مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: نمایشگاه قرآن در سطح ۱۵ شهرستان استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 21 June 2017
حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت مراکز فرهنگی، گفت: مراکز فرهنگی و تاثیرگذار برای توسعه برنامه ها و محتوابخشی به این فضاها تلاش جدی و پیگیری داشته باشند و از یک نواختی مراکز عظیم و کانون های مهم فرهنگی خارج شویم.
 
وی افزود: باید برای حضور بیشتر جوانان در این محافل و مراکز محتوا بخشی موثر صورت بپذیرد، به تعبیر امام(ره) مساجد سنگر هستند از این باب مساجد سنگرهای علمی،اعتقادی، دینی، سیاسی و نظامی است و عمده نظام های ما در جبهه و عمده شهدای ما از مساجد هستند و معلوم می شود که این کانون های ما از مساجد شکل گرفته اند و مشخص است که این سنگرها، ریشه دار هستند و دشمن از این مسئله می ترسد و خواهان از بین بردن این نمادها است که صد البته نخواهد توانست.
 
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران به فعالیت های برون مرزی سازمان تبلیغات اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است که در حوزه برون مرزی، فعالیتی ندارد و وظایف این سازمان در داخل کشور است، البته یک زمانی معاونت بین الملل داشتیم اما با تشکیل نهادهایی مانند مجمع جهانی اهل بیت، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مرجع تقریب مذاهب و یا معاونت هایی که در این حوزه مشغول به کار هستند، نیازی به اقدام راسی سازمان نیست اما در حوزه اعزام مبلغ اگر از سازمان مبلغی بخواهند اعزام خواهیم کرد.
 
وی گفت: در بخش امور پژوهشی و آموزشی عناوین فعالیت های ما تقریبا گسترده است، آموزش روحانیون، آموزش ائمه جماعت و مبلغین، آموزش مسئولین و تشکل های دینی، آموزش فرهنگی اجتماعی کارکنان دولت، آموزش احکام کسب و کار و تجارت، آموزش تخصصی مربی مهدهای کودک و پیش دبستانی و بسیاری از فعالیت های دیگر از جمله این فعالیت ها هستند.
 
نوری زاده گفت: مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر که زیر نظر حوزه علمیه خواهران و بسیار قدرتمند فعالیت می کند و وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است، در این مجتمع بیش از ۳۰۰ طلبه تا سطح ۴ مشغول آموزش بوده و جز مفاخر ما در حوزه های تبلیغی خواهران بوده و در زمره مبلغات موفق قرار دارد.
 
وی با بیان این که در بخش قرآنی به طور خاص سازمان دار القرآن کریم و بخش قرآنی سازمان تبلیغات فعالیت های بسیار خوبی دارند، گفت:  از جمله این فعالیت ها، ترجمه و مفاهیم قران کریم و برگزاری آموزش های سبک زندگی قرآنی است که به صورت یک روزه برگزار می شود و آموزش روخوانی و روان خوانی و آموزش حفظ قرآن کریم، برگزاری محوری حفظ قرآن کریم و برگزاری کرسی های ثابت قرآنی و بسیاری از برنامه های دیگر را شامل می شود و مابیش از ۱۰۰۰ موسسه و کانون قرآنی را در تهران داریم.
 
نوری زاده گفت: در ماه مبارک رمضان تفاهم نامه ای بین سازمان تبلیغات اسلامی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شده و طی آن برگزاری محافل قرآنی و جلسات موردی قرآنی و همچنین نمایشگاه های قرآنی در ۱۵ شهرستان های استان تهران برگزار شد.
 
وی گفت: این تفاهم نامه، همچنین کرسی های تلاوت و نمایشگاه های دستاوردهای دینی و قرآنی را هم شامل می شد که در سطح استان برگزار شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار