رییس انجمن صنفی شرکت های امداد خودرو کشور گفت: ۳ هزار امدادگر خودرو، به دلیل بی تدبیری ها در آستانه بیکاری قرار دارند.
کد خبر: ۴۴۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 28 June 2017
سید مهدی حسینی نیری، با انتقاد از ورود کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران به عرصه امداد خودرو را که رقابتی نابرابر و مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی را با شرکت های خصوصی فعال در این زمینه آغاز کرده است  اظهار داشت: طبق اساس نامه کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی باید فعالیتی غیر انتفاعی انجام دهد، این موسسه زیر نظر سازمان میراث فرهنگی است اما در بخش امداد خودرو ورود کرده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در بحث امداد خودرو حکومت جزیره ای ایجاد کرده و محورهای مختلف را قرق می کنند، اصولا یک موسسه دولتی با امکانات و توان دولتی در یک امر کاملا خصوصی ورود کرده است، با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، باید دولت در جهت واگذاری خدمات به بخش خصوصی اقدام کند، حال آن که ورود کانون جهانگردی که وابسته به سازمان میراث فرهنگی است، خلاف قانون است.

رییس انجمن صنفی شرکت های امداد خودروئی کشور، با بیان این که این موسسه دولتی، بدون مجوز و به راحتی در بخش خصوصی فعالیت می کند، افزود: این امر بسیاری ازفعالان بخش خصوصی را تا مرز ورشکستگی پیش برده است.

وی اضافه کرد: وظیفه ذاتی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی، همان گونه که از نامش پیدا است، جذب توریست و برگزاری «رالی» و مسابقات اتومبیل رانی است که با سوء استفاده از بخش گردش گری و به بهانه نمایندگی فدراسیون جهانی اتومبیل رانی، پا در کفش بخش خصوصی کرده است، بخش خصوصی در این امر سرمایه گذاری می کند اما یک بخش دولتی به راحتی به بحث امداد خودرو ورود کرده و ادامه اشتغال بسیاری از فعالین این صنف را به خطر انداخته است.

رییس انجمن صنفی شرکت های امداد خودروئی کشور گفت: در بسیاری از استان ها، شرکت های امداد خودرو مجبور به اخراج نیروهایی که بیمه شده و شاغل هستند، است، چرا که این شرکت با رانتی که ایجاد کرده، در عمل توان رقابت از بخش خصوصی را گرفته است.

وی گفت: ما توان مقابله با دولت را نداریم و اگر هرچه زودتر به فعالیت این شرکت در بدنه دولت رسیدگی نشود، بیش از ۳ هزار امدادگر در سراسر کشور از کار بیکار خواهند شد.

حسینی نیری گفت: رئیس هیات مدیره این موسسه از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی تعیین می شود و اخذ مجوزهای بدون قید و شرط و حتی اعمال نفوذ در دستورالعمل های وزارت راه و وزارت کشور را داشته که به صراحت در یک نگاه به این اعمال خلاف قانون می توان پی برد.

وی افزود: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، خلاف قانون اساسی شرکتی امداد خودروئی راه اندازی کرده است.
منبع: مهر
برچسب ها: امدادگران ، بیکاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار