رئیس پلیس فتا استان به شهرواندان هشدار داد مراقب ترفندهای کلاهبرداران باشند و برای پرداخت فطریه به سایت های معتبر مراجعه کنند.
کد خبر: ۴۴۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 26 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "علی کریمی" ، اظهار کرد: با نزدیک شدن به عید سعید فطر، در شبکه‌ های اجتماعی شاهد انتشار فراخوان ‌هایی تحت عناوینی از قبیل جمع ‌آوری‌ کمک به نیازمندان یا آزادی سازی زندانیان نیازمند، پرداخت فطریه، کفاره و غیره هستیم، حتی این احتمال وجود دارد که سایت‌هایی در این خصوص نیز راه اندازی شود.

وی افزود: هموطنانی که قصد دارند فطریه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن ‌بانک پرداخت کنند، می‌توانند فطریه خود را  از طریق شرکت ‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌ های جمعی (رادیو، تلویزیون و ...)  اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌ کنند، پرداخت نمایند و از واریز فطریه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند. 

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین شهروندانی که تمایل دارند از طریق تلفن‌ بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت فطریه خود نمایند، نیز دقت داشته باشند تا در دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl و داشتن HTTPS در ابتدای آدرس سایت را نادیده نگیرند.

سرهنگ کریمی در پایان  توصیه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار