تابناک تهران - مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان سوم شعبان دماوند با اشاره به توسعه مداوم این بیمارستان گفت: "دستگاه تشخیص مشکلات جنین و سه دستگاه "فتال مانیتورینگ" در بیمارستان سوم شعبان دماوند راه اندازی شد."
کد خبر: ۴۲۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 23 May 2017
در سال 1362درمانگاه و اورژا نس زنان با نام درمانگاه سمیه درمنطقه ولیران دماوند به منظور ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی وفوریتهای مامایی آغازبه کاركرد،متعاقباًدرسال1370  طی یک مرحله توسعه، به ساختمان قدیمی شهرداری مجاور مرکز شبانه روزی دماوند انتقال وبا  نام جدید بيمارستان سوم شعبان با 30 تخت فعال شروع به فعاليت نمود.
 
درنهايت باتوجه به مجموعه مسائل ومشكلات ازجمله فرسوده بودن ساختمان بیمارستان وعدم برخورداري ازحداقل استانداردهاي يك مجموعه درماني،  درسال1382 به محل كنوني  واقع درمنطقه جیلاردمنتقل گرديد، و فعاليت بيمارستان درساختمان جدید به طور رسمي از اسفند ماه سال 1382 با 46 تخت آغاز شد.
 تجهیز بیمارستان سوم شعبان دماوند به دستگاه
البته با کمک خیرین این بیمارستان در حال توسعه است و مسئولین بیمارستان امیدوارند که تا 5سال آینده دیگر بیماران این بیمارستان برای درمان به خارج از دماوند ارجاع داده نمی شوند.
 
امروز، خبرها حاکی از مجهز شدن بیمارستان سوم شعبان به دستگاه تشخیص مشکلات جنین بود.
 
سید امین‌اله حسینی، مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان سوم شعبان دماوند، گفت: "دستگاه تشخیص مشکلات جنین و سه دستگاه  "فتال مانیتورینگ"  در بیمارستان سوم شعبان دماوند راه اندازی شد."
 
وی با اعلام این خبر اظهار کرد: "دستگاه نوار عصب و عضله« ئی. ام. جی» جهت بررسی ناراحتی‌های حسی، حرکتی و تشخیص مشکلات عضلانی با اعتباری بالغ‌بر ۲۶۰ میلیون ریال تهیه و مورد استفاده قرار گرفت."
 
حسینی همچنین افزود: "به‌کارگیری این دستگاه امکان تشخیص به متخصصان داخلی مغز، اعصاب، پزشکان طب فیزیکی، توان‌بخشی و غیره را می‌دهد تا به اختلالات عصبی و عضله‌ای فرد بیمار پی ببرند."
 
مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان سوم شعبان دماوند بیان کرد: "کاربرد تست نوار عصب و عضله برای تشخیص فشار دیسک گردن و کمر بر روی اعصاب مرتبط از جمله عصب سیاتیک، بیماری سندرم تونل کارپ یا « سی. تی. اس» یا گیر افتادگی عصب دست در مچ، علت خواب‌رفتگی دست و پا، شدت و میزان فشار دیسک بر روی عصب‌ها، گیر افتادگی عصب در نقاط مختلف بدن، صدمه دیابت بر روی اعصاب بدن و بررسی وجود یا عدم وجود صدمه به عصب بعد از ضربات از جمله تصادفات می‌باشد."
 
وی در ادامه درباره راه‌اندازی سه دستگاه "فتال مانیتورینگ" گفت: "این سه دستگاه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برای این بیمارستان خریداری شد."
 
حسینی ادامه داد: "در حال حاضر این دستگاه‌ها در بخش بلوک زایمان این امکان را به متخصصین زنان می‌دهد تا در طول دوران بارداری سلامت جنین و مادر را پایش کنند و از به وجود آمدن خطرات احتمالی برای مادر و جنین جلوگیری کند."

مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان سوم شعبان دماوند درباره موارد مصرف دستگاه گفت: "این دستگاه برای تشخیص مشکلات جنین در طول دوره حاملگی، مرگ جنینی ناشی از نارسایی جریان خون به جفت یا فشردگی بند ناف، پیش بینی و رفع مشکلات و کاهش مرگ و میر و بیماری‌های جنین استفاده می‌شود."
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار