نتایج یک آزمایش نشان می‌دهد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون بیشتر احتمال دارد دچار سرطان پوست (ملانوما) شوند.
کد خبر: ۴۵۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 09 July 2017
متخصصان علوم پزشکی در آمریکا با بیان اینکه بین بیماری پارکینسون و سرطان پوست ارتباط وجود دارد اظهار داشتند: مبتلایان به پارکینسون چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند و برعکس، افراد مبتلا به ملانوما چهار برابر بیشتر با خطر ابتلا به پارکینسون مواجه‌اند.

اگرچه پزشکان در مورد ارتباط بین این بیماری‌ها اطلاعاتی بدست آورده بودند اما هنوز مشخص نیست چرا ابتلا به یکی از این بیماری‌ها خطر دچار شدن به دیگری را افزایش می‌دهد.

متخصصان در مرکز درمانی "مایو کلینیک" آمریکا اظهار داشتند: باید آزمایش‌ها و تحقیقاتی که در آینده انجام می‌شوند بر تشخیص ژن‌های مشترک، واکنش‌های ایمنی و قرار گرفتن در معرض فاکتورهای زیست محیطی که این دو بیماری را با هم مرتبط می‌کنند متمرکز شوند.

متخصصان همچنین معتقدند در صورتی که بتوان به علت ارتباط بین بیماری پارکینسون و سرطان پوست پی برد بهتر می‌توان به بیماران و خانواده‌های آنان در مورد خطر ابتلا به این بیماری‌ها مشورت داد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی،‌ متخصصان در بررسی‌های پیشین خود دریافته بودند داروی "لوودوپا" که برای درمان پارکینسون توصیه می‌شود در بروز بیماری سرطان پوست نقش دارد اما یافته‌های جدید، این تئوری مطرح شده در گذشته را تایید نمی‌کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار