مشاور امور بانوان و خانواده صداوسیما از تدوین پیش‌نویس دستورالعمل پوشش بازیگران خبر داد و گفت: این پیش‌نویس به خواست اهالی سینما تدوین شده و هدف از آن محدودیت بازیگران نیست.
کد خبر: ۴۲۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 23 May 2017
عصمت سپهری مشاور دفتر امور بانوان و خانواده سازمان صداوسیما از بررسی پیش‌نویش دستورالعمل نحوه پوشش بازیگران در رسانه ملی و سینما خبر داد و گفت: در هر جامعه‌ای پوشش زنان و مردان، علاوه بر اینکه تابع شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی آن جامعه است، از ارزش‌های اخلاقی حاکم بر آن جامعه هم پیروی می‌کند و در کشوری چون ایران که اخلاقیات و ارزش‌های اسلامی بر آن حکمفرماست، رعایت حجاب و پوشش برای حفظ سلامت روان ضروری به نظر می‌رسد.

وی به نقش بازیگران و شخصیت‌های مشهور در مدسازی و همچنین الگوسازی برای جوانان اشاره و بیان کرد:  پوشش افراد مشهور و بازیگران، می‌تواند نقش مهمی در ترویج الگوهای ارزشی در میان مردم داشته باشد و یکی از لوازم پرهیز از بی‌سلیقگی، یک‌نواختی، دل‌زدگی و فاصله گرفتن از بی‌بندوباری‌های رایج در جوامع غربی این است که متولیان فرهنگی، توجه ویژه‌ای به لباس این افراد داشته باشند.

سپهری با اشاره به مراحل تدوین پیش‌نویس دستورالعمل نحوه پوشش بازیگران گفت: ما جلسات متعددی با کارشناسان و طراحان لباس داشته‌ایم تا بتوانیم این پیش‌نویس را آماده کنیم. همچنین کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور هم در تهیه این پیش‌نویس در کنار ما بوده و به ما یاری رسانده است.  

مشاور دفتر امور بانوان و خانواده صداوسیما گفت: امیدوارم این آیین نامه در سریع‌ترین زمان ممکن، به مرحله اجرا برسد و آنچه که خواسته مجلس محترم شورای اسلامی در ارتباط با تصویب قوانین شایسته و مناسب برای هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون است، براورده شود.

سپهری با اشاره به این که تدوین این آیین نامه، خواست خود بازیگران و دست اندرکاران سینما و تلویزیون هم هست، بیان کرد: برخی سایت‌ها تیتر زده و گفته‌اند که پوشش بازیگران زن، زیرتیغ صداوسیما رفته در حالی که این مساله حقیقت ندارد و واقعیت این است که این کاستی همیشه وجود داشته و حتی خود کارگردان‌ها، بازیگران و دست‌اندرکاران سینما از ما می‌خواستند دستورالعملی در اختیارشان بگذاریم تا جای ایراد و اشکال و اما و اگری باقی نماند. هدف از این آئین نامه اعمال محدودیت‌ نیست. از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی هم پیگیر تدوین چنین آیین نامه‌ای بود. پس چنین کاری با همکاری کارگروه مد و لباس اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار