تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از برگزاری نخستین مانور مشترک منطقه ای اطفای حریق در 20 تیرماه سال جاری در شهرکرد خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 08 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی افزود: این مانور با همکاری محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت بحران استانداری و مشارکت جوامع محلی و سازمان‎های مردم‌ ‎نهاد استان با عنوان مانور منطقه ای جنوب غرب کشور در اراضی مرتعی فرخشهر برگزار می شود.
وی گفت: در این مانور کارشناسان و مسئولان دستگاه های اجرایی استانهای چهارمحال وبختیاری، خوزستان، اصفهان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه و ایلام شرکت می کنند.
احمدی، تغییر اقلیم، خشکسالی های چند سال اخیر، پوشش گیاهی خاص در مناطق طبیعی استان، خطاهای انسانی را به عنوان مهمترین عوامل موثر در بروز آتش‌سوزی در مناطق طبیعی و عرصه های ملی و مناطق حفاظت شده استان عنوان کرد و گفت: مقابله با آتش‌ سوزی نیازمند هماهنگی بین بخشی و بسیج عمومی و همگانی است.
وی با اشاره به کاهش محسوس آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان افزود: آگاه سازی جوامع محلی و همچنین افزایش ضریب گشت و بازرسی از مناطق حفاظت شده، افزایش تجهیزات و امکانات مقابله با آتش سوزی از مهمترین دلایل کاهش آتش سوزی در این مناطق بوده است.
چهارمحال و بختیاری یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت 155هزار و 844 هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار و 724 هکتار دارد.
مدیریت 12.5 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با حفاظت محیط زیست این استان است.
همچنین حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار