عضو شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت بارفروشان در سطح شهر و به ویژه در مناطق جنوبی تهران گفت: متاسفانه عزمی از سوی مدیریت شهری برای جمع آوری بارفروشان و بساط گران در شهر وجود ندارد.
کد خبر: ۴۴۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 28 June 2017
محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، با انتقاد از وضعیت برخی از معابر و خیابان های سطح شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که تعداد بارفروشان و بساط گران در سطح شهر زیاد شده است.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، شهری موظف به جمع آوری دستفروشان و بارفروشان است و این در حالی است که هیچ اتفاقی در خصوص افرادی که سد معبر می کنند، نمی شود.

حقانی ادامه داد: در دهه ۷۰ و با وجود اینکه تعداد نیروهای شهرداری در نواحی بسیار کمتر از شرایط فعلی بود اما به مراتب وضعیت معابر و خیابان ها بهتر بود و امیدواریم شهرداری تهران نیز برنامه ای را جهت ساماندهی بارفروشان و دستفروشان داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران اقدام به راه اندازی چند شرکت از جمله شرکت های شهربان، حریم بان و ... کرده است و بالغ بر ۲ هزار نیرو و خودرو در این مجموعه ها به کارگیری شده است اما اتفاق مثبتی در خصوص جمع آوری و یا ساماندهی بارفروشان صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: عزمی جهت جمع آوری و ساماندهی بارفروشان در سطح شهر تهران و به ویژه در مناطق جنوبی از جمله میدان شوش و خیابان های اطراف آن وجود ندارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد که شهرداری تهران برنامه ای ویژه جهت جمع آوری بارفروشان انجام دهد.

حقانی در پایان گفت: به زودی در صحن شورا تذکرات لازم در خصوص فعالیت بارفروشان و مشکلات آنها و همچنین برنامه های پشت پرده آنها در صحن شورا ارائه خواهم کرد.
منبع: مهر
برچسب ها: شورای شهر تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار