شنیده‌ها حاکی از آن است که برای تامین منابع مالی این بدهی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و سازمان برنامه و بودجه با یکدیگر درگیرند و هیچ یک از این ارگان‌ها زیر باز تامین 25 هزار دلار از طلب بازیکن ساق پاس نمی‌روند.
کد خبر: ۴۵۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 05 July 2017
درحالی که استاندار همدان برای تسویه حساب با کوتو دستور اکید داده، اداره کل ورزش و جوانان و سازمان برنامه ودجه در روزهای پایانی دولت یازدهم این دستور را نادیده گرفته‌اند تا سقوطی دیگر باشگاه پاس را تهدید کند.

به گزارش تسنیم، بار دیگر سرنوشت قهرمان اسبق فوتبال آسیا به چند هزار دلار ناقابل گره خورده و بازهم سقوط به دسته پایین‌تر باشگاه پاس همدان را تهدید می‌کند.

پس از آنکه در فصل گذشته رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور تیم پاس همدان به دلیل شکایت کریدنس کوتو بازیکن اسبق این تیم به فیفا و حکم این نهاد بین المللی فوتبال مبنی بر کسر 6امتیاز از این تیم از صعود به لیگ دسته یک بازماند، انتظار می‌رفت رئیس و اعضای هیئت مدیره باشگاه پاس به گونه‌ای در فصل جدید رقابت‌ها برنامه ریزی کنند که چنین مشکلاتی گریبان این تیم باسابقه را نگیرد، اما از قرار معلوم در پرداخت قسط دوم این بازیکن تاخیر ایجاد شده و سقوطی دیگر در انتظار تیم پاس همدان است؛ آن هم در حالی که تمرینات این تیم زیر نظر عباس سرخاب برای حضور موفق در فصل جاری با جدیت دنبال می‌شود.

سقوط 25 هزار دلاری برای پاس

در خرداد ماه امسال بود که با وجود مشکلات مالی حاکم بر باشگاه پاس 15 هزار دلار از بدهی کوتو پرداخت شد و حالا برای تسویه قسط دوم این بدهی باید تا 20 تیر ماه 5 هزار دلار دیگر به اضافه 15 هزار دلار حق الوکاله وکیل این بازیکن به حساب وی ریخته شود و در صورت واریز نشدن این مبلغ تا تاریخ مشخص حکم سقوط پاس به لیگ دسته 3 فوتبال باشگاه‌های کشور به جریان خواهد افتاد.

استاندار همدان و رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس پس از سقوط این باشگاه به لیگ دسته 2 دستور اکید داد که با پرداخت بدهی این بازیکن از تکرار سقوطی دوباره برای این باشگاه ممانعت شود و این در حالی است که این دستور اگر در میانه‌های فصل گذشته صادر می‌شدامسال تیم فوتبال پاس برای حضور در لیگ دسته اول بسته می‌شد.

نادیده گرفتن دستور استاندار

با همه این اوصاف و با وجود آنکه تنها یک هفته به موعد تسویه قسط دوم این بازیکن زمان باقی است مشخص نیست این 25 هزار دلار از کدام منبع و از سوی چه ارگانی باید تامین شود و علی رغم دستور استاندار ارگانهای ذیربط برای تامین آن در حال پاسکاری به یکدیگر هستند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که برای تامین منابع مالی این بدهی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و سازمان برنامه و بودجه با یکدیگر درگیرند و هیچ یک از این ارگان‌ها زیر باز تامین 25 هزار دلار از طلب بازیکن ساق پاس نمی‌روند.

سازمان برنامه و بودجه معتقد است پول کافی را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار داده و لازم نیست بودجه‌ای مجزا در اختیار این اداره کل قرار دهد، اما از سوی دیگر اداره کل ورزش و جوانان مدعی است بودجه‌ای که در اختیارش قرار گرفته مختص هیئت‌های ورزشی بوده و در شرایطی که ورزش استان به شدت با مشکلات مالی مواجه است نمی‌تواند بودجه ورزش استان را صرف طلب بازیکن پاس کند.

حال در این کش مکش از یک طرف دستور استاندار همدان به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان نادیده گرفته شده و روی هواست و ازطرفی دیگر باشگاه پاس همدان، مربیان و بازیکنان این تیم و همچنین طرفداران این باشگاه با سابقه در اضطراب و بلاتکلیفی به سر می‌برند.

پایان کار دولت یازدهم و بلاتکلیفی پاس

بی‌تردید وضعیت این روزهای باشگاه پاس محصول ساختار اشتباه هیئت مدیره این تیم پس از انتقال به همدان است.

بارها کارشناسان حوزه فوتبال و اصحاب رسانه در مورد ساختار اشتباه هیئت مدیره پاس تذکر داده‌اند ومعتقدند چنین هیئت مدیره سیاسی و دولتی نمی‌تواند برای یک تیم فوتبال که ماهیتی حرفه‌ای دارد موثر واقع شود.

خواسته یا ناخواسته پس از وقوع چنین اتفاقاتی در باشگاه فوتبال پاس همدان با هیئت مدیره‌ای متشکل از اعضای سیاسی و دولتی استان این سوالات به ذهن جامعه فوتبال همدان و علاقمندان این تیم متبادر می‌شود که آیا عدم تمکین سازمان برنامه و بودجه و ادره کل ورزش و جوانان از دستور بالاترین مقام اجرایی استان ارتباطی به پایان کار دولت یازدهم و پایان کار دوره چهار ساله استاندار همدان ندارد؟

 آیا این بلاتکلیفی به خاطر استقرار دولت جدید نیست؟ آیا گره خوردن سرنوشت یک تیم فوتبال با تغییرات حکومتی و دولتی شایسته است؟ آیا اگر باشگاه پاس با هیئت مدیره‌ای متشکل از اعضای ورزشی و اقتصادی اداره می‌شد چنین مشکلاتی گریبان این تیم را می‌گرفت؟


آنچه مسلم است در صورت عدم تسویه قسط دوم کریدنس کوتو تا بیستم تیرماه حکم سقوط پاس به لیگ دسته 3 اجرایی می‌شود و قهرمان آسیا شاهد دومین سقوط مرگبار خود در 4 سال اخیر خواهد بود؛ اتفاقی که بی‌شک با واکنش شدید اصحاب رسانه، جامعه فوتبال استان و طرفداران پاس همراه خواهد شد و عاملان آن را هیچگاه نخواهند بخشید.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار