در حالی که مطابق قانون مدارس باید ۲۰۰ روز آموزشی در یکسال تحصیلی داشته باشند، پس از ۱۵۳ روز آموزشی، دانش‌آموزان وارد فضای امتحانات می‌شوند و با در نظر گرفتن روزهای امتحانات در خرداد ماه، باز هم این عدد به ۲۰۰ روز نمی‌رسد.
کد خبر: ۴۲۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 21 May 2017
 سال تحصیلی 96ـ95 دانش‌آموزان کشور که با شروع مهر ماه 1395 آغاز شده بود در 31 اردیبهشت‌ماه 1396 تمام می‌شود.

البته بر اساس قانون، یکسال تحصیلی از اول مهر ماه هر سال شروع و تا 31 شهریور ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، اما مدت زمانی که دانش‌آموزان برای فرا گرفتن علم و دانش به مدارس مراجعه می‌کنند، از اول مهر ماه تا 31 اردیبهشت ماه است.

«خردادماه» هر سال نیز به عنوان ماه امتحانات دانش‌آموزان شناخته می‌شود و با شروع خرداد، مدارس وارد برگزاری امتحانات پایانی دانش‌آموزان می‌شوند.

در سال تحصیلی جاری 96ـ95، دانش‌آموزان 242 روز تقویمی را پیش روی داشتند که با احتساب 33 جمعه تعطیل، 31 پنجشنبه تعطیل و 25 روز تعطیل رسمی و غیررسمی و در مجموع 89 روز تعطیلی در زمان تحصیل دانش‌آموزان، آنها 153 روز به مدرسه رفتند.

در سال 96 که تعطیلات اوج بسیار شدیدی داشت و از مجموع 62 روزی که در فروردین و اردیبهشت وجود دارد، 30 روز آن به تعطیلات اختصاص داشت و 32 روز آموزشی و تحصیلی را در سال 96 تا 31 اردیبهشت ماه شاهد بودیم.

در فروردین ماه 96، 13 روز تعطیلات نوروز، 6 روز تعطیلی پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی؛ در اردیبهشت ماه 10 روز پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی با احتساب اینکه 30 اردیبهشت ماه برای شمارش آرا بیشتر مدارس تعطیل بود را شاهد بودیم.

ضمن اینکه به این تعطیلات مذکور باید تعطیلاتی از قبیل آلودگی هوا، برف و سرما و یخ‌بندان، شمارش آرای انتخابات و همچنین موضوعات دیگر را اضافه کرد.

اما در مجموع دانش‌آموزان امسال 153 روز مدرسه‌ای را پشت سر گذاشتند و در روز 31 اردیبهشت ماه حضور آنها برای تحصیل علم و دانش در مدارس به پایان رسید.

البته تعداد روزهای مصوب تحصیلی توسط مجلس شورای اسلامی 200 روز است؛ اگر منظور قانون‌گذار از 200 روز آموزشی تا پایان خرداد باشد، عدد فعالیت آموزشی در سال تحصیلی کمی بیشتر می‌شود.  

از اول خردادماه امتحانات دانش‌آموزان آغاز می‌شود که دانش‌آموزان باید برای این موضوع آماده شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار