شهردار رباط کریم گفت: فرهنگ سازی ساخت و ساز معضلات شهرداری رباط کریم را کاهش می دهد.
کد خبر: ۴۲۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 24 May 2017
مسعود مختاری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم ارتقاء فرهنگ ساخت و ساز در شهر گفت: وقوع حوادث پیوسته در کشور طی سنوات گذشته، نتیجه عدم دقت در ضوابط مهندسی و رعایت قوانین و مقررات مهندسی ساختمان و بیانگر نیاز به ارتقای فرهنگ ساخت و ساز در کشور بوده است.

وی افزود : امروز ساخت و ساز غیر مجاز به عنوان یک معضل اساسی گریبانگیر تمامی شهرداری ها شده است که مدیران شهرداری باید با ارائه راهکارهای جدید و نظارت بیش از پیش در جهت رفع این معضل گام بردارند.

مختاری اضافه کرد : یکی از ویژگی های مهم یک شهر پایدار و سالم، مشارکت نهادهای مردمی، تشویق و ترغیب شهروندان به مشارکت در فرآیند برنامه ریزی و ساخت و سازهای  شهری است تا شاهد  افزایش کارآیی، گسترش فعالیت‌ها و تجهیز منابع مالی و استفاده کارآمد از امکانات و منابع موجود باشیم چرا که تاثیر مشارکت مردمی  و بخش خصوصی در توسعه فضاهای شهری که زمینه ساز دستیابی به توسعه پایدار می شود.

وی ادامه داد : ارتقای فرهنگ ساخت وساز در بین مجریان، ناظران، مالکان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، باعث خواهد شد به مرور، حوزه ساخت‌وساز، در کنار شاخص‌های فنی و کیفی و لحاظ کردن مفاهیم اجتماعی و فرهنگی، همراه باشد.

مختاری همچنین بیان داشت : صنعت ساخت و ساز یکی از مهمترین بخش های اقتصاد کشور محسوب می شود و با تولید صنعتی نه تنها شاخص‌های پایه یعنی منابع، زمان و کیفیت مدیریت می‌شود بلکه شاخص های اساسی نظیر ایمنی، پایداری و مصرف بهینه انرژی تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه شهروندان سرمایه‌های اجتماعی شهر به حساب می‌آیند، گفت : نگاه همه‌ جانبه به نیاز و خواسته‌های شهروندان و پاسخگویی به نیازهای آنان می‌تواند زندگی شهرنشینی را در تمامی ابعاد ارتقا دهد.

شهردار رباط کریم اضافه کرد: اینکه چرا مدیریت شهری و شهرداری به مسائل اجتماعی و فرهنگی باید ورود کند و وظایف دستگاه‌های متولی مسائل فرهنگی و اجتماعی چیست، سوالی است که پاسخ به آن نیازمند شناخت ابعاد زندگی شهرنشینی، تحقق امنیت و آرامش و آسایش شهروندان است که در این زمینه توجه ویژه به نشاط و شادابی زندگی شهرنشینی می‌تواند از دردسرهای ناشی از زندگی ماشینی و تراکم جمعیت بکاهد.

وی در پایان گفت: باید در فرآیند های شهرسازی و گذراندن مراحل نظارت بر اجرای ساخت و ساز، اطلاعات مفید و قوانین نیز به اطلاع سازندگان برسد تا بدانند اگر در احداث یک بنا تاکید بر روش یا مصالحی می شود هدف آن چیست و چه مزایایی را می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت برای سازندگان ، استفاده کنندگان و شهر داشته باشد .
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار