مدیرکل بهزیستی استان تهران از استقرار بیش از یک هزار صندوق جمع‌آوری دارای هولوگرام زکات فطریه و کفاره در استان تهران خبر داد و گفت: از مردم عزیز می‌خواهیم زکات فطره خود را در صندوقهای مشخص شده که دارای هولوگرام هستند، واریز کنند.
کد خبر: ۴۴۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 24 June 2017
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اصغر باقری از استقرار بیش از یک هزار صندوق جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره در سطح استان تهران در روز عید سعید فطر خبر داد و اظهار کرد: بنا به هماهنگیهای بعمل آمده و برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو، امسال بر روی صندوقهای جمع‌آوری زکات فطریه هولوگرام شورای زکات استان تهران نصب شده است.
 
وی با اشاره به استقرار این صندوقها در مصلی‌های برگزاری نماز عید سعید فطر و مراکز پرتردد شهرها در سطح استان تهران گفت: با توجه به استفتائات صورت گرفته از مراجع معظم تقلید، هموطنان گرامی می‌توانند زکات فطریه خود را برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی از طریق روش‌هایی که اعلام می‌شود به این سازمان واریز کنند.
 
باقری با بیان اینکه در عید سعید فطر امسال صرفاً مؤسسات خیریه‌ای امکان اخذ مجوز جمع‌آوری زکات فطریه دارند که بیلان مالی سال گذشته خود را به طور شفاف به بهزیستی ارائه کرده باشند، تصریح کرد: مؤسسات خیریه پس از دریافت مجوز جلب و جذب، هولوگرامهایی را که توسط دبیرخانه شورای زکات طراحی شده است را دریافت و بر روی صندوقهای جمع‌آوری زکات فطره خود نصب کنند.
 
مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه میزان فطریه از نظر مراجع معظم تقلید براساس قوت غالب افراد است، خاطر‌نشان کرد: روزه‌داران می‌توانند در سطح استان تهران علاوه بر صندوق‌های مستقر شده، از طریق شماره کارت 6037991899740397 به نام بهزیستی استان تهران همچنین کد دستوری #3*6*1*724* از طریق تلفن همراه، وجوه مربوط به زکات فطره و کفاره خود را واریز کنند.
 
باقری افزود: هموطنان عزیز برای سهولت در واریز وجوه فطریه و کفاره خود می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی پرداخت وجوهات شرعی بانک صادرات ایران به نشانی nik.bsi.ir در سریع‌ترین زمان ممکن مبالغ خود را واریز کنند.
 
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: مؤسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی به هیچ عنوان حق جلب و جذب مشارکتهای مردمی نظیر نقدی و غیرنقدی به صورت چاپ قبض، مراجعه به درب منازل، تماس تلفنی و توزیع صندوق را بدون اخذ مجوز جلب و جذب از کمیسیون ماده 26 بهزیستی استان تهران را ندارند.
 
وی با اشاره به تدارک گشتهای ویژه از سوی بهزیستی به منظور نظارت بر حسن اجرای فرآیند جمع‌آوری زکات فطره یادآور شد: از مردم عزیز می‌خواهیم زکات فطره خود را در صندوقهای مشخص شده که دارای هولوگرام هستند همچنین با استفاده از روشهای غیر حضوری اعلام شده واریز کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق سامانه پیامکی دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به شماره 30008530 اطلاع دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار