چسبانده می شود صاحبان خصوصی دارند، و در مهم ترین قسمت از بین بردن و امحای این حجم از پسماند مشکلاتی را برای محیط زیست به وجود خواهد آورد. با توجه به این مسائل زیبنده نامزدها نیست که به خاطر تبلیغات باعث مشکلاتی از این قبیل شوند."

حق شناس در پایان گفت: "خوشبختانه در این دوره از انتخابات با وجود بالا رفتن سطح آکاهی مردم، استقبال آنها از لیست های جناح های مختلف و همچنین وجود کمپین "نه، به تبلیغات کاغذی" بسیاری از نامزدها بدون هیچگونه تبلیغات کاغذی موفق به کسب آراء بالایی شدند که امیدواریم این موضوع به انتخابات های ادوار بعدی هم برسد تا در سال های آینده شاهد کاهش این نوع تبلیغات نباشیم."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار