علی اکبری گفت؛
رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه حتی برای یک ثانیه در این دانشگاه فضای امنیتی ایجاد نشد، یادآور شد: ایجاد تنوع و چندصدایی در دانشگاه به نشاط و شادابی دانشجویان و مشارکت بی نظیر آنها در انتخابات منجر شد.
کد خبر: ۴۴۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 19 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمد علی اکبری با بیان اینکه در این دوره تشکل های جدیدی مجوز فعالیت گرفتند، اظهار کرد: در حال حاضر بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه ایلام فعال هستند که به طور تقریبی تمامی گرایش های موجود در جامعه را در دانشگاه نمایندگی می کنند.
 
وی تاکید کرد: در جریان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به هر 2 جناح رقیب اجازه فعالیت و برگزاری برنامه های مورد نظر داده شد بطوریکه در دانشگاه مخالفان دولت هم اجازه سخنرانی گرفتند و نمایشگاه ترحیم تولید ملی و تریبون آزاد اولین دولت تک دوره ای در این دانشگاه برگزار شد.
 
وی با اشاره به اینکه حتی برای یک ثانیه در این دانشگاه فضای امنیتی ایجاد نشد، یادآور شد: ایجاد تنوع و چندصدایی در دانشگاه به نشاط و شادابی دانشجویان و مشارکت بی نظیر آنها در انتخابات منجر شد.

**عضویت تشکل برتر دانشجویی در شورای فرهنگی دانشگاه
 
رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشجو محوری، باور به توان دانشجویان و استفاده از ظرفیت دانشجویی در فعالیت های فرهنگی جزو برنامه های ویژه دانشگاه است و بر این اساس با رجوع به آرای دانشجویان، تشکل برتر دانشجویی به عضویت شورای فرهنگی دانشگاه درآمده است تا نماینده صدا و نظر تمامی دانشجویان باشد.
 
علی اکبری اضافه کرد: پس از یک وقفه 10 ساله شورای صنفی دانشگاه فعال شده و نمایندگان دانشجویان در فعالیت های خدماتی و رفاهی دانشگاه حضور دارند.
 
وی تاکید کرد: افزایش فعالیت دانشجویان در حوزه نشریات دانشجویی و انجمن های علمی، افزایش تعداد کانون های فرهنگی، افزایش فعالیت های ورزشی و تندرستی و حضور دانشجویان در مجامع ملی و رویدادها و مسابقات ملی از نتایج واگذاری کار به دانشجویان و استفاده از ظرفیت های آنهاست.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه ایلام در حوزه ورزش دختران و پسران به ترتیب در رتبه های 24 و 32 دانشگاه های کشور قرار گرفته در حالیکه تنها به همین تعداد در شهر تهران دانشگاه وجود دارد، یادآور شد: به پاس موفقیت دانشجویان دانشگاه ایلام، مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم با احداث سالن ورزشی جدید و همچنین زمین روباز در پردیس خواهران موافقت کرد.

**راهیابی دبیران پنج کانون و انجمن دانشگاه ایلام به مجامع ملی برای نخستین بار
 
رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه برای نخستین بار دبیران پنج کانون و انجمن علمی این دانشگاه به عضویت مجامع ملی راه یافته اند، گفت: حضور در بین دانشگاه های معتبر کشور موقعیت و افتخار بی نظیر و بالایی برای دانشگاه است.
 
علی اکبری افزود: دبیران کانون ها و انجمن های علمی زبان و ادبیات عرب، اقتصاد کشاورزی، جامعه شناسی، آسیب شناسی و مکانیک بیوسیستم و گیاهان دارویی به عضویت اتحادیه ملی انجمن ها در کشور راه یافته اند.
 
وی تاکید کرد: از دیگر اقدامات دانشگاه ایلام در حوزه فرهنگی برگزاری اردوهای راهیان نور است که بارها به عنوان دانشگاه برجسته مورد تقدیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.
 
دانشگاه ایلام با شش هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار