مردی جوان بعد از به باددادن ارثیه پدری تصمیم گرفت با ارسال نامه‌های تهدیدآمیز دست به اخاذی میلیاردی بزند، اما خیلی زود دستش رو شد و به دام پلیس افتاد.
کد خبر: ۴۴۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 17 June 2017
به گزارش تابناک : صبح روز جمعه، 19 خردادماه مردی وارد کلانتری 166 لواسانات شد و مأموران را از ماجرای یک نامه تهدیدآمیز با خبر کرد. او گفت: من سردفتر یک مرکز اسناد رسمی در همین حوالی هستم. ظهر روز پنج‌شنبه‌، 11 خردادماه بود که یکی از کارمندانم پاکت نامه‌ای به دستم داد و گفت که آن را در راهروی ساختمان پیدا کرده است. وقتی پاکت را باز کردم با نامه‌ای تهدید‌آمیز مواجه شدم. نویسنده نامه با تهدید من به قتل درخواست 4 میلیارد تومان پول نقد کرده بود. وقتی پرونده به دستور قاضی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی فرستاده شد، شاکی بار دیگر پلیس را از پیدا شدن دو نامه تهدید آمیز دیگر با خبر کرد.

او گفت: یکی از مراجعان که اصغر نام دارد به او گفته که مدتی قبل نامه‌ای مشابه در راهروی دفترخانه پیدا کرده، اما به آن اهمیت نداده و نامه را پاره کرده است. شاکی ادامه داد: اصغر مدعی است که عده‌ای اوباش به این شیوه از افراد پولدار اخاذی می‌کنند. بعد از اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت، کارآگاهان احتمال دادند که اصغر از ماجرای پشت‌پرده نامه‌های تهدیدآمیز با خبر باشد به خاطر همین از مرد 33 ساله تحقیق کردند. او گفت: اسفندماه بود که برای انجام کاری به دفترخانه رفته بودم. هنگام ترک محل در راهرو دستنوشته‌ای پیدا کردم. وقتی آن را خواندم متوجه شدم که نامه تهدیدآمیز برای سردفتر نوشته شده است. در آن نامه یک نفر سردفتر را به قتل تهدید کرده بود. من به موضوع اهمیت ندادم و نامه را پاره کردم و از ساختمان خارج شدم.
کارآگاهان که متوجه آثار خراش روی دست و صورت اصغر شده بودند، علت را از او سوال کردند. اصغر گفت: چند روز قبل در حال عبور از محله‌ای در لواسان شش موتورسوار به من حمله کردند و بعد از ضرب و جرح فرار کردند. با نشانی‌هایی که اصغر به پلیس داد مأموران راهی محل شدند و بعد از بررسی دوربین‌های مداربسته ساختمان‌های اطراف متوجه شدند در زمانی که اصغر ادعا کرده بود، اصلاً درگیری رخ نداده است.
کارآگاهان که اطمینان پیدا کرده بودند اصغر در نوشتن نامه‌های تهدید‌آمیز نقش دارد، در این باره از او تحقیق کردند. اصغر که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به جرمش اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفت: مدتی قبل پدرم فوت شد و سه باب خانه برایم ارثیه گذاشت. من اما نتوانستم ارثیه پدری را حفظ کنم و هر سه خانه را از دست دادم و اجاره‌نشین شدم. موعد اجاره‌‌ام هم روبه پایان است و پولی برای اجاره کرده خانه تازه ندارم. متهم درباره اجرای نقشه‌اش گفت: من برای فروش خانه‌هایم به این دفترخانه مراجعه کرده بودم و سردفتر را به خوبی می‌شناختم. می‌دانستم که وضع مالی خیلی خوبی دارد به خاطر همین تصمیم گرفتم تا با اخاذی از او مشکل مالی‌ام را حل کنم، اما دستم رو شد و گرفتار پلیس شدم.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم‌، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت‌: متهم به دستور قاضی با صدور قرار قانونی به زندان منتقل شد.






منبع : رکنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار