توئیت پشت توئیت و مصاحبه پشت مصاحبه... هر صاحب نظری خبری دارد و گمانه زنی هایی بسیار که تنها بازار شلوغ و پرهرج و مرجی را ساختند، که هر لحظه از گوشه ای حرفی جدید به گوش می رسد. اما در میان تمام نام های مطرح شده از بین بانوان و رجال سیاسی، شاید معصومه ابتکار و محسن مهرعلیزاده از شانس بیشتری برای مدیریت خیابان بهشت برخوردارند.
کد خبر: ۴۵۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 02 July 2017
تهران است و شلوغی های بی حد و اندازه، اما این روزها خیابان ها که هیچ ترافیک های سرسام آور اینترنت و تلفن هم بیداد می کند. گویا شهردار تهران که تا امروز نتوانسته معضل ترافیک شهری را حل کند، حالا خود و جایگاهش هم تبدیل به یکی از مهم ترین دلایل ترافیک های خبری شدند.
 
توئیت پشت توئیت و مصاحبه پشت مصاحبه... هر صاحب نظری خبری دارد و گمانه زنی هایی بسیار که تنها بازار شلوغ و پرهرج و مرجی را ساختند، که هر لحظه از گوشه ای حرفی جدید به گوش می رسد.
 
موضوع جانشین صندلی بهشت نه این روزها که حتی قبل از نام نویسی های شورا و لیست بندی های احزاب مطرح بود، چراکه منتقدان قالیباف بعد از 12 سال یکه تازی های وی به دنبال جایگزینی فردی هستند که از یک طرف هم عقیده با آنها باشد و از طرف دیگر هم بتواند کم و کاست های وی را جبران کند.
 
با مشخص شدن اعضای شورای شهر پایتخت برای دوره پنجم، این روزها بحث انتخاب شهردار بعدی توسط اعضای شورای شهرآینده به دغدغه‌ای بدل شده، به گونه ای که مردم و صاحبنظران به تغییر و انتخاب کلیددار بعدی پایتخت حساس شده‌اند.
 
از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ تن تاکنون به عنوان شهردار یا سرپرست برای مدت چند ماه تا چند سال بر کرسی شهرداری تهران تکیه زده‌اند، که عبارتند از محمد توسلی،  سید رضا زواره‌ای، کمال‌الدین نیک ‌روش،  غلامحسین دلجو، محمدکاظم سیفیان، حسین بنکدار، محمد نبی حبیبی، سید مرتضی طباطبائی، غلامحسین کرباسچی، مرتضی الویری، محمدحسن ملک ‌مدنی، محمدحسین مقیمی، محمود احمدی‌نژاد، علی سعیدلو و  محمدباقر قالیباف.
 
شهریور ماه، ۱۲ سال مدیریت قالیباف بر شهرداری تهران که طولانی‌ترین دوره مدیریت در مقایسه با شهرداران قبلی بود، به پایان می‌رسد و شانزدهمین شهردار پایتخت انتخاب می شود.
 
انتخابی که برای شورای پنجمی ها همچون آزمونی سخت است که باید سربلند از آن بیرون بیایند، تا هم پشتوانه رأی مردم را حفظ  و هم خاطرات شورای اول را پاک کنند.
 
نام های مختلفی تاکنون از میان رجال برای شهرداری تهران مطرح شده اما خبر های شورا حاکی از آن است که بانوان منتخب شورای پنجم بدشان هم نمی آید که یک خانم را برای تصدی کرسی شهردار انتخاب کنند.
 
بانویی که کارنامه ی کاری و سوابق مدیریتی اش شاید مهم ترین موضوع برای انتخاب شدن وی به عنوان جانشین صندلی بهشت باشد.
 
در میان تمام زنام اصلاح طلب که در دوره های هفتم، هشتم و یازدهم ریاست جمهوری اصلاح طلبان پا به عرصه مدیریت های کلان گذاشته و تا معاونت ریاست جمهوری پیش رفتند، چند نام آشنا برای شهرداری تهران به گوش برسد.
 
زنان اصلاح طلب شورای پنجم از میان انتخاب های محدود خود شاید بتوانند، زهرا شجاعی رئیس مجمع زنان اصلاح طلب و رئیس مرکز زنان دولت اصلاحات، فاطمه راکعی نماینده سابق مجلس یا آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد و همچنین شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده را به عنوان گزینه های خودبررسی کنند.
 
گزینه دیگر و شاید اصلی زنان شورای پنجم، احتمالا عضو شورای سوم شهر تهران و معاون فعلی رئیس جمهور خواهد بود، معصومه ابتکار تنها نامی است که بانوان منتخب شورای پنجم می توانند به عنوان گزینه مطلوب خود به شورا معرفی کنند. چرا که ابتکار هم سابقه حضور در شورای شهر را دارد و هم سالها معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  است، هرچند ناهید خداکرمی، عضو شورای پنجم می گوید: "هنوز هم هیچ استقبال جدی و پیشنهادی از طرف بانوان اصلاح طلب ارائه نشده است."
 
هرچند با توجه به سوابق این بانوان در صورت نهایی شدن کاندیداتوری، شانس معصومه ابتکار بیشتر از دیگر نامزدهاست.
 
اما در میان رجال اصلاح طلب، شرایط کمی متفاوت است، هم گزینه ها زیادند و هم خبرها و پچ پچ ها بسیار...
 
حالا که دیگر در شورا ماندن اعضا قطعی شده، و تیم 21 نفره هیچ تغییری نخواهد کرد، شاید گمانه زنی های برخی رسانه ها در زمان لیست بندی اصلاح طلبان رنگ و بوی واقعیت بگیرد.
 
زمانی که محسن مهر علیزاده که به عنوان یکی از گزینه های سرلیستی معرفی می شد، در لیست قرار نگرفت و بعد هم از انتخابات انصراف داد، برخی رسانه ها خبری از منبع آگاهی منتشر کردند مبنی بر اینکه مهرعلیزاده شهردار تهران خواهد شد و محسن هاشمی ریاست شورای شهر را بر عهده می گیرد.
 
مهرعلیزاده که اکنون یکی از اعضای غیر موظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش است و پیش‌تر نیز رئیس سازمان تربیت بدنی بوده، این روزها شاید بی سر و صداترین گزینه برای تصدی خیابان بهشت باشد.
 
در میان رجال سیاسی نام هایی همچون محمدعلی نجفی، حسین مرعشی، حبیب الله بیطرف و عباس آخوندی بیشتر از هریک به گوش می رسد، اما با زهم برخی صاحب نظران و کارشناسان بر گمانه زنی اولیه مبنی بر شهردار شدن محسن مهرعلیزاده تأکید دارند، و منتظر اعلام رسمی گزینه های اعضای شورا هستند.
 
حالا باید دید که کدام یک از این گزینه ها در بین اعضای شورای شهر چهارم از شانس بیشتری برخوردار خواهند شد؟؟؟
 
ما تنها امیدواریم انتخاب شهردار تهران در شورای شهر پنجم با موفقیت انجام شود، تا این خیابان بهشت به جهنم پشیمانی مردم از رأی هایشان بدل نشود!!!!
برچسب ها: شهرداری تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار