نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های گذشته به جای اینکه شاهد رونق صنعت و شهرک‌های صنعتی باشیم، بیشتر شاهد رکود آنها بوده‌ایم تا جایی که بنگاه‌های کوچک واقع در این شهرک‌های صنعتی یکی پس از دیگری یا فعالیت آنها متوقف شده است و یا اینکه به نصف ظرفیت کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۴۴۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 21 June 2017
سید حسین نقوی نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ورامین، بیان کرد: شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین پایگاه‌های اقتصادی کشور است و با هدف ایجاد اشتغال و فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی کوچک تاسیس شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته به جای اینکه شاهد رونق صنعت و شهرک‌های صنعتی باشیم، بیشتر شاهد رکود آنها بوده‌ایم  تا جایی که بنگاه‌های کوچک واقع در این شهرک‌های صنعتی یکی پس از دیگری یا فعالیت آنها متوقف شده است و یا اینکه به نصف ظرفیت کاهش پیدا کرده است.
 
نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه مدیرعامل شهرک‌های صنعتی در این زمینه مقصر نیست،گفت: مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای می‌کند و وظیفه آن نیز آماده کردن زمینه فعالیت بنگاه‌های کوچک است.
 
نقوی اظهار داشت: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران دقیقاً و به خوبی به وظیفه خود عمل کرده است تا جایی که شهرک‌های صنعتی پیشوا، قرچک، سالاریه، چرمشهر، ملاآقایی و خیرآباد همگام تمام فعالیت‌های‌شان انجام شده و آماده پذیرایی از واحدهای تولیدی می‌باشند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت ما در خصوص سیاست‌های رونق اقتصاد در سطح کلان کشور است که این سیاست درستی وجود ندارد و تا زمانی که شرایط فعالیت اقتصادی کشور رو به سمت پیشرفت نباشد طبیعی است که از ظرفیت این شهرک‌های صنعتی استفاده نمی‌شود.
 
وی ضمن بیان اینکه رکود در حوزه اقتصاد و کار وجود دارد، تصریح کرد: در بازدیدی که وزیر صنعت، معدن و تجارت از واحدهای تولیدی ورامین داشت، خود وزیر از مسئولان سوال می پرسید که چرا این واحدها تعطیل هستند که در نهایت به وی اعلام کردم که 70درصد واحدهای تولیدی تعطیل است و تنها 30 درصد از این واحدها فعالیت نصفه و یا بیشتر دارند.
 
نقوی اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید خود اعلام کرد که اینجا با تمام شهرک‌های صنعتی دیگر متفاوت است و از سوی دیگر پیگر دلیل تعطیلی این واحدهای تولیدی بود.
 
نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه با عدد و رقم می‌توانیم این عدد 70 درصدی را مشخص کنیم و نیازی به تایید و یا تکذیب نیست، گفت: آماده هستیم از چند هزار واحد صنعتی که در منطقه وجود دارد آمارگیری صورت گیرد و مشخص گردد که چه میزان غیرفعال بوده و مابقی با چند درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند تا در نهایت نیز مشخص شود که این 70 درصد صحیح است.
 
وی خاطر نشان کرد: برخی افراد اطلاع ندارند و در دفاتر خود می‌نشینند و بعد قضاوت می‌کنند ولی ما در بین مردم بوده و مشکلات آنها را می‌بینیم و لمس می‌کنیم.
 
نقوی اظهار داشت: سال‌هاست که برای جدا شدن شهرک صنعتی تلاش کرده‌ایم و از همین‌جا اعلام می‌کنیم که حدود 3 سال پیش آقای کریمی معاون عمرانی استاندار تهران جلسه‌ای برای رسیدگی به وضعیت شهرک صنعتی خیرآباد و صدور مجوز شهرک صنعتی خصوصی مستقل گذاشتند و آقای خانی از هیئت امنای شهرک صنعتی نیز در آن جلسه حضور داشت.
 
وی ادامه داد: معاون استاندار در آن جلسه اعلام کرد که باید مشکل دولت های قبل را حل کنیم که همانجا اعلام کردم که این مشکل در دولت قبل حل نشده است ولی دولت شما را نیز می بینیم و از شما می‌خواهیم که این مشکل را حل کنید چون در آینده نیز شما را خواهیم دید.
 
نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز سه سال از آن جلسه گذشته است ولی هنوز مشکل شهرک صنعتی خیرآباد حل نشده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین برای این بود که وضعیت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی منطقه را از نزدیک ببیند.
 
وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که در شهرک صنعتی خیرآباد با حضور وزیر برگزار شده بود اعلام کردیم در خصوص استقلال شهرک صنعتی خیرآباد آقای وزیر تلاش زیادی کردند ولی نگفتم که برای شهرک‌های صنعتی ورامین یا بنگاه های اقتصادی ورامین از وزیر تشکر می‌کنم.
 
نقوی پس از بیان اینکه دو جلسه با همین وزیر جلسه حضوری در خصوص کارخانه قند ورامین داشته‌ام، گفت: آنهایی که این ها را به ناحق کنار هم گذاشته اند به این توجه ندارند که من در خصوص استقلال شهرک صنعتی خیرآباد از وزیر تشکر کرده‌ام.
 
نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد صنعت کشور، رونق بنگاه های اقتصادی و کارخانجات دیگر تقدیری از وزیر تشکر نکرده ام.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی می‌گویند وضعیت بنگاه های اقتصادی ما به این شکل نیست، نظرشان محترم است ولی اینکه خود مردم حقایق را می‌بینند و بعد تصمیم می‌گیرند که ما درست می‌گوییم یا افراد دیگر.
 
وی اظهار داشت: مجوز فعالیت شهرک صنعتی سالاریه در دولت دهم صادر شد و اینکه این شهرک صنعتی دماوند بود ولی مجوز آن لغو شده و به سالاریه ورامین منتقل شد.
 
نقوی بیان کرد: در دولت دهم 100 هکتار از شهرک صنعتی سالاریه از قانون ممنوعیت محدودیت 120 کیلومتری استان تهران مستثنی شد و مدیرانی که در خصوص افزایش میزان این شهرک صحبت می کنند باید اطلاعات لازم را داشته باشند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قانون ممنوعیت در این منطقه اجرایی شود فقط صنایع خاص و محدودی می توانند در این منطقه فعالیت کنند به همین دلیل بنگاه های کمتری در منطقه ما فعالیت خواهند کرد.
 
نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اینکه این این محدودیت برطرف شود، در دولت دهم درخواست کردیم که 100 هکتار از شهرک صنعتی از آن قانون مستثنی شود تا صنایع مختلف بتوانند در منطقه ورامین فعالیت کنند و همین‌گونه نیز شد زیرا سریعاً ظرفیت این 100 هکتار پر شد.
 
وی ادامه داد: سوال ما اینجا آن است که وقتی دولت دهم مجوز رفع ممنوعیت را صادر کرد و در کم‌ترین زمان نیز ظرفیت این شهرک صنعتی پر شده و واحدها آمدند و فعالیت‌های ساخت و ساز خود را انجام داده‌اند تا فعالیت خود را آغاز کنند، چرا امروز صنعت و فعالیتش تعطیل است.
 
نماینده منطقه ورامین بیان کرد: در سفر قبلی وزیر صنعت به منطقه ورامین درخواست کرده ایم تا شهرک صنعتی پیشوا، قرچک و همچنین 150 هکتار دیگر از شهرک صنعتی سالاریه از قانون ممنوعیت فعالیت های همه واحدهای صنعتی در 120 کیلومتری تهران مستثنی شوند تا صنعتگر استقبال کند.
 
نقوی در پایان گفت: این حرکت دولت دهم برای استقبال واحدهای تولیدی بود که اجرایی نیز شد ولی مسئولان دولت یازدهم نمی‌توانند مدیریت کنند که این واحدها تعطیل نشوند.
منبع: فارس
برچسب ها: رکود ، شهرک های صنعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار