عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۴۳۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 25 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی‌شاهرودی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها و علل عدم موفقیت در هزینه‌کرد صحیح منابع در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلساست.

وی افزود: به استناد ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، این تقاضا به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است؛ بنابراین کمیسیون اقتصادی اسناد و مدارک لازم را از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها دریافت کرده و با حضور نمایندگان متقاضی و مسؤولان سازمان این تقاضا بررسی می‌شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نحوه هزینه‌کرد منابع هدفمندی مهم‌ترین محور تقاضای تفحص نمایندگان است، ادامه داد: در سال‌های گذشته در زمینه ارائه یارانه به بخش تولید عملکرد ضعیفی وجود داشت که باید میزان پرداخت یارانه به این بخش و میزان درآمدها و نحوه هزینه‌کرد منابع شفاف و اصلاح شود.

حسینی‌شاهرودی افزود: اگر بررسی‌های لازم انجام شود و نمایندگان از توضیحات و مستندات ارائه‌شده قانع نشوند، کمیسیون اقتصادی درباره رد یا وارد دانستن تقاضا رأی‌گیری می‌کند و سپس گزارش کمیسیون به هیأت رئیسه تقدیم می‌شود تا برای رأی‌گیری به صحن علنی ارسال شود.

وی گفت: منابع حاصل از حذف دهک‌های ثروتمند از دریافت یارانه‌های نقدی، باید به اقشار کم‌درآمد و اشخاص زیرپوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بخش اشتغال‌زایی کشور اختصاص یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار