معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به عظمت پروژه خط ۷ متروی تهران و احداث ۱۰۰ کیلومتر تونل مترو در تهران در ۲ سال اخیر از تعجب اروپایی‌ها در این خصوص خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 10 June 2017
مازیار حسینی معاون حمل و نقل شهرداری تهران  صبح امروز طی سخنانی در آیین بهره‌برداری خط 7 متروی تهران با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) تاکید کرد که خداوند روزی را از جایی که  انسان فکر نمی‌کند می‌رساند و افتتاح این خط مترو امروز تقدیم مردم می‌شود. 

حسینی در ادامه به جایگاه ویژه مجاهدین پرداخت و تاکید کرد که توفیق داشتیم که در خدمت شهرداری باشیم که مجاهد بوده و با تلاشش کارهای بزرگ انجام داده است. 

معاون حمل و نقل شهرداری تهران  تاکید کرد: کار در زیر زمین و در تونل‌های مترو سخت است و بارها افرادی را در خدمت‌شان بوده‌ایم که وقتی وارد کار زیرزمینی شده‌اند نتوانستند کارشان را تداوم دهند. 

وی با تاکید بر بزرگی کاری که در خط 7 متروی تهران شده است، گفت: امروز 22 کیلومتر از این خط مترو را تحویل می‌دهیم، همزمان با این 22 کیلومتر، 10 کیلومتر مترو در تهران ساخته شده است. مدتی پیش در سخنرانی که در یکی از کشورهای اروپایی داشتیم توضیح دادم که 100 کیلومتر مترو با 70 ایستگاه در حال ساخت توسط شهرداری تهران است که این نکته برای آنها قابل باور نبود و سوال می‌پرسیدند که با وجود تحریم‌های ایران موضوع تامین مالی این پروژه چگونه انجام شده است. 

حسینی با تاکید بر اینکه این 100 کیلومتر به صورت همزمان در تهران ساخته شده است، گفت: برخی می‌پرسند 100 کیلومتر مترو در تهران کجاست؟

وی تاکید کرد: 25 کیلومتر از این مترو در خط 7 ساخته شده است، 35 کیلومتر هم در خط 8 و 38 کیلومتر هم در خط 6 به همراه طرح توسعه آن با حرم حضرت عبدالعظیم ساخته شده است. 

به گفته معاون حمل و نقل شهرداری تهران  مقدار کابل فشار قوی استفاده شده در خط 7 مترو تهران به اندازه فاصله شهرهای ارومیه تا بندرعباس و وزن میلگرد استفاده شده در این پروژه 11 برابر سازه فلزی برج ایفل می‌باشد. همچنین حجم خاک‌برداری به میزان سه میلیون و 600 هزار متر مکعب و 5 برابر تونل رسالت است. بتن‌ریزی انجام شده  به میزان یک میلیون متر مکعب و 30 برابر بتن برج میلاد است. 

وی تاکید برخی افراد فعال در اجرای این پروژه جهت دیده شدن عظمت کار را متاثر از اینگونه اقدامات دانست. 

حسینی افزود: افتخار ما این است که از طراحی تا اجرای پروژه خط 7 متروی تهران توسط ایرانی‌ها انجام شده، گفت: امروز در صنعت مترو به طور کامل می‌توانیم حرف داشته باشیم و کار تیمی را در خط 7 مترو تهران توانستیم تجربه کنیم. 

معاون حمل و نقل شهرداری تهران  همچنین از نقش دکتر شریفی قائم‌مقام شهردار تهران در این اقدامات یاد کرد و گفت: دکتر شریفی مجاهدی خاموش بود و بدون آنکه بخواهد مصاحبه‌ای از او در 10 سال اخیر دیده شود شاهد بودیم که چه تلاشی برای این پروژه‌ها داشتند. 

وی همچنین با اشاره به اینکه سال 95 سال بسیار سخت از لحاظ اقتصادی بود، گفت: در طول این سال بیش از 4 هزار میلیارد تومان بودجه فقط به مترو تهران تزریق شده است. 
منبع: تسنیم
برچسب ها: تهران ، مترو ، تحریم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار