معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان:
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان معضلات فرهنگی را یکی از مهمترین معضلات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت:برای مقابله با پدیده قاچاق کالا بسیج عمومی یک ضرورت است.
کد خبر: ۴۴۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 19 June 2017
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان معضلات فرهنگی را یکی از مهمترین معضلات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت:برای مقابله با پدیده قاچاق کالا بسیج عمومی یک ضرورت است.
 
"علی بهرامی" در کمیسیون فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا در استانداری گلستان،قاچاق کالا را زائیده شرایط و سیاست های اقتصادی ناسالم عنوان کرد و گفت: قاچاق کالا یکی از بزرگترین آفات سلامت و بهداشت خانواده و از مهمترین موانع اشتغال و کارآفرینی جوانان کشور است.

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر قاچاق جز کشورهایی است که بیشتر در معرض این معضل اقتصادی قرار دارد اظهار داشت: پیچیده بودن مسئله قاچاق از یک سو و ظاهر فریبنده آن از سوی دیگر ضرورت تداوم و گسترش تبلیغات هوشمندانه و فعالیت های فرهنگی دقیق و همه جانبه را بیش از پیش آشکار می کند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا را باید به یک مطالبه مردمی تبدیل کرد اظهار داشت: مردم باید به این نتیجه برسند که قاچاق چه اثرات مخربی بر زندگی،سلامت و وضعیت اقتصادی جامعه دارد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل تمامی دستگاه های فرهنگی و تبلیغی از جمله صدا و سیما و آموزش و پرورش برای دستیابی به اهداف مورد نظر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد:چهار ماموریت اصلی این دستگاه های متولی فرهنگ خصوصا صدا و سیما در واقع اطلاع رسانی، آگهی بخشی، فرهنگ سازی و همراه سازی مخاطبان در حوزه حمایت از کالای تولید داخل و پرهیز از مصرف کالای قاچاق است.

علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار و دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز در این جلسه گفت: فرهنگ سازی و آموزش از طریق رسانه های محلی در جراید در حال انجام است و این کمک فراوانی به مبارزه با این پدیده شوم کرده است.

وی گفت: کمیته فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا در استان تا کنون فعالیت های فراوانی را در حوزه برگزاری جلسات متعدد و برنامه ریزی در این نشست ها و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگی کرده است.

طهماسبی، استان گلستان را از استان های مصرف کننده در حوزه کالای قاچاق عنوان کرد و گفت: گلستان استان مبدا نیست و استانی مصرف کننده است و قاچاق هم در استان کاهش خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: گوشی تلفن همراه و لوازم آرایشی و بهداشتی عمده کالای قاچاق کشف شده در استان هستند که فعالیت های بسیار خوبی در حوزه برخورد با عناصر توزیع قاچاق کالا در استان در حال انجام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار