استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر استفاده از روش‌های ترمیم مشکلات تنفسی و ریوی به‌دلیل اینکه در ۳۰ سال گذشته تعداد داروهای آسم و تنفسی زیاد نشده است، گفت: تهرانی‌ها روزانه چندین تُن هوای آلوده می‌بلعند.
کد خبر: ۴۲۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 24 May 2017
مصطفی قانعی در همایش کاربردی سلول‌های بنیادی در پزشکی با اشاره به اینکه در هر یک دقیقه افراد 12 بار نفس کشیده و 500 سی‌سی هوا وارد ریه آنها می‌شود، اظهار داشت: حال این در شرایطی است که در 24 ساعت بالغ بر چند تُن هوای آلوده وارد ریه تهرانی‌ها می‌شود.

قانعی که درباره سلول‌های بنیادی در زمینه بیماری‌های ریه صحبت می‌کرد، به عارضه جانبازان شیمیایی و مشکلات ریوی مزمن گریزی زد و عنوان کرد: با توجه به تجربه بنده که در کانادا در این زمینه داشتم حتی پیوند ریه نیز برای چنین عارضه‌هایی جوابگو نیست کما اینکه چاره‌ای نیز نیست ولی بهترین روش همان ترمیم ریه است.

این فوق‌تخصص ریه با تأکید مجدد بر استفاده از روش‌های ترمیم مشکلات تنفسی به‌دلیل اینکه در 30 سال گذشته تعداد داروهای آسم و تنفسی زیاد نشده است، ادامه داد: هم‌اکنون توانستیم در حوزه سلول‌های بنیادی برای عارضه‌های جانبازان شیمیایی از بافت شکم آنان برای ترمیم ریه آنها اقدام کنیم.

این استاد دانشگاه بقیةالله(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین به دستاوردی دیگر در زمینه برداشتن سلول‌های بنیادی خونی پرداخت و عنوان کرد: در این روش هم مشکل اخلاقی نخواهیم داشت و هم اینکه ارزان‌تر است و در نهایت می‌توانیم سلول‌های بنیادی بیشتری برای بیمار تولید کنیم.
منبع: تسنیم
برچسب ها: تهران ، هوای آلوده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار