یک مسئول معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از ابلاغ «آیین‌نامه نحوه تشکیل کمیته دانشجویی مفدا» به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۴۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 24 June 2017
مهدی معماری - مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: مشارکت دانشجویان در تمام امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها از اداره خوابگاه‌ها گرفته تا فعالیت مستمر در کانون‌های فرهنگی، هنری، انجمن‌های علمی، نشریات دانشجویی، امور آموزشی و ... از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه دانشگاه‌ها است که با راه‌اندازی «کمیته دانشجویی مفدا» دانشجویان حتی در امور رسانه‌ای همه به کمک مسؤلان دانشگاهی آمده و در کنار آنها نقش‌آفرینی خواهند کرد.
 
وی افزود: در مردادماه سال گذشته از 64 وب‌سایت خبری فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت رونمایی شد. این وب‌سایت‌ها در راستای رفع مشکل گردش صحیح و به موقع اخبار فعالیت‌های مختلف فرهنگی و دانشگاهی دانشگاه‌ها راه‌اندازی شدند و بحمدالله تا امروز فراتر از پیش‌بینی‌های انجام شده فعالیت و کنشگری داشته‌اند.
 
معماری با بیان اینکه یکی از مشکلات و موانع پیش روی این وب‌سایت‌های خبری کمبود شدید نیروی انسانی متخصص و کارآمد در حوزه روابط عمومی است، گفت: مشکل کمبود نیروی انسانی جزء مشکلات اساسی بخش‌های مختلف فرهنگی کشور است و ما متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که در معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور این کمبود حادتر و ریشه‌ای تر است.
 
مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، افزود: از طرف دیگر ما در دانشگاه‌ها  ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه دانشجویی داریم که تجربه به اثبات رسانده که هر زمان به درستی و درجای صحیح خود از آنها استفاده شده و به آنها اعتماد شده است، منشأ تحول بوده‌اند. بنابراین در راستای مرتفع کردن کمبود منابع انسانی و همچنین بهره‌گیری از توان و تخصص دانشجویان علامند به عرصه رسانه، برای نخستی بار کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته دانشجویی مفدا» در هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تشکیل شده که به عنوان بازوی دانشجویی به مدد مدیران روابط عمومی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواهند آمد.
 
وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه نحوه تشکیل این کمیته با تأیید و امضای دکتر فراهانی - معاون وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است، توضیح داد: در این آیین‌نامه تأکید شده که اعضای کمیته وظیفه تولید اخبار، تهیه گزارشات مطبوعاتی، انجام مصاحبه، عکاسی خبری، تصویربرداری، تدوین فیلم‌ها، تولید کلیپ و تیزر، تهیه خبرنامه و کلیه فعالیت‌های رسانه‌ای مرتبط با معاونت فرهنگی و دانشجویی را بر عهده دارند.
 
مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه همه دانشجویان علوم پزشکی علاقمند و آشنا به فعالیت‌های رسانه‌ای امکان عضویت در «کمیته دانشجویی مفدا» را خواهند داشت، تصریح کرد: گذراندن حداقل یک نیم‌سال تحصیلی،  نداشتن حکم قطعی محرومیت از تحصیل به مدت یک نیم‌سال تحصیلی یا بیشتر از سوی شورای انضباطی دانشگاه و عدم سابقه مشروطی برای دو نیم سال تحصیلی متوالی یا سه نیم‌سال متناوب تنها شروط ثبت نام و فعالیت در «کمیته‌های دانشجویی مفدا» است. البته مدیران روابط عمومی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظف هستند در هر سال تحصیلی آموزش‌های لازم را جهت آن دسته از دانشجویان علاقمندی که تخصص و مهارت لازم را ندارند، برگزار کنند.
 
معماری افزود: اعضای کمیته دانشجویی مفدا در سه سطح «اعضای واحد تخصصی»، «مسؤول واحد تخصصی» و «دبیر» زیر نظر مدیر روابط عمومی فعالیت خواهند کرد، که البته معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید بر مبنای میزان ساعت فعالیت هر یک از اعضای کمیته که توسط مدیر روابط عمومی اعلام می‌شود، اقدام به پرداخت حق‌الزحمه کار دانشجویی به اعضا نمایند که البته این آیین‌نامه و جزئیات فعالیت در آن در پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به نشانی www.mefda.ir   در دسترس است.
 
معماری در پایان خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری کمیته دانشجویی مفدا برای هر یک از اعضا بر اساس نوع مسؤلیت آنها، کارت شناسایی عکس‌دار صادر می‌شود و این کارت در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور معتبر است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار