به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، صبحگاه مشترک بسیج فرهنگیان تهران بزرگ برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 24 May 2017
به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، صبحگاه مشترک بسیج فرهنگیان تهران بزرگ در حیاط امور تربیتی آموزش و پرورش شهر برگزار شد.

در این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، معاون دفاعی و امنیتی سپاه محمد رسول الله(ص)، فرمانده بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان شهر تهران و فرهنگیان بسیجی حضور داشتند.

سردار احمد بیگدلی معاون دفاعی ـ امنیتی سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در این مراسم با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر ثمره تلاش و جوانمردی مردم غیور ایران بود، اظهار داشت: بنی‌صدر در آن زمان می‌گفت آزادسازی خرمشهر از توان نظامی ایران خارج است و این گفته القای طرح‌ریزان تسخیر خرمشهر بود.

وی افزود: عراق با اهداف متعددی حمله به ایران را آغاز کرد که یکی از آنها فتح خرمشهر بود که طی عملیات پیچیده بیت‌المقدس، خرمشهر از چنگال رژیم بعث عراق آزاد شد.

معاون دفاعی ـ امنیتی سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ اضافه کرد: قبل از 20 خرداد سال 60 فرمانده کل قوا بنی‌صدر بود و بعد از عزل از ریاست جمهوری این سمت از او گرفته شد. پس از این اتفاق وحدت بین ارتش و سپاه ایجاد شد و بسیج نیروهای مردمی با حضور باشکوه‌تری به جبهه‌های جنگ رفتند.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس طرح سپاه در کنار طرح تکمیلی ارتش بود، خاطرنشان کرد: در این عملیات، خرمشهر ظرف 25 روز آزاد شد.

بیگدلی بیان داشت: اگر بعد از فتح خرمشهر شرایط عراق را برای ترک مخاصمه می‌پذیرفتیم عراق با تجدید قوا برمی‌گشت و جنگ را از سر می‌‌گرفت و بهترین اتفاق ادامه جنگ بود.

در انتهای این مراسم، از 60 نفر از بسیجیان فرهنگی شهر تهران توسط مسئولان حاضر تقدیر شد.
منبع: فارس
برچسب ها: بسیج ، صبحگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار