رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت:با توجه به اینکه نرخ بیکاری ۲۲ درصدی مهمترین مشکل استان استان است اکنون تمام سیستم اداری استان کرمانشاه بر کاهش نرخ بیکاری متمرکز بوده، که بدون کمک حاکمیت نمی توان این مشکل را حل کرد.
کد خبر: ۴۳۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 25 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،کیوان کاشفی در نشست فعالان اقتصادی استان با رئیس اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس که امروز (چهارم خرداد) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: در قانون گذاری های کشور قطعا به دیدبلند و پیش بینی آینده نیاز داریم تا قوانینی که تدوین می شود برای چندین سال کاربرد داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه جای یک نهاد آینده پژوهی که ۲۰ تا ۳۰ سال آینده کشور را در زمینه های مختلف پیش بینی کند، خالی است و اگر چنین مرکزی در گذشته وجود داشت شاید مشکلاتی مانند بحران آب، چالش های محیط زیستی و ... را پیش بینی کرده بود.

کاشفی تصریح کرد: هم اکنون هم قوانین خوب و مترقی در کشور داریم، برخی از این قوانین مانند بانکداری، مالیات بر ارزش افزوده، گمرک، تجارت و ... اکنون در مجلس در دست بررسی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ابراز داشت: مالیات بر ارزش افزوده را یکی از عمده مشکلات بخش خصوصی  است و معتقدم این قانون خیلی مناسب نبود و در مرحله اجرا هم با مشکلاتی مواجه شد که در نهایت فضای رقابتی را از کشور گرفت.

کاشفی افزود:مالیات بر ارزش افزوده امروز مشکلاتی را برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد کرده است و اکنون دولت  نیزلایحه ای در این خصوص تنظیم کرده و مقداری هم از اتاق بازرگانی ایران در این خصوص نظرخواهی کرد که امیدواریم این قانون در مجلس بدون تعجیل بررسی شود و شیوه های اجرای آن نیز در نظر گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه  تاکید کرد: بخش خصوصی از این قانون می ترسد، زیرا اثرگذاری آن بر فضای رقابتی کشور و سرمایه گذاری داخلی و خارجی قابل توجه است.

کاشفی  اظهار داشت: برای حل  معضل  بیکار استان نیازمند حمایت مجلس هم هستیم،  وتا زمانی‌که شرایط ما مثل استان های دیگر باشد نمی توانیم این فاصله که بین کرمانشاه و سایر استان ها ایجاد شده را پر کنیم.

به گفته این مسئول: کرمانشاه یک نگاه ویژه می خواهد و کمیسیون اقتصادی مجلس باید کمک کند که بتوانیم در یک برنامه چهار یا پنج ساله نرخ بیکاری استان را به میانگین کشور برسانیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار