رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از رشد ۱۴ برابری سوادآموزی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: طی چهار سال اخیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آمار بی سوادان در کشور کم شد.
کد خبر: ۴۲۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 23 May 2017
علی باقرزاده افزود: طی چهار سال اخیر، رشد سوادآموزی هر سال ۲.۷ درصد بوده، درحالی که در چهارسال دولت دهم میانگین رشد سوادآموزی تنها دو دهم درصد بوده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهارکرد: این میزان رشد سوادآموزی در کشور، ۲.۸ درصد میانگین جهانی است و همین رشد سبب شد تا فعالیت‌های سوادآموزی ایران مورد تقدیر سازمان فرهنگی یونسکو قرار گیرد.

وی، اضافه کرد: موفقیت های سوادآموزی در سایه تلاش مراکز یادگیری محلی، بسیج امکانات و نیروها و همکاری و تعامل دهیاران، شوراها و علما و روحانیون با آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی بوده است.

باقرزاده تصریح کرد: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ نرخ باسوادی کشور به ۹۴.۷ درصد رسیده است و براساس آمار سرشماری سال ۹۵، هم اینک ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بی سواد در کشور وجود دارد که شامل اتباع خارجی و افراد آموزش ناپذیر و بخشی نیز افراد بی سواد بین ۱۰ تا ۴۹ سال هستند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: از مجموع بی سوادان مطلق کشور پیش بینی می شود یک تا یک و نیم میلیون بی سواد بین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باشند.

وی یادآور شد: هم اکنون استان های تهران، مازندران، البرز، سمنان و اصفهان با ۹۷ درصدی باسوادی در صدر استان های باسواد کشور و سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کردستان به ترتیب در رده های پایین باسوادی قرار دارند.

باقرزاده، تنها راه باسوادی را همکاری و تعامل نیروهای بومی و محلی با مراکز یادگیری در سراسرکشور دانست و تصریح کرد: دولت حمایت های مادی و لوازم التحریر رایگان در اختیار آموزش دهندگان و سواد آموزان قرار می دهد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی یادآور شد: بطور میانگین سالانه ۲ درصد دانش آموزان ورودی به مقطع ابتدایی به دلایل مختلف امکان ثبت نام ندارند که باید با بسیج همه نیروهای و امکانات در ریشه کنی بی سوادی تلاش کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار