مرضیه محمدی- هوای اهواز از تحمل گذشته و به اجبار رسیده، دست به هرچه می زنی گرم است و سوزان.
کد خبر: ۴۵۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 09 July 2017
برای آنها که تجربه ای از گرمای اهواز ندارند می گویم که هوای اینجا حدود شش ماه از سال گرم و طاقت فرساست و تابستان هایش سوزان.این گرمای سوزان را می شود هر ساعت از روز احساس کرد حتی در تاریکی شب.

اگر جای توجه باشد مردم جنوب کشور از جمله اهواز شایسته تر از خیلی نقاط هستند.همین کافی که وجب به وجب این شهر نقش بسته با تصاویر شهداء و هنوز می شود نگرانی مادران را در کوچه های شهر احساس کرد. زمین اینجا بوی نفت می دهد اما شهروندانش تنها نظاره گر مشعل های سوزانند.شاید اگر می شد در فضای مجازی گرمای این شهر را ملموس کرد و به تصویر کشید صدای بلندتری برای توجه به اهواز شنیده می شد.

مردم اهواز را باید فرزندان آفتاب نامید،با همه سختی ها از این گرما نمی گذرند و می گویند: به این آب و خاک تعلق داریم و برای هر وجبش خونها دادیم.

دلم هنوز پیش آن پیر مرد اهوازی است که با دستان پینه بسته و در گرمای سوزان آفتاب چوب کج و معوجی را تراش می دهد و روز را صرف ساختن یک صندلی می کند تا کسی آنطرف شهر روی آن دمی بیاساید یا مرد میوه فروشی که بامیه و هندوانه بساط کرده تا طعم گرمای اهواز را به مسافران و هموطنان هزار کیلومتر آنطرفتر برساند. اینجا زندگی جاری تر از هرجای دیگر است هوا با آغوش گرمتری مردم را در بر گرفته ،طاقت گرمای امروز مردم اهواز نه از توجه مسئولان بلکه برآمده از دل بزرگ مردم این شهر است.

آدمی به امید زنده است.آرزوها همانقدر که شور و نشاط به همراه می آورند، آنگاه که دست نیافتنی شوند دلها را سست می کند.می شود یک شبانه روز نشست و شکوائیه نوشت برای مسئولان و از کمبودهای این شهر گفت،از آب ناسالم که همه را مجبور کرده تا در خانه ها پمپ تصفیه آب داشته باشند تا نرخ آب و برق که رقمش برای اهالی جنوب کشور بی انصافی است. با همه اینها امید و آرزو را می شود در چشمان مردمان اهواز تماشا کرد،آرزوهایی که دل را وامی دارد برای تحمل سختی ها.

صمیمانه آرزو می کنم اتفاقی در شهرهای جنوبی بیفتد تا اهالی آن بهانه ای داشته باشند برای بهتر زندگی کردن،بهانه ای مثل انگیزه هایی که خیالش دل را قرص می کند.

مردمان اهواز یک بخش از ایرانند که با همه مشکلات دل به امید بسته اند. مردم ایران مثل یک شیر بزرگ شده اند و باید برای دنیا با صدای بلند فریاد زد که ایران را از جنگ و تحریم نترسانید،ایرانیان قلبی از جنس خورشید و روحی به بزرگی امید و آرزو دارند.
منبع: تابناک
برچسب ها: اهواز ، گرما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار