عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری تدوین چارت سازمانی خانه‌های امید برای استمرار و ماندگاری آن‌ها را ضروری عنوان کرد و گفت: همچنین اگر اعتبارات خانه‌های امید در بودجه سالانه دیده شود و در استان‌ها متصدی مشخص داشته باشند، بهتر فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 24 June 2017
محمدمهدی انتشاری در این باره گفت: با توجه به افزایش روزافزون تعداد بازنشستگان، خانه‌های امید برای استمرار فعالیت نباید قائل به شخص باشند؛ باید صندوق بازنشستگی کشوری برای اداره آنها یک راهکار مشخص در قالب چارت سازمانی، تدوین کند تا با برنامه ریزی مطلوب، توسعه همه جانبه آن ها اتفاق افتد.
 
انتشاری با بیان اینکه در حال حاضر اداره خانه های امید، قائم به اشخاص است و امور استان ها و هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری بر آن ها نظارت دارند، افزود: برای خانه‌های امید باید ضمن تهیه چارت سازمانی، مدیریت مشخص، مسوولان و برنامه و بودجه آن مورد توجه جدی قرار گیرد تا این خانه ها برای خدمت دهی به بازنشستگان در هر برهه‌ای ادامه حیات دهند. اگر اعتبارات خانه‌های امید در بودجه سالانه دیده شود و در استان‌ها متصدی مشخص داشته باشند، بهتر فعالیت می‌کنند.
 
وی با اشاره به فلسفه تدوین ‏سند سیاست‌ها و راهبردهای کلان خانه‌های امید، بیان کرد: در تدوین سند خانه امید که یک مرکز فرهنگی اجتماعی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری است، اهدافی همچون تلاش برای ارتقای کیفی نشاط و امید در زندگی بازنشستگان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، ایجاد تعامل، تفاهم و همبستگی میان بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها، ارتباط مستمر با بازنشستگان و جلب مشارکت فعالانه آنان به منظور حضور در برنامه‌های گوناگون و برقراری ارتباط با دستگاه‌های اجرایی برای آشنایی با مسائل دوران بازنشستگی و جلب مشارکت آنان دنبال می‌شود.
 
انتشاری افزود: همچنین کوشش برای افزایش سطح آگاهی افکار عمومی درباره موضوعات دوران بازنشستگی و سالمندی، برگزاری دوره‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای بازنشستگان و دیدار و برقراری ارتباط مستمر با بازنشستگان به منظور تبادل تجربه‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از دیگر اهداف تشکیل خانه‌های امید بازنشستگان است.
 
بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ساخت خانه‌های امید طرح و ایده ای حساب شده و بلند مدت است که امید به زندگی را در بازنشستگان بالا می برد، گفت: در بازدیدهای میدانی از خانه های امید در استان ها شاهد تحول روحی و روانی در میان بازنشستگان مراجعه کننده به خانه های امید بودیم که از افسردگی فاصله گرفته و به زندگی امیدوار شده بودند. بنابراین، سنگ بنای ایجاد خانه های امید که در کشور گذاشته شده است، باید در سراسر کشور توسعه پیدا کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار