آموزش‌وپرورش در چهارمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرای هشت هزار و ۲۱۲ نفر جذب می‌کند و براین اساس شرایطی به لحاظ جسمانی و روانی برای جذب معلم در آموزش‌وپرورش وجود دارد.
کد خبر: ۴۴۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ 27 June 2017
وزارت آموزش‌وپرورش در چهارمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور نسبت به جذب 8 هزار و 212 نفر اقدام می‌کند.

ضوابط پذیرش نیروی انسانی در وزارت آموزش‌وپرورش به شرح ذیل است:

پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید دوره یک ساله مهارت آموزی را طی کنند که این دوره شامل مجموعه‌ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی( نظری و مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

تعیین محل خدمت هر یک از پذیرفته شدگان در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود براین اساس بعد از گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی، اداره کل آموزش و پرورش استان صرفا براساس نیاز مناطق آموزشی (بوم خدمت) که در سطح دامنه پذیرش و بوم خدمت قرار دارند اقدام به تعیین محل خدمت خواهد کرد.

* شرایط پذیرش در 4 کلانشهر

محل دقیق منطقه خدمت به تشخیص آموزش و پرورش در پیمان نامه، تعیین خواهد شد. افرادی که در دامنه پذیرش کلان‌شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز در آزمون شرکت می‌کنند در صورت پذیرش نهایی استخدام آنها در سایر شهرهای ذکرشده در دامنه پذیرش است و برای کلانشهرهای مذکور استخدام صورت نمی‌گیرد.

داشتن سلامت جسمانی، روانی و توانایی حسن انجام وظایف محوله برای حرفه معلمی در رشته‌ای که استخدام می‌شوند در مرحله مصاحبه استخدامی و انجام معاینات پزشکی با هدف ارزیابی صلاحیت، توانایی جسمانی، روحی و روانی برای احراز شغل معلمی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

* قد و وزن

با توجه به مقتضیات هر استان و متناسب با وظایف شغل معلمی به تشخیص اداره کل آموزش و پرورش استان، طبق ضوابط و مقررات که در مرحله مصاحبه استخدامی و انجام معاینات پزشکی است، مورد سنجش قرار می‌گیرد.

* بیماریهای چشم

نداشتن دید کمتر از 10/10 در یک چشم، پس از اصلاح با عینک و نداشتن دید کمتر از 10/16+10 پس از اصلاح با عینک.

هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هردو چشم.

دوبینی غیرقابل درمان و نیستاگموس شدید هردو چشم، ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه، کوررنگی(برای رشته های آموزش ابتدایی و رشته‌های هنر و رشته‌هایی که شناخت رنگ و طیف نوری در آنها ضروری بوده ممنوع است و در بقیه رشته‌ها بلامانع است.) و نابینایی در یک چشم.

* سایر موارد

بیماریهای پوست و مو، بیماری‌های سروصورت، بیماری‌های ریه و قفسه سینه، بیماری‌های قلب و عروق، بیماری‌های سیستم ادراری و کلیه و تناسلی، بیماری‌های مغز و اعصاب، بیماری‌های اعصاب و روان، بیماری‌های اندام‌ها، استخوان‌ها و مفاصل، بیماری‌های غدد، هورمون‌ها و متابولیک، بیماری‌های خون، غدد لنفاوی و بدخیمی‌های‌ آنها، بیماری‌های دستگاه گوارش و جراحی عمومی، بیماری‌های خودایمنی و روماتولوژی، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های زنان و تمام ناهنجاری‌های ژنتیکی و مادرزادی که منجر به اختلال عملکرد عادی فرد می‌شود.

* قدرت شنوایی

کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از 40 دسیبل باشد و داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله 6 متری به خوبی بشنود.

متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموزی(استادکاری) باید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده یا در صورت دارا بودن فوق دیپلم ناپیوسته مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.

برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس شرایط احراض شغل در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان.

گذراندان دوره یک ساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع براساس ضوابط مربوط.

تغییر منطقه محل خدمت بعد از قبولی و قبل از استخدام و اشتغال به کار تحت هر شرایطی(تأهل، تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از همسر، همسرکارمند ارگان یا نهاد خاص و استفاده سهمیه خاص) ممنوع بوده و بعد از اشتغال به کار تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان است.

پذیرفته شدگان آزمون نهایی آزمون استخدام مکلفند تعهد کتبی مبنی بر 10 سال خدمت در محل جغرافیایی مورد تقاضا به آموزش و پرورش بسپارند. (استخدام و اشتغال آنها منوط به سپردن تعهد محضری است).

* امتیازات و سهمیه های قانونی

بومی بودن: 100 درصد سهمیه‌های استخدامی در استانهای ایلام، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، شهرستان جیرفت و کهنوج در کرمان به نیروهای بومی محل تقاضا اختصاص می‌یابد.

در سایر استانها و مناطق امتیاز داوطلبان بومی/بخش/شهر/شهرستان(صرفاً براساس دامنه پذیرش) با اعمال ضریب (1.4) و برای افراد بومی استان با ضریب (1.2) و افراد غیربومی استان با ضریب(1) در آزمون کتبی محاسبه می‌شوند.

* شرایط و ضوابط دوره یک ساله مهارت آموزی

پذیرفته شدگان استخدام پیمانی آموزش و پرورش ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هستند.

تمام پذیرفته شدگان ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در این دوره است.

مدت دوره یک ساله مهارت آموزی جزو سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش است.

بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هر یک از افراد در طول برگزاری دوره یک ساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون مصاحبه استخدامی و برگزاری دوره اقدام کند.

در صورت موفقیت در دوره یک ساله مهارت آموزی، احکام کارگزینی با رعایت سایر ضوابط از جمله تأیید گزینش از تاریخ اول مهر 97 به بعد صادر خواهد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار