منتخب اول پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد جذب مشارکت عمومی را مهمترین عامل توسعه شهری در حوزه‌های مختلف دانست و بیان کرد: شهرداری و شورای شهر باید قبل از انجام هر کاری با مردم مشورت و آنها را با برنامه‌های خود همسو کند.
کد خبر: ۴۴۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 25 June 2017
غلامعلی سفید در مورد آسیب‌های شهر یزد،‌اظهار کرد:‌ مشکلات شهری و آسیب‌ها در حال حاضر فراوان است و زندگی شهری ما با مشکلات متعددی روبرو است که برخی از این مشکلات در منظر و دید عمومی و برخی هم خارج از دید عمومی است و شاید برخی هم اصلا در جریان آن مشکلات نباشند.
 
وی ایمن‌سازی شهرها در برابر حوادث مختلف نظیر سیل، ‌زلزله و آتش‌سوزی را از جمله مشکلات موجود شهری دانست و بیان کرد: باید برای رفع آنها برنامه‌‎ منسجم و مستمر تدوین شود.
 
سفید اجرای عملیات سیل بند در شهر یزد را از جمله اقدامات ضروری در راستای مدیریت شهری عنوان کرد و ادامه داد: ساختمان‌های شهر باید در برابر زلزله ایمن‌سازی و ایستگاه‌های آتش‌نشانی باید متناسب با ظرفیت شهری استاندارد و مجهز شوند.
 
وی با بیان این‌ که رسیدگی به اموری که حتی در دید مردم قرار ندارند از جمله مهمترین رسالت‌های شورای اسلامی شهر است،تصریح کرد: سلامت جسمی،‌ روحی، اجتماعی و معنوی از دیگر مواردی است که شهرداری و شورای شهر باید بیش از پیش به آن توجه کنند.
 
این منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد رسیدگی به فضاهای ورزشی،‌ محیط زیست و فضای سبز را از جمله اولویت‌های اجرایی در راستای تقویت و تأمین سلامت جسمی دانست و گفت:‌ تدوین برنامه‌های متنوع به منظور ایجاد زمینه‌های افزایش میزان امید به زندگی و همچنین شاد زیستن عمومی، ‌از دیگر رسالت‌های شورای اسلامی شهر است.
 
سفید در بخش دیگری از سخنان خود در عدم توزیع عادلانه خدمات شهری و مسئله حاشیه‌نشینی را از دیگر مهمترین مشکلات و آسیب‌های موجود شهری در یزد عنوان کرد و افزود: قرار است منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد قبل از آغاز رسمی فعالیت خود، در یکی از مناطق حاشیه نشین شهر حاضر و از آن بازدید کنند.
 
وی با اشاره به وجود مسائل و مشکلات مختلف در مناطق حاشیه نشینی، تصریح کرد: برخی از مشکلات موجود به دلیل عدم رعایت قانون از سوی شهروندان و برخی هم به دلیل عدم رعایت ضوابط و استانداردهای شهرسازی و عدم خدمات زیربنایی در این مناطق است.
 
غلامعلی سفید حاشیه شهرها را ظرفی برای شکل‌گیری آسیب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: بحث خانواده و آسیب‌های موجود در این حوزه از دیگر مواردی است که باید در دستور کار جدی شورای شهر و شهرداری قرار گیرد.
 
وی با اشاره به این که عدم تربیت فرزندان صحیح،‌ تحکیم خانواده، تشکیل خانواده و مسئله طلاق از دیگر آسیب‌های شهری است، اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم سابقه روشن یزد در توسعه فرهنگی در چند سال اخیر رشد قابل توجه‌ای در حوزه عدم تحکیم خانواده و طلاق داشته‌ایم.
 
این منتخب شورای شهر یزد بحث اعتیاد را از دیگر زنگ‌های خطر شهری در یزد عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای مهاجرین از یزد و مهاجرین به یزد نقش مهمی در توسعه مدیریت شهری ایفا می‌کند.
 
وی عدم برنامه برای مدیریت شهری در حوزه مهاجرین ایرانی و غیرایرانی را یکی دیگر از آسیب‌های مدیریت شهری دانست و تأکید کرد:‌ پذیرش مهاجرین در شهر یزد باید متناسب با ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی و اشتغال استان و شهر انجام شود.
 
سفید در ادامه برنامه‌ریزی برای ظرفیت‌های علمی و اجرایی بومی در شهر یزد را ضروری دانست و بیان کرد: عدم آشنایی مردم با حقوق شهروندی و فرهنگ شهرنشینی یکی دیگر از عوامل آسیب‌های شهری محسوب می‌شود.
 
وی گفت: فساد گسترده اداری، آشفتگی‌های بصری شهری و عدم فعالیت‌های علمی و مشاوره قوی دانشگاهی در طرح‌های شهری را از دیگر آسیب‌های شهری در یزد است که شورای شهر باید با همکاری جامعه دانشگاهی نسبت به طراحی و انجام مطالعات یک سری از طرح‌های لازم که مردم هم نسبت به اهمیت اجرای آنها توجیه شدند اقدام کند تا در صورت تحقق اعتبار لازم نسبت به اجرای آن اقدام شود.
 
منتخب اول پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: شهرداری‌ها باید قبل از اجرای طرح‌های مختلف مردم را در جریان گذاشته و با جذب مشارکت فکری و اجرایی مردم جامعه را توجیه و آنها را با تصمیمات خود همسو کند.
 
غلامعلی سفید برنامه‌ریزی برای افزایش شادی و نشاط عمومی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در مدیریت شهری دانست و افزود: پاک کردن ذهن مردم نسبت به روند نامناسب اجرایی شهرداری، ایجاد شهر هوشمند، کاهش نیروی انسانی،‌ واگذاری مسئولیت‌ها به افراد کاردان، چابک‌سازی،‌ تسریع در روند پاسخگویی به ارباب الرجوع و افزایش مشورت پذیری شهرداری و شورای شهر، ‌از جمله سیاست‌های اجرای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد است که بعد طرح موضوع و کسب اکثریت آراء اجرایی می‌شوند.
 
وی گفت: وظیفه مردم نسبت به توسعه شهری، بعد از رأی دادن تمام نشده و باید توسعه شهری در ابعاد مختلف را از نمایندگان خود مطالبه کنند و در عین حال هم شهرداری و شورای شهر باید برای انجام هر کاری بر مردم تکیه کنند.
 
سفید جذب مشارکت عمومی در راستای توسعه شهری را مهمترین هدف اعضای جدید شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد و ادامه داد: ساماندهی طرح‌های نیمه تمام نظیر میدان میوه و تره‌بار، تغییر کاربری کشتارگاه قدیمی یزد،‌ فعال‌سازی بیش از پیش کشتارگاه جدید و اجرای طرح کمپوست‌،‌از دیگر سیاست‌های اجرایی شورای جدید شهر یزد است که در صورت تفاهم نظر همه اعضای شورای شهر اجرایی می‌شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شهری برای توسعه بیش از پیش اقتصادی، تأکید کرد: بافت تاریخی علاوه بر موزه باید به محل اسکان برای زوج‌های جوان و یزدی تبدیل شود.
 
این منتخب شورای شهر توجه به جهانگردی و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را رویکرد این دوره شورای شهر یزد دانست و گفت:‌ شهرداری و شورای شهر باید تا جایی که قانون به آنها اجازه داده و در توان شهرداری است در بحث محیط زیست و انتقال آب به استان و شهر یزد نقش آفرینی کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار