گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع از آثار تجسمی، میزبان علاقه‌مندان هنر در روزهای گرم خردادماه هستند.
کد خبر: ۴۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 04 June 2015
به گزارش ایسنا، تعدادی از آثار هنرمندان بنام معاصر ایران برای فروش به‌نمایش گذاشته شدند. در این نمایشگاه حدود 35 اثر در سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. این آثار در زمینه‌های پاستل، آبرنگ روی بوم، کاهگل روی بوم و خوشنویسی هستند و از آثار هنرمندان و بزرگان هنر معاصر ایران به‌شمار می‌روند.

در این نمایشگاه، آثاری از زنده‌یاد علی‌اکبر صنعتی، پرویز ذی‌نوری، محمدرضا نجف‌زاده، جمال‌الدین طبسی‌نژاد، مهدی رضاییان، علی نوروزی، سیاوش مظلومی‌پور و ... به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از اول خرداد تا نیمه‌ مردادماه از ساعت 16 تا 20 (روزهای ماه مبارک رمضای از ساعت 16 تا 19) در گالری «نوایی» به نشانی زعفرانیه، خیابان آصف، بالاتر از میدان اعجازی، پارک ریحانه، سرای محله زعفرانیه، طبقه همکف، میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری راه ابریشم

یک عکاس با سوژه قرار دادن کسانی که به‌عنوان سیاهی‌لشکر در فیلم‌ها بازی می‌کنند، نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش را برگزار کرده است. مریم تخت‌کشیان که سال‌هاست در زمینه‌ی عکاسی فیلم فعالیت می‌کند، نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش را با نمایش 30 فریم عکس سیاه و سفید برگزار کرده است. در این عکس‌ها افرادی که به‌عنوان سیاهی‌لشکر در فیلم‌ها بازی می‌کنند، محوریت دارند و سوژه‌ی اصلی هستند.

نمایشگاه «بی‌ستاره» از 8 تا 18 خردادماه (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت 11 تا 19 در گالری «راه ابریشم» به نشانی خیابان لواسانی غربی (فرمانیه)، بین‌ خیابان آبکوه‌ و‌ آقایی، شماره 103، واحد 2، میزبان علاقه‌مندان است.

خانه عکاسان ایران

تعدادی از عکس‌های دیده‌نشده‌ی از ارتحال امام خمینی (ره) در نمایشگاه «سرو خرامان» به‌نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه 36 اثر از 10 هنرمند عکاس کشور به نام‌های اصغر آهار، حافظ احمدی، حمیدرضا حسن‌زاده، یوسف گرامی، علی کاوه، فتح‌الله محمودی، اکبر منصور فلاح، علی حاتمی، جواد سیدآبادی و ابراهیم نبی‌پور روی دیوار گالری رفته است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 10 تا 27 خردادماه از ساعت 9 تا 18 به نشانی انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی، خانه عکاسان ایران، گالری شماره 1 مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88892010 تماس بگیرند یا به سایت www.iranipic.ir مراجعه کنند.

گالری بوم

آثار نقاشی سه هنرمند نقاش با رویکردی رمانتیک به محیط و طبیعت گشایش یافته است. نمایشگاه «لایه‌های انتزاع» شامل آثار نقاشی همایون سلیمی، هادی جمالی و رضا خدادادی است. آن‌ها در عین سبک انتزاعی آثارشان، نوعی شاعرانگی و رویکردی رمانتیک به محیط اطراف و طبیعت دارند که آن را در پهنه بوم‌های بزرگ بازتاب داده‌اند.

نمایشگاه «لایه‌های انتزاع» تا ١٢ تیر در گالری «بوم» واقع در خیابان ولیعصر، بالاتراز نیایش، کوچه ارمغان غربی، شماره ١١ برپا است.‌

گالری شماره شش

آرش کریمی با سوژه قرار دادن شهر تهران برای مجموعه‌اش، نگاه تازه‌تری از پایتخت را پیش روی مخاطبان به‌نمایش می‌گذارد. در نمایشگاه این عکاس با عنوان «جورچین»، 18 عکس در ابعاد مختلف و با موضوع شهر تهران به‌نمایش گذاشته می‌شود. این عکس‌ها نگاهی مستند و جدید به شهر تهران دارند و تصاویر تازه‌ای از زاویه‌های نو را پیش روی مخاطب می‌گذارند.

نمایشگاه «جورچین» از 8 تا 17 خردادماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «شماره 6» به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک ۲ میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است. این گالری پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی بسته است.

گالری سیحون

گالری «سیحون» همزمان با پنجمین سالگرد درگذشت معصومه سیحون - هنرمند نقاش - نمایشگاهی از آثار ایرج شافعی را برپا کرده است. در نمایشگاه «پنجمین اردیبهشت» حدود 10 اثر از شافعی روی دیوار گالری رفته است.

این نمایشگاه از اول تا 20 خردادماه از ساعت 11 تا 19 در گالری «سیحون» به نشانی خیابان خالد اسلامبولی، کوچه چهارم، شماره 11 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری شیرین

نمایشگاه آثار هادی هزاوه‌ای با عنوان «آجر و آجر با آجر» برپا شده است. مجموعه آثار این هنرمند که در گالری «شیرین» ارائه شده، دربرگیرنده‌ی آثار مجسمه همراه با نقاشی و طراحی است. این آثار در دو سالن به‌نمایش گذاشته شده‌اند. این مجموعه شامل نقاشی‌هایی در ابعاد 5 / 1 * 5 / 2 متر روی بوم و کاغذ و با تکنیک رنگ روغن و مجسمه است، بزرگ‌ترین اثر این مجموعه نیز به اندازه‌ی شش متر خلق شده است.

نمایشگاه هزاوه‌ای از اول تا 20 خردادماه در نگارخانه «شیرین» به نشانی کریمخان، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره 5 از ساعت 11 تا 17 (به‌جز دوشنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موزه عکسخانه شهر

این روزها نمایشگاهی با عنوان «صد سال خاطره» در موزه عکسخانه شهر برپا شده که مجموعه‌ای از عکس‌های عکاسان معروف و تأثیرگذار دوره قاجار را در آن می‌توان دید. این نمایشگاه شامل 30 قطعه از عکس‌های کمتر دیده‌شده‌ی عبدالباقی همدانی، آقارضا عکاس‌باشی (عکاس دوره ناصرالدین‌شاه)، آنتوان سوریوگین، والری انگلیسی، آدله اتریشی و ارنست هولتسر آلمانی است.

نمایشگاه «صد سال خاطره» از 27 اردیبهشت تا 30 خردادماه میزبان علاقه‌مندان به عکس‌های قدیمی در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌ شیراز، بوستان بهار‌ شیراز است. ساعت بازدید روزهای شنبه تا چهارشنبه 9 تا 13، 14 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها 9 تا 13 است. این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه و بیستمین سال گشایش موزه عکسخانه شهر برگزار شده است.

نگارخانه اثر

تازه‌ترین آثار بابک روشنی‌نژاد در نگارخانه «اثر» با نمایش شش تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ و یک مجسمه برپا شده است. در متنی که برای دعوت از مردم برای دیدن «به چپ چپ» منتشر شده، آمده است: «این مجموعه همچون سایر آثار بابک روشنی‌نژاد حاصل نگاه او به مقوله فرهنگ و فلسفه علوم اجتماعی است که با تأکید همیشگی‌اش بر عمل نقاشی و قدرت بیان دیداری آن در ایجاد ارتباط به روش نقاشانه خاصش خلق شده است.»

نمایشگاه «به چپ چپ» از 11 اردیبهشت‌ماه تا 29 خرداد در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، پلاک ١٦ برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند به‌جز شنبه‌ها هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ بعدازظهر (جمعه‌های غیرافتتاحیه ١٦ تا ٢٠) از این آثار دیدن کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار